Toon posts:

[CSS] Achtergrond herhalen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n site heb ik 2 divjes naast elkaar. In de linkerdiv komt de tekst te staan, in de rechterdiv een klein schaduwrandje. Dit is dus een achtergrondplaatje. De class van de rechterdiv heeft een hele kleine breedte dus en een variabele hoogte. Ik wil nu dus dat het achtergrond plaatje repeat-y meekrijgt. Dat is ook geen probleem. Wel een probleem is dat de hoogte van deze div niet even groot is als die van de linker. De linker heeft namelijk een variabele grootte (afhankelijk van de hoeveelheid tekst).

Dus:

code:
1
2
<div style="float: left; width: 500px">tekst</div>
<div style="float: right; width: 14px; background-image: url(i/plaatje.gif); background-repeat: repeat-y">

Zoiets is het nu (even versimpeld). Ik heb geprobeerd er een soort van wrapper class om heen te doen en dan de rechterdiv height: 100% mee te geven, maar ook dat heeft geen effect. Een vaste height werkt wel uiteraard, maar ik moet een variabele hebben ;). Hoe kan ik dit oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 19:33 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Misschien een heel stomme vraag hoor, maar wellicht is het de oplossing: kun je die background-image dan niet gewoon opgeven bij de linkerdiv waar de tekst instaat, en dan opgeven dat-ie de background aan de rechterkant van die div moet plaatsen? Dan kan die hele rechterdiv weg lijkt me. Het komt nu namelijk over alsof je een extra div maakt voor dat randje... en dat hoeft niet nodig te zijn als je die background bij de tekst-div zelf opgeeft en dan met je margins of width ervoor zorgt dat je tekst wel weer zo komt te staan zoals je 't bedoeld had. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Topicstarter
....het is zondag he. Ik moet me ook gewoon bij PHP/MySQL houden :P. Dat was idd de oplossing, thanx ;).

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 02:43
Wat je ook nog kan doen is de linker div in de rechterdiv zetten. Ze zitten dan dus in elkaar. Als je dan de buitenste div iets breder maakt en daar de achtergrond instelt, blijven beide divs even breed.

Voordeel is dan dat je de binnenste div een andere achtergrond mee kan geven.

[ Voor 17% gewijzigd door -Mous- op 30-01-2005 19:44 ]