[XP] Loopt om de haverklap vast

Pagina: 1
Acties:

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Mijn pc loopt de laatste tijd echt om de haverklap vast.
Ik heb al van alles geprobeerd maar niks werkt....

Een kort lijstje van wat ik heb gedaan om het probleem te proberen op te lossen:

-o&o defrag
-systeemherstel (werkte niet omdat de pc continu vastliep)
-alle programma's die ik niet gebruik eraf gegooid.
- ad-aware & spybot - search & destroy gedraaid
- Hijack this geprobeerd
- De recovery cd en dan de optie om windows opnieuw te installen, maar dat werkte niet omdat ik SP2 erop heb.

Formatteren is geen optie omdat ik eindelijk een fatsoenlijke film collectie op de hd heb van zo'n 100gb en ik heb geen zin om die allemaal op dvd/cd te branden.
Hij loopt dan vast maar de muis en toetsenbord werken wel gewoon (naja de cursor beweegt niet maar de receiver van de muis en toetsenbord knippert wel)
Maar koelingproblemen lijkt me sterk... Ik had 2 extra fans en toen deed ie het prima. Voor de zekerheid heb ik er eentje uitgehaald toen ie begon met dat vastlopen. Dus het probleem ligt niet aan de koeling.Ik houd wel even Speedfan in de gaten houden.

Weten jullie misschien waaraan het zou kunnen liggen? Want ik heb echt geen flauw idee meer

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Loopt hij vast met een BSOD :?
Zo ja, moet je die even posten ;)

Heb je je geheugen getest :?
Zo nee, probeer Memtest

Oh ja, gebruik de eventviewer even: Start -> uitvoeren -> eventvwr

En gebruik eens een hard-disk tester van de fabrikant van jouw harde schijf. Misschien dat het aan je harde schijf ligt. Dan weet je dat je asap een backup moet gaan maken van je harde schijf

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 30-01-2005 19:26 ]

Wauw, een sig!

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
outerspace schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:24:
Loopt hij vast met een BSOD :?
Zo ja, moet je die even posten ;)

Heb je je geheugen getest :?
Zo nee, probeer Memtest

Oh ja, gebruik de eventviewer even: Start -> uitvoeren -> eventvwr

En gebruik eens een hard-disk tester van de fabrikant van jouw harde schijf. Misschien dat het daar aanlag. Dan weet je dat je asap een backup moet gaan maken van je harde schijf
Geen BSOD

Memtest ga ik doen, eventvwr zal ik doornemen, hard disk tester zal ik ook gebruiken.
Zal het resultaat morgen posten. Ben nu druk aan het leren voor proefwerk week :)

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Eventviewer>>Ik kan er niks uit opmaken
Hd tester >> HD is in orde, nog geen jaar oud btw
Memtest>> heb je floppy voor nodig, iets wat ik niet heb.

En het ligt echt aan Windows XP. Ik heb Knoppix gedraaid vanaf de cd en hij liep geen een keer vast.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mad. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 03:06:

En het ligt echt aan Windows XP. Ik heb Knoppix gedraaid vanaf de cd en hij liep geen een keer vast.
Maar wat heb je nou allemaal gevonden? Heb je de events die in de viewer voorkomen al eens opgezocht op bijvoorbeeld www.eventid.net of Google?

Hier op GoT verwachten we in ieder geval dat je zelf actief aan de slag gaat om het probleem op te lossen. Post daarom ook nog even al je bevindingen in dit topic :)

En als er binnen 24 uur geen posts zijn geweest in je bericht, dan zou ik je willen vragen om je laatste bericht te wijzigen met de editknop rechtsbovenin. Lees hierover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even na :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Mijn idee zou zijn: drivers.

Toevallig laatste tijd nieuwe drivers/software geinstalleerd waarna het probleem zich begon voor te doen? Misschien even de laatste versie van de drivers van je videokaart, e.d. binnenhalen en installeren. Heeft bij mij een behoorlijk aantal problemen opgelost..

• DataGhost
  • Laatst online: 16-04 13:55

DataGhost

iPL dev

Mad. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 03:06:

op de universal livecd van gentoo (www.gentoo.org) staat memtest86... cd branden en dan als je de boot: prompt krijgt memtest86 intikken, dan start ie memtest dus :)
k weet niet zeker of de minimal livecd dat ook heeft, nooit geprobeerd

Verwijderd

Mad. schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:18:[..]
Formatteren is geen optie omdat ik eindelijk een fatsoenlijke film collectie op de hd heb van zo'n 100gb en ik heb geen zin om die allemaal op dvd/cd te branden. [..]
Dus je hebt 100Gb aan films én je Windows op 1 en dezelfde schijf/partitie staan?

Mijn advies: maak een partitie aan van 5 Gb met Partition Magic, benoem die tot c: rebooten om Partition magic zijn taken af te laten maken, alle laatste drivers voor je hardware downloaden en afsluiten.
Start vervolgens op met een bootflop, of in jouw geval bootcd, verwijder je Windows folder, je Program files folder en je Documents and settings folder. Reboot en start op met de setup cd van Windows XP en installeer de boel opnieuw.

Kost je alles bij elkaar 2 uurtjes, je hebt je vieze filmpjes nog en wij een zeurpiet minder!

• Mad.
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 07:58:
[...]
Dus je hebt 100Gb aan films én je Windows op 1 en dezelfde schijf/partitie staan?

Mijn advies: maak een partitie aan van 5 Gb met Partition Magic, benoem die tot c: rebooten om Partition magic zijn taken af te laten maken, alle laatste drivers voor je hardware downloaden en afsluiten.
Start vervolgens op met een bootflop, of in jouw geval bootcd, verwijder je Windows folder, je Program files folder en je Documents and settings folder. Reboot en start op met de setup cd van Windows XP en installeer de boel opnieuw.

Kost je alles bij elkaar 2 uurtjes, je hebt je vieze filmpjes nog en wij een zeurpiet minder!
Nee... ik zeg toch 1 HD ;)
En die bestaat uit 3 partities.
Vieze filmpjes......nee toch eerder iets richting imdb top 250

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
Mad. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:09:
[...]

graag volledige info dan over de hd config...

sp2 slipin cd maken en dan repair doen kan misschien ook

Verwijderd

Mad. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:09:
[...]

Waarom zeg je dan dat formateren niet aan de orde is. Je kunt uitstekend 1 enkele partitie formateren en de andere 2 in tact houden! Dat je 1 HDD hebt, was duidelijk, vandaar ook mijn antwoord maar omdat jij zegt dat formateren niet aan de orde is, impliceer je 1 partitie!

Maar geef eens een inhoudelijke reactie, in plaats van een fout proberen te ontdenken in iemands posting terwijl je zelf kennelijk niet weet dat je een partitie kunt formateren!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 08:09 ]

Pagina: 1