Toon posts:

Lite-On DVD brander slecht of toch niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een half jaar een Lite-On DVD brander (8x) en heb al veel verschillende dvd merken gehad en uiteindelijk had ik de beste ervaring met Princo DVD's. Maar nu ik wat verder ben merk ik dat de wat oudere dvd's allemaal midden in of aan het eind ermee kappen. Ik brand altijd op 2 x en dan nog gaat het fout. Ligt dit nu aan de DVD's of aan de brander? Zoja, naar welke brander en welke dvd's moet ik dan is gaan kijken.

Ik heb de nieuwste firmware geinstalleerd.

Direct na het branden en ik test ze op de PC dan werken ze perfect maar poosje later op een stand-alone niet meer dus.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
zou het niet aan de stand alone speler kunne liggen?
ik heb zelf de lite on 852 en ik heb nog nooit problemen gehad op 4x en op 8x niet

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
Nee want als ik hem dan weer in me pc doe dan kan ie m ook niet meer normaal lezen. Als ik hem dan ook probeer te backuppen geeft ie aan dat er een bestand kapot is. Welke DVD's gebruik jij dan?

Verwijderd

Je brander is niet het probleem, het zit hem meer in de princo dvd's.

Ik zelf heb ook wat princos gehad en sommige deeden het al na 1 week niet meer in me ps2 of dvd speler, zelf gebruikte ik een nec1300a 1.0c firmware.
Heb ook een liteon geprobeerd , daarmee brande ik altijd op arita's en die werken nu nog steeds.

Dus ik denk dat het eerder je DVD's zijn dan je brander.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is best... kut... ik heb er namelijk al 90 van gebrand en heb er ook vorige week weer 100 binnen gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu even wat gaan testen enzo en nu blijkt dat de wat oudere dvd's gewoon hun data verliezen. Ik durf het dus niet meer aan om nog mijn films op die princo's te gaan branden. Ik ga denk ik maar al me dvd's is checken (200+ pfff) om te kijken of er veel zijn die dit hebben.

Ik vertel hier nog wel ff wat het resultaat is...

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
hier heb ik ook last van.. niet dat ze zomaar stoppen.. maar dat de dvd's gewoon slecht zijn

Ze zijn het niet allemaal maar heb er een aantal tussen zitten waarbij het gewoon *verneukt* is.. hij mist hele stukken of slaat stukken over, of het beeld crasht gewoon, en zitten hele slechte stukken in.

Dacht eerst dat het aan de brandsnelheid lag, dus ik op 6x en 4x branden, maar dit maakt ook geen verschil... dus heb ik maar bij me stage een Benq DW1620 besteld, ik vind het nogal zonde van me dvd's namelijk..

Het betreft een Liteon LDW 811S

Ik gebruik Platinum Dvd's

[ Voor 4% gewijzigd door sjorremans op 31-01-2005 16:44 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 832S

Maar ik heb nu 15 dvd's gehad en 2 werkte er niet. De DVD's waren allemaal minimaal 6 maanden oud. Het was 1 princo die niet meer werkte en 1 bulkpaq die opzich wel werkte maar niet lekker speelde, duurde onwijs lang om te laden. Ik denk dus dat het dan toch echt aan die Princo's ligt. Imation DVD's waarvan er veel tussen zaten deden het allemaal top!
Pagina: 1