De hell die Dell heet.

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-07 15:14
Hallo allemaal,

ik ga jullie geen vragen stellen over wat voor videokaart ik moet kopen. Dat zoek ik wel zelf uit. Het probleem is echter, zoals vaker, dat ik geen AGP poort heb, toegewezen ben op PCI en ook nog eens opgescheept zit met een onboard baggie intel graphics card.
Nou, kan iemand mij vertellen hoe dat zit met dell systemen en nieuwe hardware? accepteert een Dimension 2400 zomaar elke nieuwe kaart die je erin stopt, of niet?
Dan weet ik eindelijk of ik zomaar elke PCI kaart kan kopen die ik wil :)

Want geef toe: dell zit zijn klanten een beetje te manipuleren. Ze beweren op hun site dat hun pc's overal voor geschikt zijn, en dat dell solutions biedt ofzo. Nou, ik zit mooi wel met een baggie videokaart die volgens dell heel goed was....

thnx,
Go4attack

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Stuur je pc gewoon terug, zeg dat hij niet voldoet en koop je een andere bij een winkel...

• Rian
precies. moet je nog wel garantie hebben. die is dus zojuist 26 januari jongstleden afgelopen, zie ik hier.

:(

Verwijderd

Hoe oud is je pc dat er alleen pci in zit? Een goede videokaart krijg je daar niet in. Gelukkig is een Dell geen Compaq. Alle pcikaarten passen er wel in, tenminste als je een moderne pcistandaard hebt. Maar een pcikaart blijft wel heel traag, of bedoel je dat je wel een een pci-x slot hebt? Voor een nieuwe pc is geen agp of pci-x echt onder de maat.

• Rian
hij is nu 1 jaar en 4 dagen oud. waar kan ik checken hoe goed mn pci is?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De 2400 is het laagste model van Dell.. voor power users (die dus graag een betere videokaart er in willen zetten) hebben ze de duurdere modellen. Dat heeft niks met manipuleren te maken, dat is gewoon duidelijk :)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 13:34
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:45:
Hoe oud is je pc dat er alleen pci in zit? Een goede videokaart krijg je daar niet in. Gelukkig is een Dell geen Compaq. Alle pcikaarten passen er wel in, tenminste als je een moderne pcistandaard hebt. Maar een pcikaart blijft wel heel traag, of bedoel je dat je wel een een pci-x slot hebt? Voor een nieuwe pc is geen agp of pci-x echt onder de maat.
Wat is er mis met een Compaq? Is een goed merk hoor, net als Dell en IBM. In alle machines van tegenwoordig kan je gewoon ander merk computer onderdelen plaatsten. Je bent niet meer gelimiteerd tot Dell Compaq of IBM onderdelen.

Voor een nieuwe office PC is een standaard (geintegreerde) video kaart meer dan genoeg. Je moet een office PC niet gaan vergelijken met een game PC.

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 08:57
Wat ben je van plan met een nieuwe pci kaart dan? denk maar niet dat je de nieuwste spellen kan gaan spellen!
Als je spellen wilt gaan spelen zal je toch echt ee andere computer moeten hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:45:
Voor een PCI-X slot zijn er alleen extreem dure Matrox kaarten te krijgen, die in 3d niet beter zullen zijn dan wat er nu onboard zit, dus daar zal de TS totaal niets aan hebben.
Daarnaast vind je die dingen alleen op high-end serverborden.

In een PCI-X slot kun je overigens wel multivoltage PCI kaarten stoppen, maar verder is er dan geen verschil met een PCI slot.

Dus het is voor de tS gewoon een leuke Radeon op PCI kopen of een nieuw moederbord.

Wil ik verder nog wel even kwijt dat het gewoon verstandig is om te kijken WAT je koopt, alvorens je begint te zeuren dat Dell Rotzooi levert. Ook al zal ik zelf nooit een dellbak kopen, wat ze leveren klopt gewoon met wat ze aanbieden.

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 30-01-2005 17:54 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sorry hoor, maar in mijn ogen ben je dan een zeikerd, je pakt het goedkoopste systeem en vindt het "een hell" dat sommige dingen er niet op zitten. Nee natuurlijk zitten die er niet op! Het is niet voor niks hét instappertje en als je jezelf goed had geinformeerd voor de verkoop dan had je dit niet hoeven posten.

Dit heeft dus niks met Dell te maken maar met jezelf. Je hebt gewoon een pc gekocht die niet aansluit bij je gebruikersprofiel.

Je kan twee dingen doen: Of je werkt met dit systeem en plaatst een pci-kaart waar weinig mee te winnen is, of je verkoopt het systeem en informeert je in het vervolg beter voordat je iets aanschaft.

/edit: blijkbaar zijn er meer mensen die er zo over denken en val ik in herhaling.....

Om dan toch nog maar wat behulpzaams te zeggen.... voor minder dan 60 euro koop je een Club3D Videokaart PCI Radeon 9250 128MB DDR DVI/TV en die gaat zeker werken als ik er vanuit mag gaan dat je geen low profile kaart moet hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Toink op 30-01-2005 17:57 ]

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

misschien dat je je moederbord en je videokaart kunt upgraden? Dan kan je er een nemen met AGP of zelfs PCI-e. Of je spaart een jaartje of twee voor een compleet nieuwe pc, met PCIe en de nieuwste videokaart van dit moment (die is over 2 jaar best goedkoop :+ ) :)

MechWarrior || Monsters Game

• Rian
hmm er stond dat ie geschikt was voor gaming... een jaar geleden dan.
nouja, als ik nfsu2, sims2 en farcry er maar op kan spelen, ben ik tevreden. ik hoef echt niet high graphics instellingen ofzo. maar zwarte zeeen, rooie rotsen, fps van 5 en lager, schokkende bots, dat kan toch beter?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PCI zal wel goed zitten, voro zover ik weet is er al jaren niks maar aan de pci standaard veranderd. Kijk even in het bios of je die onboard kaart uit kunt schakelen of dat je iets kunt instellen als "use first: onboard/pci". Staat dit er niet dan kan het ook nog zo zijn dat ie de onboard gewoon automatisch uitschakelt zogauw er een pci videokaart in zit. Als je dit zeker wilt weten moet je even in de handleiding kijken van je pc/moederbord. Test het desnoods eerst even met een oud 1MB pci kaartje die je vast nog wel ergens op zolder hebt liggen...

Verwijderd

Als ik jou was zou ik kijken of een moederbordtransplantatie mischien een optie is. Er zijn, zoals hierboven al werd aangegeven, geen goede videokaarten met een PCI-Interface. Zoek uit welk moederbord geschikt is voor je processor en dat ook nog eens aan je wensen voldoet en bouw de boel om. Resultaat: je kunt een goede (lees AGP) videokaart installeren en je kunt weer eventjes vooruit met upgraden van andere componenten.

Dat je Dell de schuld geeft van het feit dat je geen AGP kaart kunt installeren vind ik overigens onzin. Als een willekeurig merk of een willekeurige winkel roept dat ie de beste is of de beste producten maakt dan neem je dat toch met een korreltje zout? Sterker nog, er zouden dan allerlei alarmbellen bij je moeten afgaan.
Als je zoiets als een computer koopt dan moet je wel zelf wat moeite doen om te onderzoeken welke oplossing het beste past bij jouw wensen. Anders kom je inderdaad in situaties zoals deze terecht. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel vervelend voor je maar het is volgens mij niet de schuld van Dell.

Disclaimer: ik heb op geen enkele manier iets met Dell te maken :).

