Topline 8500 Pro herkent geen grotere nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik zit hier met een oude laptop van een oom ( TOPLINE 8500 PRO , P3 650MHZ ,128mb Ram).

Zijn harde schijf (hitachi 12 GB) bleek stuk te zijn, dus ik kocht er een mooie 40 Gb Seagate tegen een leuk prijsje.

Maar zodra ik die erin zet dan zit ie steeds vast bij het zoeken naar IDE DEVICES....

Normaal gesproken staat er IDE DEVICES ...[DONE] als het klaar is met zoeken en kan ik dan pas in de bios gaan enzo.

Wat ik toen heb gedaan is een andere 40Gb schijf van een neef erin gedaan en krijg hetzelfde probleem. Heb toen ook nog een andere kleinere schijf van 6Gb erin gedaan en die herkent ie vlekkeloos.

Dus ik dacht dat die bios gewoon geen grote schijfen herkent. Maar op die site van TOPLINE hebben ze geen bios updates voor deze laptop.

Wat kan ik nu doen om die schijf toch gewoon aan de praat te krijgen ??

P.S heb al een hoop research gedaan maar niets dat me hielp of iemand met een vergelijkbare ervaring waar ik iets mee kon...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met de hand instellen ipv autodetect helpt soms wel eens

Iperf

• wiske80
fish schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:37:
met de hand instellen ipv autodetect helpt soms wel eens
het probleem is dat ik niet eens in de bios kan komen als die HD erin zit... want pas na dat IDE DETECTING msg kan ik F2 drukken om in de bios te komen. Maar zover komt ie niet...

Ik weet dat die topline laptops zooi zijn, maar goed... me oom heeft het nu eenmaal.
Nog andere suggesties..

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Kan je niet de hdd in een andere laptop hangen die nieuwer is en daar de hdd indelen in kleinere partities? Een kleine kans dat hij dan wel herkend wordt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• wiske80
Denk je dat dat zal werken... want het moet eerst de harde schijf herkennen voordat het de partities zal herkennen...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wiske80 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:49:
[...]

het probleem is dat ik niet eens in de bios kan komen als die HD erin zit... want pas na dat IDE DETECTING msg kan ik F2 drukken om in de bios te komen. Maar zover komt ie niet...

Ik weet dat die topline laptops zooi zijn, maar goed... me oom heeft het nu eenmaal.
Nog andere suggesties..
Er hoeft geen normaliter hd in te zitten om de hd in het bios handmatig toe te kennen, als je automatisch een hd wil detecteren is dat natuurlijk cruciaal. maar ja dat hoeft nier pér sé.

dus ik zou proberen zonder hd, je bios in, hd configureren (handmatig). saven, uitzetten, hd er weer in. en keep your fingers crossed.

edit:
er kan geen schade onstaan hoor, hooguit mischien een error dat ie het niet helemaal snapt

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 01-02-2005 18:33 ]

Iperf

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:23

breinonline

Are you afraid to be known?

fish schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:32:
[...]
Er hoeft geen normaliter hd in te zitten om de hd in het bios handmatig toe te kennen, als je automatisch een hd wil detecteren is dat natuurlijk cruciaal. maar ja dat hoeft nier pér sé.

dus ik zou proberen zonder hd, je bios in, hd configureren (handmatig). saven, uitzetten, hd er weer in. en keep your fingers crossed.

edit:
er kan geen schade onstaan hoor, hooguit mischien een error dat ie het niet helemaal snapt
En mijn suggestie zal misschien wel niet werken ja. Alsnog kun je hem wel gebruiken als de hdd wel netjes wordt gezien in het BIOS en de boel werkt, maar het OS wat je gaat draaien niet met de nieuwe ruimte overweg kan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

breinonline schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:46:
[...]

En mijn suggestie zal misschien wel niet werken ja. Alsnog kun je hem wel gebruiken als de hdd wel netjes wordt gezien in het BIOS en de boel werkt, maar het OS wat je gaat draaien niet met de nieuwe ruimte overweg kan.
sja .. is niet gepost .. dont care ... moet ie het maar opgeven ,

Iperf

Pagina: 1