[case cooling] De nieuwe Zalman TNN 500AF

Pagina: 1
Acties:

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
ik zelf volg deze case al een tijdje en vooral de oude..

maar sinds vandaag zijn er dus ook plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20050129/image/nzal1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20050129/image/nzal2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20050129/image/nzal4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20050129/image/nzal3.jpg
De heren van Akiba PC Watch hebben weer een interessant nieuw product in het wild weten vast te leggen op de gevoelige plaat. Het gaat hier om een nieuwe versie van de Zalman TNN 500A, de enorme, fanloze, loodzware, peperdure computerbehuizing. De Zalman TNN 500AF werd eerder al door X-bit Labs uitgeprobeerd en is nu dus ook te koop in Japan. De kast is voorzien van een zwaardere 400W-voeding met een 24pins ATX-stekker en een speciale 6pins-voedingsstekker voor PCI Express-videokaarten. Omdat deze stille kast ideaal is voor het kijken van een film of het luisteren van muziek, heeft Zalman een infraroodsensor in de voorkant gebouwd. Aan de binnenkant is ook het nodige veranderd. De kast koelt nu standaard Intels nieuwe Socket 775-processors en AMD's Athlon 64. Ook is aan de nieuwe generatie videokaarten gedacht. De TNN 500AF schijnt voldoende koelcapaciteit te hebben om een Geforce 6800 of een Radeon X800XT op temperatuur te houden. In Japan kost deze nieuwe uitvoering 139.800 yen, dat is ruim 1300 euro.
wie zou ooit zo een case kopen? want hij is wel super goed maar voor dat geld heb je een supr mooi systeem opzich! een tweaker die al hier over na zit te denken om er een te kopen of 2?? :+

offtopic:
heb de search gebruikt was nog geen topic over deze case...

[ Voor 11% gewijzigd door DaannO op 30-01-2005 23:40 ]

Verwijderd

"cool" lol,
voor 300 euro kan je ook een super stille watercooling kopen, wel iets meer lawaai maar dan heb je waarschijnlijk wel lagere temps.
zo wie zo heb je dan niet zo'n lomp systeem, en kan je van de rest van het geld een leuk mobotje, geheugen en processortje kopen.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51

Epsilon

Je blijft altijd de HD's houden en maken nog steeds geluid.. Je kan dan net zo goed wat fans plaatsen...

ik vind deze case nutteloos. Als geluid zo belangrijk is, dan zet je de computer maar ergens anders neer (ruimte ernaast bijvoorbeeld). Dat is stiller dan deze oplossing en VEEL goedkoper.

ook een leuke, pas geleden werd er gezegt dat je wat airflow moet hebben in je kast als je waterkoeling hebt om de componenten van je bord niet te warm te laten worden. Hier is 0 airflow binnen in --> gegarandeerde dood aan je mobo.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Epsilon schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:06:
Je blijft altijd de HD's houden en maken nog steeds geluid.. Je kan dan net zo goed wat fans plaatsen...

ik vind deze case nutteloos. Als geluid zo belangrijk is, dan zet je de computer maar ergens anders neer (ruimte ernaast bijvoorbeeld). Dat is stiller dan deze oplossing en VEEL goedkoper.

ook een leuke, pas geleden werd er gezegt dat je wat airflow moet hebben in je kast als je waterkoeling hebt om de componenten van je bord niet te warm te laten worden. Hier is 0 airflow binnen in --> gegarandeerde dood aan je mobo.
Ik denk niet dat je nog veel van de hd's zal horen..
ze zitten sowieso in die zalman koeldingen (op de FP is een review geweest, ze houden je hd het koelste en het stilste)
en de case zelf is super dik...
als je hier dan seagates inhangt hoor je vrijwel niks meer...
(heb zelf 2 7200.7 series, en als ik al mn fans uitzet met mn fancontroller kan ik ze bijna niet horen (alleen als ik echt met mn hoofd na mn case ga...) en dat is met een H700B, normaal alu dus zonder geluidsdempende matten.

/edit 2
Hier is 0 airflow binnen in --> gegarandeerde dood aan je mobo.
kijk eens goed naar dit plaatje, je _kan_ volgensmij nog wel een fan plaatsen hoor...
maar het hoeft niet in deze case...
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20050129/image/nzal2.jpg

/edit
@ onder mij
Dit is gewoon zo'n gadget voor een beetje patserij
niet alles word gebruikt voor thuisgebruik...
op 'stille' plaatsen worden ook computer gebruikt, en niet iedereen is een tweaker die weet dat je een [insert random tweaker thing] 120mm papst fan op 5 volt moet hebben [/insert random tweaker thing]

[ Voor 25% gewijzigd door ixl85 op 31-01-2005 00:18 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Dit is gewoon zo'n gadget voor een beetje patserij, meeste gadgets heb je nog wel wat aan naar dit is toch echt te gek. Een tweaker zet zo voor veel minder nagenoeg dezelfde prestaties neer.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Erkandude schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:13:
Dit is gewoon zo'n gadget voor een beetje patserij, meeste gadgets heb je nog wel wat aan naar dit is toch echt te gek.
Wat nou patsen? Wat weegt dit ding? ff naar een lannetje is er volgens mij niet bij :+
En waarom nou te gek? *narrow minded poeple here* :O ;)
Het is gewoon een stukje tech hoe je een stille pc kan maken met passieve koeling, automerken bouwen toch ook dure bakken om te laten zien wat ze kunnen, waarom zalman dan niet?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Vandread schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:33:
[...]

Wat nou patsen? Wat weegt dit ding? ff naar een lannetje is er volgens mij niet bij :+
En waarom nou te gek? *narrow minded poeple here* :O ;)
Het is gewoon een stukje tech hoe je een stille pc kan maken met passieve koeling, automerken bouwen toch ook dure bakken om te laten zien wat ze kunnen, waarom zalman dan niet?
ben t wel eens met wat hij zecht! het is gewoon een super kast en heeft alles wat je nodig hebtop je sys cool te houden! maaar ik vraag me af wie koopt dit dan?! iemand met veel geld oke.. maar zit er ook iemand hier over na te denken om hem aan te schaffen?

Verwijderd

Dit soort kasten is natuurlijk ideaal voor HTPC (behalve formaat dan) en vooral om in geluidsstudios te gebruiken. Daar wil je elke geluidsbron uitschakelen.

Maar goed wat hier voor al werd gezegd, zet dan je hardware in een andere kamer, en de bediening gewoon waar je het hebben wilt. Met Bluetooth kom je een heel eind :p
Pagina: 1