• Rian
ja dat is wel waar quadraplex, dell heeft goede qualiteit je moet alleen veel verstand hebben van wát je koopt en bij dell goed de kleine lettertjes lezen.
ik kreeg pas verstand van al dit soort dingen sinds we dus deze pc hebben want daarvoor deed alles et super. onze vorige pc was namelijk een dell XPS B800 en die heeft het altijd super gedaan.

over die bios: je kunt kiezen tussen auto/onboard. nu staat hij op auto. dus als je er een willekeurige pci kaart instopt, kiest ie dus de pci kaart? ik probeer et wel ff uit. misschien hebben we nog ergens een pci kaart zitten in een 10 jaar oude dell pc ofzo

Verwijderd

LOL, Jongens jullie zijn weer op dreef vandaag. Goede argumenten, schaap over de dam....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

In principe pakt ie dan inderdaad de PCI kaart. Toch kan ik je dit (net zoals al die andere mensen hier) met klem afraden.

Beter kun je voor € 65,- een Asus P4P800S-X kopen, en daar een AGP kaart op prikken. Heb je gelijk S-ATA. Zit gewoon een fatsoenlijke Intel chipset op.
(zie http://www.asus.com/produ...78/p4p800s-x/overview.htm )

You can't have everything. Where would you put it?

• Rian
oh en daar heeft de rest van de pc geen bezwaar tegen?

weetjewat, ik sloop gewoon het moederbord uit mn oude dell XPS pc, die heeft wel AGP :P
en vervolgens stop ik het mobo van mn nieuwe pc in de oude.
mobo-swap :P

[ Voor 61% gewijzigd door Rian op 30-01-2005 18:15 ]

• Rian
ok dit zijn de specs van mn PCI slots:

bus speed: PCI: 33mhz
PCI connector size: 120 pins
PCI connector data width: 32 bits

hmm is wel goed toch?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

tweakerbee schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:12:
In principe pakt ie dan inderdaad de PCI kaart. Toch kan ik je dit (net zoals al die andere mensen hier) met klem afraden.

Beter kun je voor € 65,- een Asus P4P800S-X kopen, en daar een AGP kaart op prikken. Heb je gelijk S-ATA. Zit gewoon een fatsoenlijke Intel chipset op.
(zie http://www.asus.com/produ...78/p4p800s-x/overview.htm )
LET OP!
Dell gebruikt in sommige systemen een afwijkende pinout voor de ATX connector, gevolg is dat je je mobo en of voeding ermee om zeep kan helpen, dus die eerst even controleren.
Go4attack schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:14:
oh en daar heeft de rest van de pc geen bezwaar tegen?

weetjewat, ik sloop gewoon het moederbord uit mn oude dell XPS pc, die heeft wel AGP :P
en vervolgens stop ik het mobo van mn nieuwe pc in de oude.
mobo-swap :P
Let dan ook even op wat ik al zei, want sommige planken van dell zijn standaard ATX, andere weer niet.

Maar wat is die andere plank dan? Als daar nu een P2 400 op zit heb je wel leuk AGP, maar verder schiet je er totaal niets mee op.
Go4attack schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:26:
ok dit zijn de specs van mn PCI slots:

bus speed: PCI: 33mhz
PCI connector size: 120 pins
PCI connector data width: 32 bits

hmm is wel goed toch?
Dat is gewoon standaard PCI zoals dat vrijwel in iedere pc te vinden is.

• Rian
nee mn oude XPS pc is een P3 800mhz. ik kan in het o zo dikke boekje alleen niet achterhalen wat voor eentje die mobo nou is...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Go4attack schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:32:
nee mn oude XPS pc is een P3 800mhz. ik kan in het o zo dikke boekje alleen niet achterhalen wat voor eentje die mobo nou is...
Ik weet niet wat voor cpu je nu hebt, maar dat zal wel iets van een P4 2Ghz+ zijn.
Waarom zou je dan willen downgraden naar een P3 800?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Een topic met een dergelijke titel en topicstart-inhoud wordt hier in VB niet serieus genomen: oftewel, hij gaat dicht. Op deze manier een fabrikant beschuldigen is natuurlijk niet de bedoeling.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.