Toon posts:

[XP] BAD_POOL_HEADER bij in lezer doen sommige dvd's*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet vervelend zijn. Maar ik kom er echt niet uit.
Ik heb al verschillende links gezien hier over dit onderwerp maar toch kom ik er niet uit.

Mijn PC geeft soms ook het Blauwe scherm met de tekst BAD_POOL_HEADER. Dit gebeurd als ik een DVDdecrypter heb opgestart en een lege DVD in brander doe (NEC1300A) maar het is +/- 90% van de gevallen niet. Soms valt de PC ook gewoon helemaal uit. Echt alles dus licht in kast ook. Dit kan dus aan mijn brander liggen ? Maar in vorige config deed hij dat niet en stond ook SP2 erop.
Als ik mijn PC opstart krijg ik ook 2 verschillende piepjes te horen 90% van de tijd wel en 10% gewoon 1 (van in orde). Misschien heeft dat er iets mee te maken ? Kan zo niet vinden iedereen heeft andere piepjes op dit forum. Dit is op een MSI 915 Mobo (en nee in boekje is niks te vinden. Al 10x gekeken :?

Als iemand iets weet. Heeeeeeel graag. Word een beetje gek van.

Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op Google is veel te vinden. Heb je ook al eens in Windows XP en 2000 BSOD guide en Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. gekeken?

[google=BAD_POOL_HEADER] levert tientallen resultaten waaronder http://www.digital-inn.de/showthread.php?t=28753 :)

In de topicstart willen we altijd graag zien wat je allemaal al hebt gedaan om dit probleem op te lossen. Wij tweakers gaan namelijk altijd op GoT en Google op zoek naar een oplossing alvorens een probleem hier te posten. Dit hebben we in Windows Operating Systems - Policy, Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) uitgebreid uiteengezet. Lees deze nog even door en vul daarna met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechtsbovenaan je post je topicstart nog even aan :)

Ik pas de titel een klein beetje aan zodat je probleem iets duidelijker beschreven is :)

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 31-01-2005 00:44 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

We zullen even de rest van de parameters van de BSOD moeten weten - als je die weet, kan je aan de hand van deze url: http://msdn.microsoft.com...b22d-28248e000e32.xml.asp - misschien wat meer informatie krijgen.

Het lijkt er echter op dat het probleem specifiek in een driver zelf zit (uiteraard is die informatie niet te vertrouwn mocht je geheugen corrupt zijn - controleer dus ook eerst even je geheugen met memtest86) - je zou in dit geval je IDE (chipset) drivers eens moeten bekijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Het was z'n 0x00000019 ik denk nu haast ook dat het in de driver zit. De DVD schrijver zit namelijk op IDE 2 en die word aangestuurd door VIA raid tool. Heb gister ff nieuwe gedownload. Ik hoop dat het dit is.

Ik heb maar 1 IDE kanaal en de andere 2 gaan via die raid tool (zit hier iets zinnigs in? ) Ik ben daar echt niet mee bekend. Ik kan toch niet anders dan HDD 1 en DVDrom op IDE 1 en dan HDD2 en DVD-RW op IDE 2 of 3.

Alvast bedankt.

Grtz