Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• P.Naber
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:06
Hoi,

Mijn oude Mp3 Speler is een paar dagen gelden kapot gegaan (was zoon aldi ding dus was wel te verwachten, gelukkig heb ik netjes mijn centjes terug gehad :)) Maar nu mijn vraag: Hoe het heet dat een Mp3 Speler een playlist kan hebben als het ware ? niet dat hij kwakkeloos alles wat erop staat als een grote playlist ziet. Ik had ergens gelezen zoiets als subfoldering ofzo maar die term kom je toch niet echt vaak tegen wel? En het belangrijkste eigen is dat welke Mp3 Spelers jullie kunnen aanbevelen die deze functie erop hebben zitten ? Ik wil het liefst geen Mp3 speler met een hardeschijf die hebben deze functie wel vaak erop zitten maar die izjn meteen zo duur.

Alvast bedankt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zou je iets duidelijker kunnen zijn? ik snap niet echt wat je nou bedoelt.
Heb je het over .m3u files die de speler als playlist ziet? of bedoel je dat je mp3speler kan sorteren op titel/artiest/genre/album enzo?

Een aanbeveling kan ik moeilijk zo doen... maar als je dan toch een goeie hdd speler wilt die deze functies heeft, koop dan maar de Archos Gmini 400 :P

Maar met zon onduidelijke topicstart kom je niet echt ver...

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 18:45
Waarschijnlijk bedoel je iets waar ik me ook aan erger:
Je hebt een blokker mp3spelertje en je gooit al je mp3's in de 'root'.
Dan denk ik; is het niet makkelijker dat je ook door de mappen kan bladeren.
Anders heb je bijv. 3 albums in de root, dat maakt het zoeken erg moeilijk.
Als ik je een MP3speler mag aanraden met 'subfoldering' (zoals jij het noemt ;) ) dan zou ik zeggen: de iRiver iFP-190TC :*)

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Wat jij zoekt is een mp3speler met mappen-ondersteuning en/of met .m3u (=WinAmp playlist) ondersteuning. Hier zijn er genoeg van, je zult zelf wat specificaties van verschillende spelers naast elkaar moeten leggen, waarbij mappen- en/of playlist-ondersteuning voor jou het belangrijkste is, en zelf een keuze maken op basis van de specificaties en evt. prijzen van de verschillende spelers. Wij kunnen namelijk niet voor jou gaan beslissen wat voor jou de meest geschikte mp3speler is.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• P.Naber
Sorry voor de onduidelijkheid ik snapte niet goed hoe je het uit moest leggen. Bedankt allemaal voor de reply's, ik bedoelde inderdaad een mp3 speler met mappen ondersteuning. Maar is hier geen algemene naam voor ? want is vaak niet te vinden onder de specificaties van een mp3 speler, of kunnen ze het eigenlijk allemaal wel die van een beetje een goed merk afkomstig zijn ?
Veel mensen in de winkel wisten het ook niet.

Maar in ieder geval erg bedankt voor de reply's.

Voor iemand die heel mss mij kan helpen met zoeken, de dingen die ik het liefst zie bij men mp3 spelertje:
- ondersteuning van mappen dan in ieder geval
- zo plat mogelijk, breedte en lengte maken niet zo heel veel uit.
- liefst metalen behuizing, het gewicht maakt me toch niet zo heel veel uit.
- 256 mb aan geheugen is genoeg voor mij (groter mag ook natuurlijk)
- liefst een oplaadbare mp3 speler, zowel via usb als via het stopcontact.

