[XP] Windows Messenger niet inloggen, certificate probleem?*

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 12:15
Ik heb vandaag een installatie voor Live Communication Server 2005 gedaan. Nu kan ik niet met een client connectie maken via TLS. Ik krijg namelijk de volgende melding :

There was a problem verifying the certificate from the server. Please contact your system administrator

Mijn Netwerk :

Server 1: Windows 2003, AD, Exchange 2003, Live Communication Server 2005, SQL 2000 SP3a en Certificate Authority
Server 2 : Windows 2003, Sharepoint Portal Server, Live Communication Server 2005 Access Proxy
Client : Windows XP Pro SP1

Op server 1 en Server 2 heb ik beide een certificaat ingesteld en ervoor gezorgt dat server luisterd op port 5061 voor inkomend verkeer. Op de client heb ik ook het certificaat geinstalleerd door naam http://server1/certsrv te gaan en op installeren van certificate chain te klikken.

Op men modem/router heb ik ingesteld dat port 5061 naar port 5061 op de public interface van Server 2 moet. Hier draait namelijk de Access Proxy op.

Heeft iemand dit probleem al meegemaakt en zoja wat kan hier een oplossing voor zijn ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En staan de proxyinstellingen op de client goed inclusief user/pass ?

* sanfranjake zet even je OS vooraan in de titel, want dat is in Windows Operating Systems verplicht :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters