Ik heb de volgende code voor een pagina waarin 2 selects staan met daartussen 2 buttons. Het idee is om elementen vanuit de 2 selects naar elkaar toe te kunnen verhuizen middels deze buttons.
Het probleem is dat de OnClick niet doet wat ik wil, namelijk: het aanroepen van de functie "rechts();". De foutcode:
"Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object".
Dit is een code die ik hier in de search redelijk veel ben tegengekomen, maar meestal in verband met een button om forms te submitten, wat hier niet het doel is. Zit ik me hier nu al die tijd blind te staren op een domme typefout ofzo? Of pak ik dit gewoon verkeerd aan?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <html> <head> <title>Talen Selectie</title> <script type="text/javascript"> function rechts() { alert('rechts'); } function links() { alert('links'); } </script> </head> <body> <form name="talen" method="post" action=""> <table> <tr> <td> <select name="taalkeuze" multiple size="15"> <option name="">------- Beschikbare talen! -------</option> <? while ($taal = mysql_fetch_array($talen)) { echo "<option name=\"". $taal['tid'] ."\">". $taal['toms'] ."</option> \n"; }; ?> </select> </td> <td> <input type="button" value="-->" name="rechts" OnClick="rechts();" /><br /> <input type="button" value="<--" name="links" OnClick="links();" /> </td> <td> <select name="taalselectie" multiple size="15"> <option name="">--------- Gekozen talen! ---------</option> </select></td> </table> </form> </body> </html> |
Het probleem is dat de OnClick niet doet wat ik wil, namelijk: het aanroepen van de functie "rechts();". De foutcode:
"Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object".
Dit is een code die ik hier in de search redelijk veel ben tegengekomen, maar meestal in verband met een button om forms te submitten, wat hier niet het doel is. Zit ik me hier nu al die tijd blind te staren op een domme typefout ofzo? Of pak ik dit gewoon verkeerd aan?
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl