Toon posts:

[XP] Snel wisselen thema's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik vier gebruikers op de computer. Echter, het enige verschil dat er is, is het bureaublad... Dat is me eigenlijk te weinig want het kost nogal wat extra werk om al die gebruikers te onderhouden (heel veel onderhoudswerk moet je per gebruiker uitvoeren).

Dus... wil ik af van die gebruikers.

Maar om de kids tevreden te houden bedacht ik me opeens dat je natuurlijk thema's kunt aanmaken: ieder kan dan alsnog z'n eigen achtergrond kiezen! Alleen... het wisselen gaat niet echt snel via het configuratiescherm. Is er niet een of andere optie of programma dat de diverse thema's (in een menu) in het systeemvak zet zodat iedereen in 1 klik kan wisselen?

Is er misschien zelfs een programma dat complete desktops kan onthouden zonder dat je diverse gebruikers nodig hebt? Dat zou helemaal fijn zijn!

EDIT:
En ja hoor, vlak na het posten vind ik de Virtual Desktop Manager: Manage up to four desktops from the Windows taskbar with this PowerToy
Alleen... ik heb 'm geinstalleerd en er gebeurt geen ene moer... Ik zie niets in het startmenu of waar dan ook... Enig idee waar ik nu die Virtual Desktops kan aanmaken en kiezen...?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:36 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor problemen heb je dan met onderhoud wat per gebruiker dient te gebeuren? Misschien zou je daar een oplossing voor kunnen zoeken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het legen van de prullenmand, het checken op spyware met diverse progs, het instellen van dingen die wel of niet moeten opstarten (waarvan een boel misschien eenmalig moet, maar toch...), het legen van de temp directory, etc. etc. Er zijn legio onderhoudsdingetjes die je elke keer bij iedereen apart moet doen! Ik heb al eerder gezocht naar een prog dat dat voor alle gebruikers in 1 keer kon doen, maar no way... En omdat het eigenlijk alleen maar gaat om een eigen dekstop leek me zo'n dekstop manager wel handig! Alhoewel ik me nu wel afvraag hoeveel resources zo'n ding opslurpt... Maar ja, ik moet 'm eerst nog aan de praat zien te krijgen...

EDIT:
Hebben jullie ook zo'n hekel aan een topicstarter die zijn eigen vragen beantwoord...? :| Ik zie nu dat er bij de opties van de taakbalk een extra werkbalk zit: juist, de desktop manager.... :s

Het is trouwens niet echt wat ik zoek... Het enige verschil tussen de desktops zijn de programma's die open staan. Als je switched verdwiijnen de progs ook! Als ik een map aanmaak of snelkoppeling staat 'ie op alle vier de desktops. En alle vier de desktops zijn ook geladen in het geheugen... Ik zoek dus toch iets anders: een prog waarmee je kunt wisselen (echt wisselen) tussen complete desktops. Als je het verschil snapt... In feite een snelkoppeling naar de verschillende thema's PLUS mogelijkheid om eigen mappen op je bureaublad te zetten. Kan iemand me nog volgen...? ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:57 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Die desktops is iets wat je bij veel unix window managers hebt, dat heb ik zelf ook. Kun je zo'n spywaretool vanuit een administratoraccount niet ook naar de directories met profielen van de kinders laten wijzen om te scannen? De trashcan kun je de kinderen ook zelf wel leren... en eenieders temp-files weggooien kun je wel een script voor maken.

Wat jij wilt qua desktops is nu net hetgene waar ze gebruikers voor bedacht hebben, ik zou inderdaad ook alles richting het versimpelen van het beheren van die profielen zoeken :) . Of je zegt gewoon dat die kinderen niet moeten zeuren en dat alles in de kleuren blijft die er staan ;) .

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .