CD-ROM hangt belachelijk lang bij opstarten bij bepaalde CD

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03 19:16

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik heb gisteren Starcraft gekocht (bestaande uit een basisCD + expansion BroodWar) en zodra ik de setup run/autorun gewoon z'n gang laat gaan, dan leest de CD-ROM de CD belachelijk traag. Hij hangt dan en na iets van een half uur laden werkt de CD ineens vlekkeloos!
Het rare is, de CD's zijn schoon en krasloos, maar het probleem doet zich niet voor bij autoruns/setups van andere CD's, maar wel bij beide StarCraft CD's. Nou ben ik technisch redelijk vaardig maar zie ik de logica hiervan totaal niet in. Iemand die zou snappen waaraan dit ligt?

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 15:51
Mischien omdat het toch een spel is wat een heel aantal jaren oud is...

• apNia

apNia

Topicstarter
Het is een re-release. Bovendien is de CD-ROM speler al wel iets ouder, maar een nieuwere CD-ROM in m'n laptop leest 'm probleemloos...

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
mja, misschien beetje brak geperst en dat je cdrom speler een beetje een vieze lens heeft.

kan er anders ook niet veel meer van maken. Aan de oudheid van een spel zou het niet moeten liggen trix0r... dat is wel een van de meest belachelijke ideeen.

Wat ik gemerkt heb bij m'n lite-on 1633S -> de access tijden zijn verschrikkelijk voor het spelen van Pro Pinball Timeshock. Die laadt de hele tijd kleine samples denk ik van de CD-ROM, of anders audio tracks, en daar is het dan wellicht toch geen held in. Sigh. Geen zin om m'n cdrom speler er weer in te hangen... afijn, dit gaat naar offtopic toe.

Probeer je lens eens schoon te maken ;)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Tijd voor een nieuwe CD-ROM speler of een DVD-ROM speler misschien?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Maak 's een kopietje van de CD....als hij die wel pakt, weet je dat het aan de cd ligt :)

offtopic:
Ja dat is legaal ja, eigen backup

[ Voor 27% gewijzigd door HyperioN op 30-01-2005 21:56 ]

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja maar ik heb het probleem met 2 CD-ROM spelers (beide op 1 flatcable) met beide CD-ROMs. Kan het zijn dat een moederbord specifiek bij bepaalde CD-ROMs over z'n nek gaat? Want andere CD-ROMs gaan foutloos.. en je mobo ziet alleen de 1tjes en 0en in feite toch?
HyperioN. schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:56:
Maak 's een kopietje van de CD....als hij die wel pakt, weet je dat het aan de cd ligt :)

offtopic:
Ja dat is legaal ja, eigen backup
ook al gedaan, zelfde probleem :(

[ Voor 37% gewijzigd door apNia op 30-01-2005 21:57 ]

• apNia

apNia

Topicstarter
Goed ik heb de image naar m'n HD getrokken met nero, en als ik 'm laad vanaf m'n HD is 't ook traag. Wel iets sneller, maar dat spreekt technischerwijs voor zich =)
Dus het probleem ligt 100% zeker softwarematig. Klinkt dit iemand bekend in de oren zoiets?
Pagina: 1