Toon posts:

[HTML] tabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem over een site van mij. Ik ben bezig met een Montoya fansite, alles liep goed alleen krijg ik nu vlakjes die er niet in thuis horen.

http://jpm01.oldenbeuving.org

ik heb ze groen gezet dat het duidelijk is welke vlakjes het zijn. Ik heb het gehele document op fouten gezocht maar niks daar op kunnen vinden. weten jullie wat het probleem is?? en vooral hoe ik het oplos. :)

Verwijderd

Je eerste rij heeft 21 cellen, de tweede heeft er 12, de derde 11, de vierde 4, de vijfde ook 4, de zesde 12, dus wat ben je nou voor een prutser?

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:34:
Je eerste rij heeft 21 cellen, de tweede heeft er 12, de derde 11, de vierde 4, de vijfde ook 4, de zesde 12, dus wat ben je nou voor een prutser?
:D

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

Topicstarter
tja ben net begonnen met webedesign :Z maar is geen antwoord wat ik zoek |:(

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
En de breedte van de kolommen klopt ook weinig van.
Je tabel is 841 px breed, en de som van je eerste rij 810. Op die mannier krijg je er lege ruimtes tussen...

[ Voor 11% gewijzigd door PierreAronnax op 30-01-2005 19:49 ]

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Verwijderd

Topicstarter
PierreAronnax schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:48:
En de breedte van de kolommen klopt ook weinig van.
Je tabel is 841 px breed, en de som van je eerste rij 810. Op die mannier krijg je er lege ruimtes tussen...
dat is vreemd, want ik had hem op 800 staan.

Verwijderd

Je hebt gelijk, een beter antwoord zou zijn dat er helemaal geen tabellen gebruikt zouden moeten worden. De volgende html voor in de body zou wel ongeveer moeten voldoen:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<div id="header">
   <h1>Juan Pablo Montoya Dutch Fan Site</h1>
   <map id="mainmenu" title="Hoofdnavigatie">
      <ul>
         <li><a href="index.html" title="Terug naar de startpagina">Home</a></li>
         <li><a href="juan.html" title="Meer informatie over Juan Pablo Montoya">Over Juan</a></li>
         <li><a href="nieuws.html" title="Nieuws rond Juan Pablo Montoya">Nieuws</a></li>
         <li><a href="mclaren.html" title="Meer over McLaren, het team van Montoya">McLaren</a></li>
         <li><a href="http://qvrforum.oldenbeuving.org" title="Discussieforum">Forum</a></li>
         <li><a href="contact.html" title="Contact opnemen met de webmaster">Contact</a></li>
      </ul>
   </map>
</div>
<div id="content">
   <p>Welkom op de Nederlandstalige fan site van Juan Pablo Montoya.</p>
   <p>Montoya is komend seizoen rijder voor het West Mclaren Mclaren Mercedes.</p>
   <p>Etcetera...</p>
</div>

Ik denk alleen dat je hier niet zoveel aan gaat hebben, maar ik kan je alvast verklappen dat je met CSS voor de layout en een stuk of 2 à 3 achtergrondafbeeldingen een heel eind komt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 20:09 ]

Pagina: 1