Frameloss tijdens het capturen van Video

Pagina: 1
Acties:

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:54
Specs:
Asus P4pe
Pentium 4 3,06ghz
1 gig ddr geheugen
geforce 4 ti
1 WD 7200 rpm, 8mb cache van 120 gig.

Tijdens het capturen met de verschillende programma’s (zoals Pinnacle Edition, Windows Movie maker etc.) merk ik ook frameloss op.

Ik heb geprobeerd om mijn netwerkkaart (Broadcom NetXtreme) uit te schakelen. (dit had ik ergens anders gelezen dat daar tussen conflicten op konden treden) Maar dit heeft niet geholpen bij mij Ik lijd nog steeds aan frame loss..

Ook gaat bij mij het geluid kraken en piepen wanneer ik probeer te capturen.

Wat ik ervan zie is dat de USB, en Firewire op dezelfde IRQ poort zitten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/help.JPG

Die zitten namelijk rechtstreeks op mijn moederbord vast. Zoals je ook kan zien zijn het er twee. een zo'n grote firewire aansluiting en een kleine. (Geen een dus in een PCI slot) Nu heb ik deze al op het moederbord verwisseld en dat wil niet helpen..

Ook heb ik die Usb controller er uitgetrokken wil niet helpen.

En ook kan ik niet het IRQ adres wijzigen...

Er moet toch wel een oplossing hiervoor zijn?

(enigste wat ik kan bedenken is egwoon een aparte firewire kaart kopen!) Maar dat is dan wel mooi een naaistreek! Want dan leveren ze gewoon een pc die niet naar functioneren werkt
(heb deze pc 2 jaar geleen gekocht, met als doel ook later er video op te bewerken. Maar nu ik daar pas de mogelijkheden toe heb Camera enzo.. Ben ik erachter gekomen dat het niet werkt! )

help! :P

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

dma mode van je harde schijf gecontroleerd? check ook fragmentatie ervan.

wat voor applicaties draaien er in de achtergrond?

IRQ zou niet uit hoeven maken. Firewire drivers wel up-to-date? welke windows versie? welke service packs?

• jdiezrequejo
John_Glenn schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:09:
dma mode van je harde schijf gecontroleerd? check ook fragmentatie ervan.

wat voor applicaties draaien er in de achtergrond?

IRQ zou niet uit hoeven maken. Firewire drivers wel up-to-date? welke windows versie? welke service packs?
Hoe doe ik dat controleren? Ik heb hem pas gedefragmenteerd, of je bedoeld iets anders?

Zo min mogelijk, zoals Antivirus is uitgezet etc. (enigste wat draait is, Pulse en asus Probe.) Maard aar kan he tniet aan liggen want heb ook alles al eens afgesloten.

Er zijn geen nieuwere firewire drivers voor mij, Althans ik heb er naar gezocht maar niks gevonden

Windows XP SP2

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

controleren gaat via device-manager, properties van de ide-controller aanklikken.

het proberen waard: de programma's die hier besproken worden zijn de kaalste capturing progjes die er zijn. Als het daar zelfs niet mee werkt...

verhaaltje over firewire800 onder SP2: http://www6.tomshardware....osoft_slams_on_the_breaks
(maar je hebt neem ik aan fw400).

• jdiezrequejo
John_Glenn schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:52:
controleren gaat via device-manager, properties van de ide-controller aanklikken.

het proberen waard: de programma's die hier besproken worden zijn de kaalste capturing progjes die er zijn. Als het daar zelfs niet mee werkt...

verhaaltje over firewire800 onder SP2: http://www6.tomshardware....osoft_slams_on_the_breaks
(maar je hebt neem ik aan fw400).
Hij staat op DMA- Indien beschikbaar.. (als dat is wat je bedoeld)

En volgens mij ligt het ook niet aan het programma :) Want ik heb verschillende geprobeerd. Ook premiere enzo Werkte ook niet..

EN welke firewire ik heb weet ik niet? Waar kan ik dat zien?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als je raw gaat capturen, dan wordt er continue minstens 20MB/s aan data genereerd dat opgeslagen moet worden.

Met de IRQ's kan tegenwoordig veel minder mis gaan dan vroeger, waar is de tijd toen je nog moest jumperen.

Harddisks op DMA laten draaien is erg belangrijk, als dat af staat zal de cpu lastig gevallen worden een tsunami aan interrupts. Met als gevolg dat je cpu overbelast is als je misschien 5MB/s haalt. Zorgt dat de harddisk zeker om DMA staat en draait HDTune of Atto om te checken dat de transfer rate snel genoeg is.

Op DMA-staan is niet gelijk aan op DMA zijn, check of die tekstbox (dat je niet kan veranderen) ook op DMA staat. Door slechte harddisk of kabel kan het gebeuren dat Windows terugschakelt.

[ Voor 16% gewijzigd door rapture op 30-01-2005 21:08 ]

• jdiezrequejo
Nou hij staat op DMA, indie mogelijk Ik kan ook alleen PIO kiezen. Maar dat is het niet zeker?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/dma.JPG

Verder heb ik HDTune gedownload en geinstalleerd. En net een stukje gecaptured.
Zie hier wat hij doet:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/hdtune.JPG

Daar waar hij zo omlaag gaat heb ik het capturen gestart... Is dit goed??

BTW: Mijn geluid kraakt ook best al de ******* als ik capture... Dit is ook niet normaal. Ligt het misschien toch aan de audio?

Ik heb SB Audigy 2 platinum Ex kaart

[ Voor 18% gewijzigd door jdiezrequejo op 30-01-2005 21:28 ]

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

niet van toepassing?

Aan de hdtune grafiek te zien is je harddisk snel genoeg en er is geen harddisk-DMA-probleem.

De hdtune eens volledig uit tijdens het capture, ik wel zien wat er in dat cpu-load vakje komt.

• jdiezrequejo
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/hdtune2.JPG

Volledig

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zo te zien overleeft de cpu en harde schijf het capturen, maar je geluidskaart kraakt.

Doe je normaal gezien iets anders als je aan het capturen bent?

SB Live achtigen (dus ook Audigy) zijn gekend voor hun PCI-bus belasting, de meeste PCI-bussen halen 100MB/s. Probeer eens de geluidskaart te disablen (nee, volume knop omlaag helpt niet) en dan nog eens capturen?

Nogal raar, ik heb lang geleden raw gecaptureerd van tv, dat was 20MB/s op een KT7-raid VIA-chipset-mobo met 800MHz Thunderbird en 7200 rpm Maxtor 40GB harddisk (ik weet niet zeker wanneer ik de SB Live vervangen hebt door een Terratec). Ik mag natuurlijk niet teveel doen op die computer, anders is er ook frameloss.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 30-01-2005 23:04 ]

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

als ik het goed begrijp speel je muziek af op je audigy2 tijdens het capturen, want je zegt geluid kraakt tijdens het capturen? En je hebt maar 1 harde schijf?

Dan is het niet zo gek dat je framedrops hebt... harde schijf moet dan hele tijd heen en weer vliegen tussen video schrijven en audio lezen...

• jdiezrequejo
Nee ik heb geen muziek tijdens het capturen ;)
Ik heb zo min mogelijk aan!

Maar mijn boxen gaan gewoon vanzelf spontaan kraken... Ook het geluid wat er dan vanaf de Camera komt gaat kraken... Vresleijk irritant allemaal.

Dit heb ikzelf ook wanneer bijvoorbeeld iemand beneden op de pc, iets van mijn pc afhaalt via het netwerkn. Als ik dan muziek aan het luistere ben dan gaat het piepen en kraken. Dan hoor ik namelijk de pc ook werken enzo...

Hier is het precies hetzelfde het geval..

Edit, ik heb idd 1 Harddisk

[ Voor 4% gewijzigd door jdiezrequejo op 30-01-2005 23:17 ]

Verwijderd

Ik doe zelf ook veel aan capturen maar dan analoog met pinaccle kaart.
Heb daarvoor speciaal een aparte harddisk beschikbaar dat gaat goed maar heb altijd wel een paar frame los maar dat is mar 1 per 1 minuten viedeo. Als de video band slecht is van kwaliteit kwa gweluid op beeld dan loopt het drastisch op. Maar met Een digitale camera moet dat dus niet opgaan. Kan een aparte partitie proberen. Met welke audio instellingen probeer je eigenlijk te capturen moet volgens mij 4800khz zijn.

• jdiezrequejo
Dit frameloss is veel erger, het gaat er tot schokkends aan toe!

Maaar, ik heb via het apparaat beheer zo mijn Audio uitgeschakeld. (moest opnieuw opstarten enzo) Daarna gecaptured, en hij deed het perfect! Ik zag bij Pinnacle edition ook de audio binnen komen...

Nu ik de audio weer ingeschakeld heb. En heb afliet spelen deed hij het perfect.

Toen ging ik weer openiuw capturen, dus met audio ingeschakeld kreeg ik weer dat irritante gekraak en frameloss....

Het ligt dus aan de geludiskaart? :S Hoe valt dit op te lossen?
Is dit een instelling ofzo?

(op mijn geluidkaart zit btw wel een firewire aansluiting. En die is verbonden met het extren kastje wat ik bij de Platinum ex meegeleverd kreeg)

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/multimedia/audigy2-platinum-ex/Audigy2PLT_EX_c1.jpg

Dat kastje dus...

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 20:14

Elektronicanet

Leds do it!

In Pinnacle kun je bij Opties een Gegevensoverdacht snelheids-check doen over firewire. Hoeveel mb/s haal je daarbij?
Btw... waarom staat er RAID 0 op die screenshot, als je maar 1 harde schijf hebt?
Ik zeg niet dat dit zeker verkeerd is, maar m.i. heb je bij een raid 0 config altijd 2 schijven. Disable in de bios je raid eens, en check of je de schijf goed hebt aangesloten.

Heb je gewoon IDE of SATA?

Edit: ik zie nu dat het dus aan je (overigens hele mooie) geluidskaart ligt :( Vergeet m'n post maar dan, dat is het niet :+

Steek je geluidskaart eens in een ander PCI slot ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Elektronicanet op 30-01-2005 23:37 ]

Nederlander in België

• jdiezrequejo
Heb mijn geluidskaart in een andere pci gleuf gestopt alleen nu heb ik dus helemaal geen audio meer :P :(

Hij zat eerst in een blauw PCI slot, ik weet niet of deze speciaal voor de geluiskaart is?

Zoals je hier ziet:
http://www.gamepc.com/images/labs/rev-p4pe-board-large.jpg

Hij zat eerst in de linkerste blauwe PCI sleuf...

(ik zal nog wel even verder kijken, of ik de geluidskaart aan de prata krijg anders zal ik hem toch weer terug stoppen in die pci gleuf)

Edit, heb inmiddels geluid En heb gecaptured...
Maar blijf het houden! :(

Maar ik weet nu iig waar het aan ligt. aan de geluidkaart of iig aan de instelllinge..

Iemand een idee?

[ Voor 22% gewijzigd door jdiezrequejo op 01-02-2005 15:22 ]

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Is het probleem ook als je via de firewire aansluiting op je Audigy capturet?

Nederlander in België

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Blauwe "Asus proprietary Blue Magic" slot, een PCI-slot dat bepaalde Asus-kaarten slikt. Raar ding, probeer eens de Audigy in een PCI-slot in werking te krijgen.

Als je veel onboard stuff gebruikt, dan doen alle PCI-sloten aan IRQ-sharing.

Heb je de computer al "uitgemest"? Minstens 3 verschillende up-to-date virusscanners draaien, Ad-Aware & Spybot Search and Destroy draaien om de spyware eraf te doen. Hijack-this draaien om de toolbars en andere hardnekkigheden eraf te krijgen. Het "uitmesten" van een computer wordt bijna altijd onderschat, je weet pas hoe vies je computer is als je de scans doet.

Een "vieze" Pentium 4 3GHz kan even traag draaien als een Celeron 300.

SP2 op je Windows XP geïnstalleerd?

Intel chipset drivers, Audigy drivers en andere drivers geïnstalleerd? Laatste versie?

[ Voor 63% gewijzigd door rapture op 31-01-2005 01:48 ]

• jdiezrequejo
Elektronicanet schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:28:
Is het probleem ook als je via de firewire aansluiting op je Audigy capturet?
Daar heb ik alleen een grote aansluiting op. Dus dat gaat niet..
Alleen op dat aparte firewirekaartje (wat NIET in een pci slot zit, maar aangesloten is op het moederbord via een kabel) Heb ik dus de juiste firewire aansluiting (Die kleine dus)

Verder heb ik Antivirus up to date, kheb pas geleden nog volledgie scan gedraaid ;) Windows SP2 heb ik. Gistere ook nog Drivers geupdate van Audigy 2.. Maar probleem blijft nog steeds bestaan.

Ook heb ik die ene firewire aansluiting waarmee dat kastje vastzit aan de pc er even uitgehaalt. Om te kijken of die twee misschien conflicten veroorzaakten. Maar dit is niet het geval, want blijf het probleem hebben Van krakende geluid en frameloss :(

Ow btw: Ik heb de lkaart ook al in een ander PCI Slot gedaan. Maar dit werkte ook niet...

[ Voor 5% gewijzigd door jdiezrequejo op 31-01-2005 10:35 ]

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

jdiezrequejo schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:34:
[...]

Alleen op dat aparte firewirekaartje (wat NIET in een pci slot zit, maar aangesloten is op het moederbord via een kabel) Heb ik dus de juiste firewire aansluiting (Die kleine dus)

Verder heb ik Antivirus up to date, kheb pas geleden nog volledgie scan gedraaid ;) Windows SP2 heb ik. Gistere ook nog Drivers geupdate van Audigy 2.. Maar probleem blijft nog steeds bestaan.

Ook heb ik die ene firewire aansluiting waarmee dat kastje vastzit aan de pc er even uitgehaalt. Om te kijken of die twee misschien conflicten veroorzaakten. Maar dit is niet het geval, want blijf het probleem hebben Van krakende geluid en frameloss :(

Ow btw: Ik heb de lkaart ook al in een ander PCI Slot gedaan. Maar dit werkte ook niet...
Zit er onboard sound op je mobo? Indien ja, Audigy eruit doen en onboard sound gebruiken. Dan ff capturen om te zien wat er gebeurd. Creative geluidskaarten hebben de reputatie om PCI-bussen vol te gooien.

• jdiezrequejo
rapture schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:51:
[...]

Zit er onboard sound op je mobo? Indien ja, Audigy eruit doen en onboard sound gebruiken. Dan ff capturen om te zien wat er gebeurd. Creative geluidskaarten hebben de reputatie om PCI-bussen vol te gooien.
Jah die zit erop. Maar dat ga ik niet eens proberen Want het zal vast wel werken. Maar ik heb niet voor niets deze kaart en die wil ik er dan ook graag inhouden. Der moet toch vast wel een andere oplossing zijn?

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

jdiezrequejo schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:10:
Jah die zit erop. Maar dat ga ik niet eens proberen Want het zal vast wel werken. Maar ik heb niet voor niets deze kaart en die wil ik er dan ook graag inhouden. Der moet toch vast wel een andere oplossing zijn?
Daarom hebben veel mensen een hekel aan Creative geluidskaarten en kiezen liever voor een Terratec of betere.

Verwijderd

KNIP
KNIP
Ja dat kan wel, moet je alleen even een andere kabel hebben. Als je er ff eentje haalt bij de betere computerboer (mycom of zo) kan je die kabel weer terug brengen als het niet werkt.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

ik vind het vreemd; de Audigy, net als elke high-bit soundcard (mijn Terratec doet dat net zo goed), neemt inderdaad een flinke hap uit je PCI bandbreedte. Maar: niet als hij geen stream ontvangt.

het enige wat ik dan ook kan bedenken, is dat premiere probeert het geluid van de DV stream af te spelen tijdens het capturen.

Probeer nou eens dat DVIO.exe waar ik naar linkte. Het is heel klein, 32kb ofzo, en je hoeft niks te installeren, dus geen meuk op je systeem. Alleen als je zelfs daarmee framedrops hebt, moeten we weer verder denken.

• jdiezrequejo
John_Glenn schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:35:
ik vind het vreemd; de Audigy, net als elke high-bit soundcard (mijn Terratec doet dat net zo goed), neemt inderdaad een flinke hap uit je PCI bandbreedte. Maar: niet als hij geen stream ontvangt.

het enige wat ik dan ook kan bedenken, is dat premiere probeert het geluid van de DV stream af te spelen tijdens het capturen.

Probeer nou eens dat DVIO.exe waar ik naar linkte. Het is heel klein, 32kb ofzo, en je hoeft niks te installeren, dus geen meuk op je systeem. Alleen als je zelfs daarmee framedrops hebt, moeten we weer verder denken.
Nou speciaal voor jou net geprobeerd, Ik heb 3 kwart frame loss!

Leek wel alsof de teller van het aantal frame's en drops geleek bleef! :(

Btw: het geluid probeert hij idd aftespelen, wanneer ik wil capturen... Hierbij hoor ik dus ook dat gekraak en gepiep..

[ Voor 8% gewijzigd door jdiezrequejo op 01-02-2005 01:56 ]

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

holy smack, dat is wel een beetje veel frameloss. Ik denk niet dat het een Audigy probleem is, aangezien dvio er ook last van heeft, en dat programma speelt zeker geen audio af.

ik zit net op de Asus site de specs van je mobo te lezen, en vraag me ineens af: heb je je harddisk aan de RAID controller of aan de gewone? De RAID controller is namelijk PCI gebonden, en daardoor in principe minder snel bij dit soort transfers.

edit: en dat plaatje in de eerste post, is dat de complete device list of staat er nog meer in?

[ Voor 11% gewijzigd door John_Glenn op 01-02-2005 09:42 ]

• jdiezrequejo
John_Glenn schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:41:
holy smack, dat is wel een beetje veel frameloss. Ik denk niet dat het een Audigy probleem is, aangezien dvio er ook last van heeft, en dat programma speelt zeker geen audio af.

ik zit net op de Asus site de specs van je mobo te lezen, en vraag me ineens af: heb je je harddisk aan de RAID controller of aan de gewone? De RAID controller is namelijk PCI gebonden, en daardoor in principe minder snel bij dit soort transfers.

edit: en dat plaatje in de eerste post, is dat de complete device list of staat er nog meer in?
Nou ik heb mijn geluidskaart eens uit gezet via apparaatbeheer. En toen heb ik nog daarna gecaptured, toen deed hij het perfect! (In Pinnacle Edition) Toen heb ik mijn geluidskaart weer iongeschakeld, dat stukje wat ik gecaptured had nagekeken en audio was ook ok! Maar toen ik daarna weer ging capturen (met geluidskaart aan) KReege ik dus weer die frame loss... Dus ikzelf denk van wel dat het daar aan ligt?

En ik zou zo een twee drie, niet weten of de HD aan een Raid controller zit. Hoe kan ik dat zien? :$

En jah dat is mijn hele device list, alleen doordat ik nu mijn geludiskaart enzo eens veranderend heb. Klopt die niet meer (qua IRQ's)
Zo istie un:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jdiezrequejo/help2.JPG
eentje daarboven stond Host Bridge maar die heeft geen IRQ..

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

John_Glenn schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:41:
Dat vroeg ik me ook al af: Om mezelf maar eens te quoten Misschien kun je hier eens naar kijken, nu het probleem nog steeds niet opgelost is...
Elektronicanet schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:35:
In Pinnacle kun je bij Opties een Gegevensoverdacht snelheids-check doen over firewire. Hoeveel mb/s haal je daarbij?
Btw... waarom staat er RAID 0 op die screenshot, als je maar 1 harde schijf hebt?
Ik zeg niet dat dit zeker verkeerd is, maar m.i. heb je bij een raid 0 config altijd 2 schijven. Disable in de bios je raid eens, en check of je de schijf goed hebt aangesloten.

Heb je gewoon IDE of SATA?

Nederlander in België

• jdiezrequejo
Elektronicanet schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:47:
[...]

Dat vroeg ik me ook al af: Om mezelf maar eens te quoten Misschien kun je hier eens naar kijken, nu het probleem nog steeds niet opgelost is...

[...]
Die optie in Pinnacle kan ik niet vinden? (Ik heb Pinnacle Edition 5.5, dus geen studio 9 ofzo hè :) )

En ik heb net even op mijn moederbord gekeken, en zag dat mijn HD op Raid aangesloten zit.. De IDE 1 aansluiting is namelijk nog vrij.

Edit, zoals je dat namelijk ook al opmerkte.. In het screenshot staat dat ik de HD idd op de Raid aansluiting heb zitten..

[ Voor 13% gewijzigd door jdiezrequejo op 01-02-2005 15:20 ]

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

OK dan kan het waarschijnlijk niet, ik bedoelde inderdaad Pinnacle studio 8 / 9.
Je harde schijf is verkeerd aangesloten: die moet op de primairy IDE zitten! Raid aansluiting mag je alleen gebruiken als je minimaal 2 schijven hebt (raid 0 of raid 1).
Dus trek die IDE connector los en zet 'm op de Primairy IDE aansluiting (meestal blauw op het mobo). Stel in je bios evt. in dat dít je bootdevice is en schakel eventueel raid uit.
Neem eventueel de manual van je mobo erbij. Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Elektronicanet op 01-02-2005 18:25 ]

Nederlander in België

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zet je harddisk op de gewone ide-controller, je raid-controller zit duidelijk IRQ te delen met Audigy. Aangezien de beiden graag interupts aanvragen zou ik ze apart houden. IRQ delen werkt, maar meestal vertragend/laggend.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 01-02-2005 19:57 ]

• jdiezrequejo
Jaaaaaaaaaaaaaaaaah _/-\o_
Dank jullie wel, allemaaal! :)

Ik heb de HD nu op de IDE zitten, en nu werkt het perfect!
Dit was idd de boosdoener..

Maar dit hebben ze zo standaard geleverd toen ik deze pc gekocht heb. Wel vreemd dat ze hem niet gewoon op mijn IDE controllere hadden aangesloten.

Majah, iig allemaal erg bedankt voor de hulp, tips en ideeen! :) Nu ben ik weer een ervaring rijker, en een probleem minder (y) :D

Nogmaals bedankt! :)

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Fijn dat het opgelost is!
Stelletje prutsers, die gasten die je pc gebouwd hebben ;) En veel plezier met capturen :P

Nederlander in België

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

jdiezrequejo schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:11:
Nou ik heb mijn geluidskaart eens uit gezet via apparaatbeheer. En toen heb ik nog daarna gecaptured, toen deed hij het perfect! [...] Dus ikzelf denk van wel dat het daar aan ligt?
Ja, ik bedoelde dat het niet de 'schuld' van de audigy was. Mooi dat het opgelost is, veel plezier nog!
Pagina: 1