Op m'n site heb ik 2 divjes naast elkaar. In de linkerdiv komt de tekst te staan, in de rechterdiv een klein schaduwrandje. Dit is dus een achtergrondplaatje. De class van de rechterdiv heeft een hele kleine breedte dus en een variabele hoogte. Ik wil nu dus dat het achtergrond plaatje repeat-y meekrijgt. Dat is ook geen probleem. Wel een probleem is dat de hoogte van deze div niet even groot is als die van de linker. De linker heeft namelijk een variabele grootte (afhankelijk van de hoeveelheid tekst).
Dus:
Zoiets is het nu (even versimpeld). Ik heb geprobeerd er een soort van wrapper class om heen te doen en dan de rechterdiv height: 100% mee te geven, maar ook dat heeft geen effect. Een vaste height werkt wel uiteraard, maar ik moet een variabele hebben
. Hoe kan ik dit oplossen?
Dus:
code:
1
2
| <div style="float: left; width: 500px">tekst</div> <div style="float: right; width: 14px; background-image: url(i/plaatje.gif); background-repeat: repeat-y"> |
Zoiets is het nu (even versimpeld). Ik heb geprobeerd er een soort van wrapper class om heen te doen en dan de rechterdiv height: 100% mee te geven, maar ook dat heeft geen effect. Een vaste height werkt wel uiteraard, maar ik moet een variabele hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 19:33 ]