Toon posts:

Geen verwisselbare schijf bij A75

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik kan de A75 wel verbonden krijgen als de software is geinstalleerd maar ik krijg geen extra verwisselbare schijf bij deze computer. Wel zie ik hem bij scanners en camera's.
Ook is hij via de verkenner te zien.
Maar ik zou hem graag als verwisselbare schijf zien.

Met een andere camera, een nikkon krijg ik wel een verwisselbare schijf.

Hoe is dit te veranderen?

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 07:49
Niet.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 20:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je zult de foto's moeten transferen met de canon software.

Tip: koop een losse kaartlezer, is handiger en ook nog eens sneller.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is dan het probleem dat het bij de Nikkon wel gaat en bij de A75 niet?

Ik heb een kaart reader en ik gebruik ook de Canon software maar ik vroeg mij dit af.

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Canon camera's verbinden gewoon niet als verwisselbare schijf met de pc. Dat andere merken dat wel doen heeft er verder niks mee te maken canon's doen het niet en naar mijn weten is er ook geen software drivers voor die de cam wel als verwisselbare schijf zichtbaar maken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan me vergissen, maar ik denk dat dit aan het OS ligt en niet aan de cam zelf. Vriend van me heeft een S-nogwat (70 als ik me niet vergis) en die kan hem onder XP SP2 wel gewoon zien als verwisselbare schijf.
Ik weet van w98(se) dat die er nogal problemen mee heeft. Dus wat is je OS?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 21:02
Gizz schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:55:
Je zult de foto's moeten transferen met de canon software.

Tip: koop een losse kaartlezer, is handiger en ook nog eens sneller.
Dat hoeft dus niet. Hoewel de camera niet als verwisselbare schijf gezien word, kun je in windows XP zonder problemen de foto's van de camera kopieren, en zelfs verwijderen.

Het is niet mogelijk om bestanden terug te zetten op je toestel, simpelweg omdat windows hem niet als verwisselbareschijf ziet.

..:: ::..

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 20:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Douwe Jan schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:04:
[...]

Dat hoeft dus niet. Hoewel de camera niet als verwisselbare schijf gezien word, kun je in windows XP zonder problemen de foto's van de camera kopieren, en zelfs verwijderen.
Klopt, ik gebruik zelf alleen maar win2k, vandaar dat ik dat even vergat :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:00:
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat dit aan het OS ligt en niet aan de cam zelf. Vriend van me heeft een S-nogwat (70 als ik me niet vergis) en die kan hem onder XP SP2 wel gewoon zien als verwisselbare schijf.
Ik weet van w98(se) dat die er nogal problemen mee heeft. Dus wat is je OS?
Ik heb windows XP

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

tozzke

aka tozzert

het ligt dus wel aan de cam en de A75 kan het niet dmv een verwisselbare schijf

punt :)

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 31-01-2005 17:15 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zie mijn A80 ook als een digitale camera, maar als ik daar op dubbel klik dan kan ik wel gewoon de foto's bekijken alsof het een verwisselbare schijf is? Dacht dat A80 en A75 vrijwel identiek waren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

tozzke

aka tozzert

Glashelder schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:18:
Ik zie mijn A80 ook als een digitale camera, maar als ik daar op dubbel klik dan kan ik wel gewoon de foto's bekijken alsof het een verwisselbare schijf is? Dacht dat A80 en A75 vrijwel identiek waren.
je kunt ze via verkenner wel benaderen, maar niet als zijnde een verwisselbare schijf (hij krijgt dus geen driveletter)

[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 31-01-2005 17:31 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat is het verschil dan? In kan er alles mee volgens mij wat ik met een verwisselbare schijf kan

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

De meeste datarecovery software werkt met driveletters, als je dan geen reader hebt kan je niet je perongeluk gewiste foto's terug halen. Kan me voorstellen dat dit vrij irritant is.

Heb zelf ook een losse reader, vanuit de cam haal ik geen 8 a 9 MB/sec lezen met m'n ultraII kaartje.

[ Voor 24% gewijzigd door Sick Nick op 31-01-2005 17:33 ]

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:11
Ik haal toch even oude koeien uit de sloot, ik heb het probleem dat mijn pc mijn camera niet meer ziet als een aparte schijf. Hij wordt als camera gezien. Dit probleem heb ik gekregen nadat ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd. Het heeft hiervoor dus wel gewerkt. Weet iemand hoe dit anders ingesteld kan worden.
Ik kan alleen maar camera drivers kiezen niet een mass storage driver

Canon Ixus 40
Win XP EN SP2

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft

Thnx

Verwijderd

Een cardreader aanschaffen.

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:11
Bedankt voor je nutteloze bijdrage aangezien dit mijn vraag niet is dus als je het antwoord niet weet graag niet reageren.

Maar aangezien het wel heeft gewerkt ga ik er vanuit dat er een oplossing is. En er vast wel een persoon is die dit kan vertellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon Heavy op 12-12-2006 17:23 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Frank J. schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 16:41:
Ik haal toch even oude koeien uit de sloot, ik heb het probleem dat mijn pc mijn camera niet meer ziet als een aparte schijf. Hij wordt als camera gezien. Dit probleem heb ik gekregen nadat ik mijn pc opnieuw heb geinstalleerd. Het heeft hiervoor dus wel gewerkt. Weet iemand hoe dit anders ingesteld kan worden.
Ik kan alleen maar camera drivers kiezen niet een mass storage driver

Canon Ixus 40
Win XP EN SP2

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft

Thnx
Had je hiervoor ook XP erop staan en ook met SP2?
Frank J. schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 17:22:
[...]

Bedankt voor je nutteloze bijdrage aangezien dit mijn vraag niet is dus als je het antwoord niet weet graag niet reageren.
Hoewel het een work-around is is het een erg goede suggestie: je bent van het gelazer af en je schrijf nog sneller je foto's over ook.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-01 16:03
In aanvulling op wat al eerder in het topic staat: praktisch alle compacte Canon camera's kunnen alleen maar aangesloten worden op een PC via het PTP of Photo Transfer Protocol. Om als verwisselbare schijf te kunnen werken moet de camera als USB mass storage kunnen werken, dit doen Canon's dus niet! Als het in het verleden wel gewerkt heeft dan vermoed ik dat dit met je (OS) software versie te maken had, of dat je in de war bent met het feit dat in de verkenner de camera wel zichtbaar en benaderbaar is. De beperkingen zijn: geen driveletter en alleen lezen is mogelijk.

Je enige oplossing is dus terug naar je originele software situatie (OS, drivers etc.). Als dat niet wil dan houd het echt op ben ik bang.
Pagina: 1