[XP] Wireless connect niet automatisch op 1 pc in netwerk*

Pagina: 1
Acties:

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 15:06

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik heb een WRT54GS met een HyperWRT bios erop. Alle pc's zijn uitgerust met een linksys 54g speedbooster pci kaart. De 2 laptop's hebben een SMC 54Mbit PCMCIA kaartje. Alles pc's werken prima op het wireless lan.

Alle pc's draaien WinXP SP2 UK en hebben alleen de driver geinstalleerd staan. Dus GEEN client appje van de fabrikant v.d. kaart. (Heb ik teveel problemen mee gehad.)

Het netwerk loopt met WPA-PSK. Nu heb ik op m'n huiskamer pctje het volgende. Het wireless netwerk doet het perfect (signal is excellent) maar!! ik moet steeds na een boot of reboot eerst een "repair" van de wlan verbinding doen voordat ie connect. De pci kaart zit in een EY65 cube van Aopen, maar dat lijkt me niet het probleem.

Aangezien ik dacht dat iemand hier in huis de pc gewoon vercrapt had (ik had eerste keer niet geinstalleerd) heb ik vanavond de pc opnieuw voorzien van winxp sp2 uk. Nog steeds dit probleem. Het is niet super irritant, maar het hoort niet... alle andere pc's komen direct na boot op het wlan. Iemand enig idee wat er loos kan zijn?

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] in de topictitel. Dit is namelijk in Windows Operating Systems verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy gelezen hebt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
sanfranjake schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:48:
Ik zet even [XP] in de topictitel. Dit is namelijk in Windows Operating Systems verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy gelezen hebt :)
Ik had policy wel gelezen ;) (eerlijk waar) maar ben het vergeten... post hier niet zo vaak. Mijn excuses en thanks.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Mij valt het op dat het altijd even duurt voordat de verbinding daadwerkelijk op is.

Dus heb je een minuut of twee geduld gehad ?

Abort, Retry, Quake ???

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
ja hoor, het rare is dat ik die tekst ballonnetjes krijg met "WLAN is unavailable" bla bla.

Kies ik direct blind voor "repair" heb ik direct een ip en kan ik het internet op. :S

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Het lijkt erop dat het iets met SP2 te maken heeft (weer re-install) :S

ik heb de changelog wel bekeken van MS, voor zover je daar iets aan hebt, maar niet echt iets schokkens in deze richting kunnen vinden... :(

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 21:17
Probeer de utility en de driver te deinstalleren van de fabrikant en installeer de kaart opnieuw met behulp van de nieuwe hardware wizard van windows. Zo installeer je enkel de drivers voor de kaart en werkte de windows draadloze verbinding ding wel bij mij. Had een soortgelijk probleem. NEtwerk was binnen bereik ook een ip maar kon niks doen totdat de verbinding hersteld werd.

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik heb na de herinstalls helemaal niet de util geinstalleerd. Gewoon via device manager op "Other devices", "network controller" update driver gedaan en hem naar de dir van de driver gepoint.

Het is dus alleen de driver, geen util :S

Zou het door WPA kunnen komen?

Pagina: 1