[WinXP] Duke Nukem 3D

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12 17:26
Iemand een idee om deze game te kunnen spelen onder winxp? Had em nog eens uit de kast gehaald maar geeft de volgende melding:

d:\dn3dinst\setup.exe
c:\windows\system32\autoexec.nt. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-topeassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Ik heb al alle modus van compatibiliteit geprobeerd en heb ook een dos emulator geprobeerd (dos box). Compatibiliteit werkte niet en de emulator werkte maar zeeeer traag. Iemand nog een ideetje?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

zoek eens in je windows map (en submappen) naar autoexec.nt. Je vind 'm in een map genaamd "repair". Kopieren naar c:\windows\system32 en dan nog eens proberen :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Heb je in dosbox wel de verschillende opties geprobeerd? Denk aan frameskip en cycles. Ik kan me herinneren dat ik D3D wel eens met dosbox gedraaid heb en zonder problemen.

• ddkiller0900
Nvidiot schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:49:
zoek eens in je windows map (en submappen) naar autoexec.nt. Je vind 'm in een map genaamd "repair". Kopieren naar c:\windows\system32 en dan nog eens proberen :)
Dit heb ik zojuist geprobeerd en nu wou duke nukem wel opstarten. Het enige probleem is. Hij gaat niet verder. Ik start em op het moment op met setup om zo de instellingen aan te passen en dan pak ik save and launch. Je ziet em laden en dan plots zit je weer in windows :?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er is een moderne(re) binary voor Duke Nukem 3d. Ik heb 'm namelijk nog weleens gespeeld op Debian GNU/Linux! Ik weet niet of die binary ok naar Windows geport is, maar je zou even kunnen zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sendy op 31-01-2005 11:02 ]

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
JonoF Duke3D. Een moderne versie van de Duke3D Build engine met ondersteuning voor hi-res OpenGL graphics, draait perfect onder WinXP. Wees maar niet bang voor de shots op de pagina met die lelijke 3D pig cops, je kunt 't spel ook nog gewoon spelen met de oude graphics. Het ziet er dan precies zo uit als vanouds.

• ddkiller0900
Bedankt. Kan ik eindelijk nog eens een retrogame spelen.
Pagina: 1