Toon posts:

dvd rom kopieert geen dvd meer geeft ees fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dvd rom asus e616p2
dvdrw asus 0804p

het probleem is als volgt beide roms zijn 3 maanden oud en functioneerde goed.
maar als ik nu een dvd wil kopieren dan geeft de dvd rom een lees fout bij mp3 niet

ik heb zowel originele als zelf gebranden geprobeerd maar steeds de zelfde fout
dez dvd doen het bij mijn maat wel dus die zijn goed en kunnen gekopieerd worden

ik ben aan het stoeien geweest met dvd rom flashen is gelukt maar zelfde probleem is er nog
steeds ook een nieuwe bios flash voor het mb asus a7n8x-x bracht geen uitkomst

nu heb ik begrepen dat de rom niet in pio mag staan maar waar kan ik dit zien en kan dat door een update van windows veranderen wat hij deed het wel kopieren

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Klinkt mij als een vieze lens in de oren, als een drive het opeens niet meer doet is dat niet een softwareprobleem tenzij je natuurlijk iets behoorlijks ingrijpends hebt veranderd in Windows. Leest de dvd-brander nog wel prima? Dan zou ik de dvd-rom eens in een andere pc hangen, doet hij het daar ook niet dan is retour naar leverancier (of zelf openmaken en schoonmaken maar als dat niet helpt ben je ook de garantie kwijt).

Offtopic: op GoT is het gebruikelijk om je posts duidelijk en netjes te houden om zo de lezers van jouw post (en dus ook diegenen waarvan je hulp verwacht) je zo goed mogelijk kunnen helpen. Het normale gebruik van hoofdletters, leestekens (vooral komma's) en tekststructuur (niet een nieuwe alinea voor één regeltje tekst) hoort daar zeker bij.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie.
De dvd lees normaal alleen bij dvd's kopieren geeft hij die lees fout.
Als ik een normale cd brand of kopieer is er geen vuiltje aan de lucht.
De dvd's die ik eerder gekopieert heb doen het nu ook niet meer.
Er is niks verandert aan mijn configuratie, heb als nog een keer na gelopen jumpers, kabels,update's en ook nog service pack 2 er van af gehaald.

ps
Zo netter opgesteld. :)