Toon posts:

PC wil niet van CD-ROM booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc zonder harddisk van iemand gekregen met het verzoek hier een nieuwe hdd in te zetten en er XP op te zetten. Zo gezegd zo gedaan dacht ik, een oude 20 gig waar een niet werkende Windows 2000 installatie op stond uit een andere PC gehaald en erin gestopt. Toen geprobeerd de PC te laten booten van die CD, maar hij pakte hem niet. In BIOS de boot sequence gecheckt, klopte. Bij IDE config stond de Primary Master op none, en daar zit de CDROM op, maar deze op auto zetten richtte ook niets uit. Hij blijft telkens maar booten naar de corrupte Win2000 installatie, en daarmee kom ik windows niet eens in.
Ook bij het opstartscherm, bij het detecteren van het keyboard, de muis, harddisk zegt hij niet dat de CDROM drive vindt.

Via win98 bootdisk booten werkt wel, maar met de ntfs partitie valt volgens mij weinig te doen in dos.

Verwijderd

kun je proberen een andere cdromspeler er tijdelijk in te hangen? Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten (of niet.)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 20:54 ]

Verwijderd

Zet Xosl op die harddisk en zet in Xosl de optie 'cdrom boot' aan. :)

Alternatief: oude partities verwijderen met cleanstat van de Windows installatie CD (in de tools sectie).

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-03 18:21
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:09:
Zet Xosl op die harddisk en zet in Xosl de optie 'cdrom boot' aan. :)

Alternatief: oude partities verwijderen met cleanstat van de Windows installatie CD (in de tools sectie).
wacht effe, de cdromdrive wordt niet herkend tijdens bios detectie dus dan zal ie de cdromdrive ook niet vinden :X
probeer de cdromspeler is op het andere ide kanaal of probeer een andere cdromspeler
(desnoods even een biosreset doen)

Verwijderd

Topicstarter
Even vergeten te vermelden:

Het gaat hier om een nogal oude Gateway Pentium 3, 450 mhz, er zitten twee CD-ROM spelers in, maar de één lijkt niet eens stroom te krijgen, hij reageert niet op het knopje en er branden ook geen lichtjes. Nogal vreemd.

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Haal die er dan maar eens uit, grote kans dat ie de andere "blokkeert".

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, stom dat ik daar niet aan heb gedacht. Zal het proberen en laat het nog wel even weten.
Pagina: 1