[ Voor 1% gewijzigd door P.Naber op 31-01-2005 13:17 . Reden: spellingsfoutje :) ]

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Nee, ze kunnen het zeker niet allemaal, ook niet als ze van een goed merk afkomstig zijn. De Creative Zen Touch (goed merk) heeft bijvoorbeeld geen mappenondersteuning.
Het staat misschien niet altijd bij de specificaties vermeld, maar het is wel te vinden of een speler mappenondersteuning biedt, hetzij via de search van dit forum, hetzij via Google.
Volgens mij is het zo dat wanneer een speler plug&play is, dat hij altijd mappen-ondersteuning heeft. Plug&play betekent dat je geen installatiesoftware nodig hebt om er muziek of data op te zetten, maar dat Windows hem automatisch herkent als externe harde schijft. Hier kun je dus in Windows Explorer gewoon mappen in aanmaken. Spelers die software nodig hebben, gebruiken vaak het principe van ID3-tags om de muziek te ordenen. Alle mp3's worden dan op één grote hoop gegooid op de speler, worden in een database gezet, en dan kun je zoeken op artiestnaam, album, enz.. Je mp3's moeten dan wel goed getagged zijn en dat is vaak nogal een probleem, zeker wanneer je veel muziek niet zelf geript hebt.

De overige vragen zijn zaken die je gewoon op de sites van de fabrikanten, in topics hier op GoT of op sites van webshops kunt vinden.

[edit]
Voor een speler oplaadbaar via USB en stopcontact moet je dus een speler hebben met ingebouwde accu, bij een speler waar AA of AAA-batterijen inmoeten, zul je telkens de batterijen moeten opladen/verwisselen.

[ Voor 9% gewijzigd door NrG_82 op 31-01-2005 16:04 ]

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 18:45
Zoals ik al eerder postte raad ik je een iRiver iFP-190TC aan :)
Die heeft volgens mij ook 256 MB, mappenondersteuning, zeer stevig design.
Ik zou zeggen, Google :)

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Of Pricewatch.... :P

Als je een iRiver neemt, kun je net zo goed voor de veel nieuwere iFP 790 gaan, die heb je al vanaf € 98, terwijl de iFP 190 TC pas vanaf € 115 te koop is. Bij de iFP 790 moet je dan wel eerst de UMS (universal mass storage) firmware erop zetten, voordat hij zich als externe HD gedraagt. Weet niet of dat bij de iFP 190 ook het geval is eigenlijk. Maar dat kun je vast wel opzoeken.

• P.Naber
Nogmaals bedankt voor de reply's mensen.

Zal eens gaan googlen (voor de zoveelste keer :))

Die iFP 790 lijkt me wel wat, maar hij is zo dik !!, lastig om zo in je broekzak te duwen.

[ Voor 36% gewijzigd door P.Naber op 01-02-2005 11:00 ]

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Google, Pricewatch, GoT, allemaal erg handig bij een zoektocht..

Ik vond de iRiver dus ook te dik, heb daarom een iAudio U2 gekocht. Maar die is wel weer een redelijk stuk duurder.. Maar er zijn genoeg mogelijkheden, succes met zoeken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
P.Naber schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:57:
Nogmaals bedankt voor de reply's mensen.

Zal eens gaan googlen (voor de zoveelste keer :))

Die iFP 790 lijkt me wel wat, maar hij is zo dik !!, lastig om zo in je broekzak te duwen.
Nee, deze is zeker niet te dik :) hij past heel erg makkelijk in je broekzak.
Ik merkte het niet eens (ik had zelf de 390T, die is vergelijkbaar in afmetingen)

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11 19:13
P.Naber schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:17:
Sorry voor de onduidelijkheid ik snapte niet goed hoe je het uit moest leggen. Bedankt allemaal voor de reply's, ik bedoelde inderdaad een mp3 speler met mappen ondersteuning. Maar is hier geen algemene naam voor ? want is vaak niet te vinden onder de specificaties van een mp3 speler, of kunnen ze het eigenlijk allemaal wel die van een beetje een goed merk afkomstig zijn ?
Ik heb er een die merkloos is, gekocht bij norrod. Deze heeft mappenondersteuning en ziet er zo uit als deze van blokker (10 euro goedkoper dan norrod):

Afbeeldingslocatie: http://www.blokker.nl/DBimages/slides/03%20opruiming/MP3-390.jpg

Het is wel ff zoeken naar deze optie, omdat de speler op pause moet staan voor je in dat menu kunt komen. Maar het kan dus wel. Het geluid wat er uit komt is prima, je moet alleen niet de bijgeleverde oordopjes gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Pierz op 02-02-2005 14:31 ]

Pagina: 1