Waarschuwing: deze vraag bevat een hoog newbie-gehalte.
Na veel aankloten met verschillende tutorials over regex blijf ik zitten met de volgende vraag. Het gaat over het verwijderen van whitespace binnen een string. Ik gebruik
om uit $text de whitespace te halen. Qua patterns heb ik de volgende zaken gebruikt:
Succesvol (varianten op hetvolgende)
:
Niet succesvol (de tekst blijft onveranderd)
:
Nu weet ik dat het ook mogelijk moet zijn om het via een van de onderste methoden te doen, en ik verbaas me er zeer over dat ik dit niet werkend krijg, aangezien ik sommige hiervan ook letterlijk hier op het forum heb zien staan. Anderen heb ik zelf verzonnen. Ik verbaas me er vooral over dat de laatste twee geen effect hebben.
Zou iemand mij op mijn newbie fout kunnen wijzen?
Na veel aankloten met verschillende tutorials over regex blijf ik zitten met de volgende vraag. Het gaat over het verwijderen van whitespace binnen een string. Ik gebruik
PHP:
1
| echo eregi_replace ($pattern,"",$text); |
om uit $text de whitespace te halen. Qua patterns heb ik de volgende zaken gebruikt:
Succesvol (varianten op hetvolgende)
PHP:
1
2
| $pattern = " *"; $pattern = "( *)|(\n*)"; |
Niet succesvol (de tekst blijft onveranderd)
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $pattern = "'([\r\n])[\s]+'"; $pattern = "/ +/"; $pattern = "\s{2,}/"; $pattern = "/\s{2,}/"; $pattern = "(\s)*"; $pattern = "\s*"; |
Nu weet ik dat het ook mogelijk moet zijn om het via een van de onderste methoden te doen, en ik verbaas me er zeer over dat ik dit niet werkend krijg, aangezien ik sommige hiervan ook letterlijk hier op het forum heb zien staan. Anderen heb ik zelf verzonnen. Ik verbaas me er vooral over dat de laatste twee geen effect hebben.

Zou iemand mij op mijn newbie fout kunnen wijzen?