Toon posts:

Athlon64 3000+ blijft vaak op 800Mhz hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een AMD Athlon64 3000+ op een Asus K8N-E Deluxe. Omdat ik wat performance problemen merkte ben ik met het programmatje WCPUCLOCK eens gaan kijken hoe het met de CPU snelheid zat. Nu blijkt dat hij vaak op 800Mhz staat i.p.v. 2000Mhz. ik weet dat dit kan met de Cool 'n Quiet optie, maar dan moet hij toch in ieder geval omhoog schakelen als hij het druk krijgt. En blijkbaar krijgt hij het druk want als ik met deze Mediacenter PC TV ga kijken is de CPU belasting 100%, ipv de normale 40. Toch schakelt hij niet op naar 2000Mhz.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of is er een manier om hem vast te zetten op 2000Mhz?
De enige manier om de CPU van snelheid te laten veranderen is uitschakelen of in standby (S3) gaan.

Carl

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Of is er een manier om hem vast te zetten op 2000Mhz?
Cool 'n Quiet uitzetten in de bios.

March of the Eagles

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Of bij energie beheer hem op thuis/kantoor te zetten, dit zou ook moeten werken.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
Een Amd64 3000+ draait niet op 2000mhz maar op 1800 :)
En verder gewoon de tips hierboven opvolgen :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

BobR13 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:18:
Mijn amd64 3000+ is ook gewoon 2000MHz. zijn 2 soorten van, 1 met 1800MHz en 1MB cache en 1 met 2000MHz en 512KB cache....

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Fairy schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:21:
[...]

Mijn amd64 3000+ is ook gewoon 2000MHz. zijn 2 soorten van, 1 met 1800MHz en 1MB cache en 1 met 2000MHz en 512KB cache....
Jah alleen is de ene So754, en de andere So939 :)

En dit is dus de 2000 mhz variant :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

socket 939 is 1,8 ghz socket 754 is 2 ghz.

ooops iets te traag. btw bestaat er geen 3000 met 1 mb gache?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:24 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:24:
socket 939 is 1,8 ghz socket 754 is 2 ghz.

ooops iets te traag. btw bestaat er geen 3000 met 1 mb gache?
Nee, de 3000 is er alleen in clawhammer uitvoering met 1 mb cache dus ( socket 754 dan he :) )
En @ hieronder. De mobile athlon 64 3000 is er wel in een 1800 mhz uitvoering. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 30-01-2005 18:31 ]

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
Hm oops :P
Maakt mn hele post weer nutteloos :Y)
Volgende keer eerst lezen voor ik wat schreeuw dus :X

Verwijderd

Topicstarter
extra info: Coll and Quiet staat uit in de bios.

Power up: 2000Mhz, na standby: 800Mhz

Ik draai nu CPU burn-in en hij staat nog steeds op 800Mhz
cpuburn-in heeft de temp inmiddels 5 graden doen stijgen, en nog steeds 800Mhz

Edit: meer dan die 5 graden extra komt er ook niet bij. Geen wonder als je op 800Mhz draait....

Carl

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 19:56 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-08 23:19
Deinstalleer de AMD CPU driver eens, neem aan dat C&Q dan niks meer doet

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook al de driver gedeïnstalleerd vanwege dit effect. Ik draai nu met de standaard Windows XP driver.

Carl

Verwijderd

je moet bij energie beheer de pc op PRESENTATIE zetten dan draait hij als tie niks doet op 800/1000 mhz en als je hem flink belast zal hij vanzelf upclocken (kan tot 30 keer per seconden veranderen).

Verwijderd

Goed. de 3 varianten A64 3000+:

S754 1800MHz 1024K L2 Single geheugencontroller
S939 1800MHz 512K L2 Dual geheugencontroller
S753 2000MHz 512K L2 Single geheugencontroller

En dit is idd powermanagement.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:13:
je moet bij energie beheer de pc op PRESENTATIE zetten dan draait hij als tie niks doet op 800/1000 mhz en als je hem flink belast zal hij vanzelf upclocken (kan tot 30 keer per seconden veranderen).
Volgens mij moest dit minimaal energiegebruik zijn en zal hij zich anders niet terugclocken. En het was naar mijn weten ook een aantal keer per seconde en geen 30 dus. Niet dat dit zo belangrijk is maja :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe het werkt, maar mijn probleem is juist dat hij dat niet doet. CPU burn-in draait nou al een uurtje en de temp komt niet boven de 45 graden

http://home.planet.nl/~rozem234/AMD800mhz.JPG

Hij moet gewoon op 2000Mhz gaan draaien maar hij wil niet. Moederbord of CPU probleem?

Carl

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

als ik me niet vergis is dit een known bug bij AMD.

als de processor 100% draait terwijl ie op een lager MHz werkt, dat ie soms niet terugschakelt naar volle snelheid.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 12:13
HIGHGuY schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:59:
als ik me niet vergis is dit een known bug bij AMD.

als de processor 100% draait terwijl ie op een lager MHz werkt, dat ie soms niet terugschakelt naar volle snelheid.
Humm ik had dit ook met prime andere programma's niet. Maar ik heb dan ook een laptop met een 3000+ 1.8 ghz 1 mb cache.

Ik heb toen gewoon clockgen gepakt en zelf wat profilen gemaakt 800 mhz 0.8 v en 1800 mhz 1.2 v

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

als'k me niet vergis wordt er ook gekeken naar de proces-prioriteit om te beslissen of er moet geschakeld worden of niet.

als prime geen prioriteit heeft groter/gelijk aan 'normaal' dan gaat je processor neit schalen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Verwijderd

Topicstarter
1.1.0.18 ook al geprobeerd, maakt niet uit.

Proces priority heeft er niets mee te maken, als er 100 processen met lage prioriteit zouden zijn dan zou hij nog steeds niet opschakelen? Lijkt me niet, het gaat om de CPU belasting. Alleen het idle proces telt natuurlijk niet mee.

Known bug bij AMD? nergens gelezen, lijkt me ook sterk.

Al met al nog weinig tips waar ik iets mee kan.....

Wat is waarschijnlijker in dit geval, defect moederboard of defecte CPU?

Carl

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Zelfde mobo en CPU hier en het werkt wel. Heb je het allernieuwste BIOS gebruikt, 1006 of de beta 1007?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programmaatje RMclock gevonden. Hiermee kan ik de multipliers en voltages instellen inclusief automatic management. hij schakelt prima omhoog en weer terug, progje in de startup folder en alles Ok. :)

http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml

Groet,
Carl

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:42:
Ik weet hoe het werkt, maar mijn probleem is juist dat hij dat niet doet. CPU burn-in draait nou al een uurtje en de temp komt niet boven de 45 graden

http://home.planet.nl/~rozem234/AMD800mhz.JPG

Hij moet gewoon op 2000Mhz gaan draaien maar hij wil niet. Moederbord of CPU probleem?

Carl
Niet boven de 45? Op 800Mhz? Dat mag ik iid hopen ja. Op 800Mhz moet ie nog geeneens 30 graden worden als het goed is... Is de Vcore ook wel verlaagt of dat niet? Mijn NewCastle 3000+ @ 1.275v @ 2.0Ghz (standaard) wordt max +- 35 graden....

Het heeft overigens weinig met Power Management te maken. Ik heb Cool & Quiet ook wel even gebruikt, maar toen weer alle opties die nodig waren uitgezet, maar ik Power Management nog steeds op Minimaal staan. Hij schakelt niet meer terug hoor. Ik heb wel de nieuwste drivers van AMD overigens, 1.0.0.18 oid, zie laatste post.

Probeer in BIOS eens ACPI 2.0 support uit te zetten. Daardoor kan software dacht ik de multiplier etc real-time aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 10:33 ]

Verwijderd

Werkt het nu of niet? Sluit het topic even af als je het probleem hebt opgelost.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 00:49

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:02:
Werkt het nu of niet? Sluit het topic even af als je het probleem hebt opgelost.
Ik denk het wel (via een alternatieve weg), zie:
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:49:
Ik heb het programmaatje RMclock gevonden. Hiermee kan ik de multipliers en voltages instellen inclusief automatic management. hij schakelt prima omhoog en weer terug, progje in de startup folder en alles Ok. :)
;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Oh lol niet gezien. Nvm wat ik zei in vorige post :X

