Toon posts:

Excel factuurformulier

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben bezig met een factuuropzet te maken in excel. Dit is altijd leuk om te doen, maar ik heb enkele problemen waar ik niet uit kom of kan vinden. En hulp is altijd welkom.

Deel van om factuur te schrijven:

Klant
Contactpersoon
Adres

Klantnummer: Als ik de klantnummer invul dan zou het geweldig zijn als de Klant, Contactpersoon en Adres gegevens bovern zou komen. Ook een optie zou kunnen zijn via een soort van drop down waarbij ik direct kan zien op naam, adres blabla want alle klantnummers onthouden nee dank je.
Factuurdatum: =VANDAAG(), maar dit werkt niet omdat de datum van oudere facturen ook op die dag worden gezet. Ik zoek een functie die gewoon de dag neemt waarop die werkblad is gemaakt en zo opslaat
Factuurnummer:Deze zou ik graag de nummer van de tabblad willen, zou leuk zijn.

Opdrachtomschrijving:Vrij in te vullen
Uitvoering: Vrij in te vullen

Aantal Omschrijving Prijs per stuk Totaal
Vrij Vrij in te vullen € 0,00

Subtotaal € 0,00
BTW € 0,00

Te betalen € 0,00

Elk werkblad is een factuur bij mij, behalve laatste paar daar zitten klantgegevens in en andere gegevens zoals omzet enzo.
Als er een factuur geschreven moet worden, voeg ik gewoon een werkblad bij. En kopieer ik van een basis factuur(helemaal leeg, zonder gegevens) in die werkblad. En zo bewerk ik ze weer.

Ik hoop dat het duidelijk is.
Alvast bedankt

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:51 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:17

Dido

heforshe

Wat betreft je eerste vraag: zoek eens onder vert.zoeken (VLOOKUP) in de help van Excel ;)
Wat betreft je tweede, je zou een macro kunnen maken die een copy/paste special doet vanaf een dummy cel waar NU instaat. (copy/paste special/values only).

Wat betekent mijn avatar?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Excel is geen besturingssysteem. Dit hoort niet in Windows Operating Systems maar in Software Algemeen thuis :) Daarom geef ik het even een zetje daar naartoe.

Wat heb je tot nu toe aan opzet klaar? We willen je graag helpen je ontwerp verder uit te breiden en verbeteren maar zo is er weinig aan ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me hierbij kan helpen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:50

AzzKickah

06-CENSORED

Sorry, heel dom.

[ Voor 92% gewijzigd door AzzKickah op 01-02-2005 22:45 ]

Verwijderd

euh, er zit toch een compleet factuur voorbeeld in Excel ? zit zelfs een koppeling in met een access database(je).
Pagina: 1