Agp en PCI bus te hoog

Pagina: 1
Acties:

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 17:35

sbuter

...dus...

Topicstarter
Mijn P3 800E wil best stabiel lopen op 920 met koe en burn-in van Sisoft Sandra. Maar als ik bv. Delta Force LW ga spelen loopt ie na 3 sec. vast. Blijkt dat de Agp-bus veel te hoog staat, maar die kan ik niet in de Bios wijzigen, wel met mijn dipswitch maar daar kan ik de Core Voltage niet regelen.
Iemand een oplossing? Voor specificaties zie hieronder.
Thanx

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Probeer DirectX 8. Had zelfde probleem maar dan met alle 3d apps. AGP te hoog? GF2 GTS'en kunnen redelijk goed tegen overclocken. Op FSB 140 (AGP = hoog) draait ie nog perfect.

Gebruik andere drivers, en probeer 'm eens met Win2k.

Sempron 3800+ 8k9a7i

• sbuter

sbuter

...dus...

Topicstarter
Normaal draait Delta Force LW perfect, ook op 840 en op 880. Op 920 draait ie in windows ook stabiel (als ik het geheugen op 1/1 heb) maar lopen games vast. Dus ik denk niet dat er software matige problemen zijn. Ik zoek eigenlijk een oplossing om de Agp divider ook software matig, of per Bios, in te stellen.

Of de Cpu core voltage hardwatig instellen. Maar hoe?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
MMM ik denk niet dat het daardoor komt eerder door je gehuegen... probeer anders eens 133fsb... dan staat alles weer op normale fsb(pci/agp)

• sbuter

sbuter

...dus...

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 18:01 schreef Black_Adder het volgende:
MMM ik denk niet dat het daardoor komt eerder door je gehuegen... probeer anders eens 133fsb... dan staat alles weer op normale fsb(pci/agp)
Heb ik gedaan maar dan krijg ik geen beeld meer, kan mijn cpu denk ik niet aan :'( , ook niet op 1.9V.
Mijn geheugen (semicon?) draait stabiel op 140Mhz. Draait nu op 110. Denk niet dat dat het probleem is.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Ik denk toch dat het je proc is ...... probeer je voltage effe iets te verhogen ... en jij je temp effe na, je pci mag best wel ies meer hoor, het lijkt me niet dat het in jouw geval 37 i.p.v 33 gaat flippen, en je agp en je GF2 kunnen die verhoging ook makkelijk aan.
Of het moet iets zijn wat in je pci slot zit wat het niet trekt die de boel stoort, dat kan, maar de meeste dingen kunnen dat wel aan, alleen vage netwerkkaarten/scsi kaarten gaan soms flippen.

• Carel
De AGP moet op de divider 2/3 staan he, niet 1/1, dan is het logisch dat ie gek wordt, als ik dat probeer, krijg ik alleen nog maar karaktertjes over mijn scherm .

Verwijderd

AGP en PCI snelheid kun je ook omlaag gooien door je FSB wat lager te zetten, als dat uberhaupt een optie is voor de serieuze tweaker ;)

• Carel
Robstop, jou snap ik niet , die jongen wil juist meer, dat als je hem weer terug klokt het goed gaat, had ie denk ik ook wel door...., maarja, je kan de factor niet veranderen bij die intels, dus als je meer wilt, zul je wel moeten

• sbuter

sbuter

...dus...

Topicstarter
Op zaterdag 06 januari 2001 19:49 schreef RopStop het volgende:
AGP en PCI snelheid kun je ook omlaag gooien door je FSB wat lager te zetten, als dat uberhaupt een optie is voor de serieuze tweaker ;)
Ik waardeer het dat je wil helpen, maar ehh |:(

En Carel, ik dacht dat er misschien een optie was om de AGP op 1/3 te zetten, maar dat kan blijkbaar niet. Ik heb de CPU op 920@1.9V gehad, maar hoger ga ik niet met de voltage, dan blijf ik maar lekker op 880.
Bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1