Verwijderd

Topicstarter
Hi Dani,

De Vcore bleef inderdaad wel op 1,5v staan. Het tooltje dat ik nu gebruik (RM cpu clock utility) werkt nu perfect, ik kan instellen wat zijn minimale FID en VID zijn en wat de maximale, Hij schakelt keurig afhankelijk van de belasting, de temp blijft nu een stuk lager. Tooltje in de startup folder van Windows en ik heb er geen omkijken meer naar.
Volgens dit document van AMD:
http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/30430.pdf
zou mijn minimale Vcore 1,3v moeten zijn (bij FID 4, 800Mhz), die heb ik dus ook maar zo ingesteld. Bij maximaal gebruik wordt het dan 1,5v (bij FID 10, 2000Mhz)

Groet,
Carl
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:31:
[...]

Niet boven de 45? Op 800Mhz? Dat mag ik iid hopen ja. Op 800Mhz moet ie nog geeneens 30 graden worden als het goed is... Is de Vcore ook wel verlaagt of dat niet? Mijn NewCastle 3000+ @ 1.275v @ 2.0Ghz (standaard) wordt max +- 35 graden....

Het heeft overigens weinig met Power Management te maken. Ik heb Cool & Quiet ook wel even gebruikt, maar toen weer alle opties die nodig waren uitgezet, maar ik Power Management nog steeds op Minimaal staan. Hij schakelt niet meer terug hoor. Ik heb wel de nieuwste drivers van AMD overigens, 1.0.0.18 oid, zie laatste post.

Probeer in BIOS eens ACPI 2.0 support uit te zetten. Daardoor kan software dacht ik de multiplier etc real-time aanpassen.

Verwijderd

1.3volt? Nee joh. Kan makkelijk op 1.1volt. Mijn 3000+ draait nu toch ook gewoon op 1.275volt? Die van jou kan @ 800Mhz echt wel op 1.1, eventueel 1.15volt als hij vast gaat lopen. Deze PC bootte @ 1000Mhz nog op 1.1volt.

AMD zet de waardes te hoog blijkbaar 8)7

--edit--
Goed, het staat iid op die data sheet van AMD. Maar het is toch te hoog hoor... Doe dan iig 1.2volt als je denkt dat 1.1volt te laag is (te laag voltage beschadigd de processor overigens niet hoor, hij boot hoogstens niet meer, dus BIOS reset is genoeg :) ).

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 18:44 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

de mijne loopt op 1.1 volt op 1200 mhz
dus lager moet kunnen

Verwijderd

Ook een Athlon 64 3000+ NewCastle of een Winchester (die lopen standaard al op lagere voltages)?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 19:51 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

nee ik heb een Clawhammer (FX-55) die lopen standaard op een hoger voltage.
en als deze op 1.1v loopt op 1200 dan moet die winchester zeker lager kunnen

[ Voor 3% gewijzigd door star-saber op 05-02-2005 20:17 ]

Verwijderd

Heb hier ook even C&Q ingeschakeld, mn NewCastle 3000+ verlaagt het voltage van 1.5volt @ 2.0Ghz naar 1.1volt @ 1.0Ghz. Die 1.3volt is dus echt veel te hoog @ 800Mhz. Kan zoals al gezegd makkelijk op 1.1volt, en dat zal zeker veel schelen qua temperatuur.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Moet je onder WinXP geen drivertje installeren?

Verwijderd

Ja, de AMD Athlon64 Processor Driver (versie 1.1.0.18). Ik weet niet of hij het zonder die driver niet doet overigens, maar dat zal dan wel niet.

Dat had de TS overigens al gedaan:
1.1.0.18 ook al geprobeerd, maakt niet uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben waar ik wezen wil, topic mag van mij gesloten
Ik ga nog wel een beetje experimenteren met een lagere Vcore.

Bedankt allemaal,
Carl

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, al blijft mijn CPU steken op 1000Mhz.
Cool 'n Quiet enable ==> 1000Mhz
Cool 'n Quiet disable==> 2000Mhz

Carl, vertel eens iets meer over RMclock. Lost dit het probleem op door het automatic management te activeren?
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:49:

http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml

Verwijderd

Zet C&Q uit en verlaag gewoon zelf je Vcore tot een acceptabel niveau. Dat C&Q is leuk en aardig, maar zet de Vcore te hoog voor 2000Mhz. Daardoor wordt de processor nog rond de 40 graden stressed, terwijl dat met een Vcore van 1.25V (zoals bij mij) stukken lager ligt (eerder rond de 32 graden). Daarbovenop heb ik om de een of andere reden het gevoel dat het steeds maar veranderen van multiplier en Vcore niet echt gezond is voor een processor, maar ik weet dat dat niet echt reëel is om te denken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 17:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hi Herwini,

Ja, ik heb inderdaad het automatic management enabled in RMclock. Werkt prima. Je kunt ook mooi bijhouden wat er gebeurd mbv de history grafieken. Je krijgt een aardig beeld waar er veel of weinig processor power voor nodig is, en als je tegelijkertijd een temp monitor bij aan zet kun je dat goed zien wat de effecten zijn op je CPU en MB temperaturen in verschillende situaties. Er wordt inderdaad veel geswitched, maar als AMD aangeeft dat dit tot 800x per seconde voor kan komen dan neem ik aan dat dat geen probleem mag zijn.

Dani, ik zal eens proberen de Vcore bij max gebruik toch lager dan 1,5v te zetten. Is ongetwijfeld beter voor de temp en dus een stillere MCE PC. Al staat nu mijn CPU fan (Zalman AlCu7000B) al bijna altijd stil bij normaal MCE gebruik.

Carl

Verwijderd

Carroz, nog even over dat voltage. 1.25Volt liep dus schijnbaar stabiel hier, ook tijdens zware games als Half-Life2 en CS: S. Toch, toen ik gisteren Warcraft 3 ging spelen (nou niet bepaald een zwaar spel oid), hing hij soms gewoon. Eerst met een error als ' memory could not be "read"', maar dat bleek aan mn mem timings te liggen (in HL2 etc geen last van maja :/). Daarna hing hij echter weer een keer, waarna ik toch maar besloot mn voltage op een wat veiliger waarde van 1.4Volt te zetten. Sinsdien nog geen last meer gehad.

Dus, in principe loopt het gewoon stabiel op 1.25Volt, slechts Warcraft III begon moeilijk te doen. Als je dus problemen krijgt (rare vastlopers etc, geen blue screens), dan moet je het voltage maar weer verhogen. 1.4Volt is echt stabiel, geen vastlopers oid. Denk dat ik strax maar terugzak naar 1.35V, kijken hoe dat gaat. Moet op zich makkelijk kunnen.

Een (te) laag voltage beschadigt je processor iig niet zover ik weet, dus het is absoluut niet gevaarlijk, in tegenstelling tot een te hoog voltage. Gewoon lekker testen, en als je het toch niet wilt, gewoon lekker op 1.5V laten staan :)

Verwijderd

BobR13 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:18:
Bij mij toch echt op 2000mhz ;)

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Anders lees je het topic even of zoek je het even op, er zijn twee 3000+'en, S754 en S939...

code:
1
2
3
4
Athlon64 3000+  2000MHz 512 KB  Newcastle   CG (F-C-0) 04/2004
    2000MHz 512 KB  ClawHammer  CG (F-4-A) 02/2004
    2000MHz 512 KB  ClawHammer  C0 (F-4-8) 12/2003
Athlon64 3000+  1800MHz 512 KB  Winchester  D0 (F-1F-0) 09/2004

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Mijn vcore schommelt tussen de 1.298 en 1.312 volt als ie op 800 MHz draait. Dit wordt 1.504 als ie naar de 2 GHz weer gaat. Is dit niet wat hoog dan? Aangezien mensen zeggen dat het makkelijk op 1.25 volt kan draaien.

Dit is trouwens een 3000+ Clawhammer.

Deze info komt allemaal uit CPU-Z

Verwijderd

CPU-Z schijnt de waarde goed te hebben. iig beter dan Asus Probe.

1.5Volt is idd wat hoog, maar is wel de standaard waarde, die AMD heeft vastgesteld. Hij liep bij mij op 1.25Volt idd gewoon stabiel, totdat Warcraft 3 opeens begon te freezen. Half-Life 2 niet, War3 wel 8)7. Maar goed, @ 1.35Volt doet hij het perfect. Waarschijnlijk ook wel @ 1.325 / 1.3Volt. Test ik nog wel een keer. Ik zou zeggen, schakel C & Q uit en zet je Vcore gewoon op 1.35V. Scheelt aardig wat in temperatuur.

C & Q is aardig op papier, maar het weerhoudt je CPU er natuurlijk niet van om warm te worden. Tijdens games schakelt hij dus terug naar 2 Ghz @ 1.5Volt, waardoor de CPU weldegelijk vrij warm wordt. Goed, tijdens surfen etc gaat ie wel @ 1.1Volt, maja. Big deal. In idle stand wordt de CPU sowieso niet warm, dus het is eigenlijk nergens goed voor. De fanspeed wordt bij mij dan overigens niet lager (Q-Fan wel uit, dus misschien is dat het =) ). En daarbij heb ik om de een of andere manier het gevoel dat het telkens veranderen van voltage + multiplier niet echt goed is voor de CPU, al weet ik wel dat dat waarschijnlijk niet zo zal zijn :).

Ik heb liever de hele tijd 2.0Ghz, en om de warmteontwikkeling ietwat te compenseren verlaag ik dus de Vcore. 1.25V is op zich stabiel zoals al gezegd, maar mocht je toch problemen krijgen, voer het dan gewoon iets op. Een te laag voltage is naar mijn weten niet schadelijk oid tov je CPU.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

weet iemand of die rmclock utility nog een performance impact heeft? Kan me ergens voorstellen dat als de CPU steeds op een softwarematige beslissing moet wachten voordat hij versnelt, dat ten koste zal gaan van de "reactiesnelheid".

(of werkt C&Q sowieso in software, ook als je het met alleen AMDs drivers doet?)

Verwijderd

Naar mijn weten werkt RMClock precies hetzelfde als C&Q, dus ik denk niet dat er performance problemen zullen zijn (en als ze er zijn; precies dezelfde als met C&Q).

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ah, dan moet ik het me dus ongeveer zo voorstellen dat rmclock in plaats van de C&Q drivers werkt? (ik dacht dat het een soort laag bovenop Q&C was).

Bij mijn pa heb ik Q&C aanstaan (in de windows instellingen bedoel ik, in BIOS natuurlijk sowieso) én rmclock draaien. Maar dan werkt het zeker soepeler als ik de windows instellingen daarvoor uitschakel?

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 13:20

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik heb ook gehad dat mijn Winchester op 1000MHz bleef draaien, ook onder zware belasting:
[rml]Styno in "[ Ervaringen] MSI K8N Neo2 (-54G) deel 5"[/rml]
en:
Maar bij mij is het probleem verdwenen:

Probeer dus eens je BIOS te resetten naar default settings en daarna weer CnQ aanzetten. Dan hoef je geen progjes te draaien die doen wat standaard al kan.

[ Voor 10% gewijzigd door styno op 12-02-2005 19:21 ]

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

John_Glenn schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 18:32:
Ah, dan moet ik het me dus ongeveer zo voorstellen dat rmclock in plaats van de C&Q drivers werkt? (ik dacht dat het een soort laag bovenop Q&C was).

Bij mijn pa heb ik Q&C aanstaan (in de windows instellingen bedoel ik, in BIOS natuurlijk sowieso) én rmclock draaien. Maar dan werkt het zeker soepeler als ik de windows instellingen daarvoor uitschakel?
Sorry, dit staat gewoon in de begeleidende notes bij de download. Had ze wel gelezen, maar niet aandachtig...
RMClock is compatible with AMD Cool`n'Quiet / PowerNow! and Enhanced Intel SpeedStep software. There's no need to uninstall existing processor driver, however, for best effect, the power-saving features of this driver should be disabled when the driver is used together with RMClock in auto-management mode. That is, current power scheme (in Windows control panel) should be set to "Home/Office Desk" or "Always On".

• dupke30
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09-2023

dupke30

You Like That!!!

Heb dit probleem ook gehad...

Heb nieuwste bios geflasht(1008.4) en de nieuwste drivers (5.10) en de nieuwste AMD A64 CPU-driver geinst. Hier na was het probleem weg en schaalt de CPU mooi op als er gepresteerd moet worden en af als er niets te doen is.

signature

Pagina: 1