video8 NTSC LP naar dvd?

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hallo,

Wie zou mij kunnen helpen met het overzetten van een Video8 NTSC LP tape naar DVD?

Mijn verlovingsfeest is gefilmd door iemand die LP gebruikt heeft...op zich natuurlijk niet zo handig. Een feest wat je maar 1 keer geeft kun je beter op SP opnemen, dat is kwalitatief beter, en bijna overal af te spelen.

Mijn probleem wordt gecompliceerder doordat het ook nog eens NTSC is. Ik heb al een drietal camera's gebruikt, allemaal spelen ze perfect af, maar 2 keer zo snel. Apple gaf zelfs aan dat de 2 keer zo snel draaide dan normaal zou moeten...

Het gaat er uiteindelijk om dat het video8 tapeje op dvd komt, hoeft niet bewerkt te worden, geen ingewikkelde dingen...

Wie-o-wie zou mij kunnen helpen om op een middag / avond een keer dat tapeje om te willen zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door sypie op 01-02-2005 00:56 ]

• sypie
  • Niet online
voorzichtig kickje...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je zou het op de computer kunnen zetten en via een encoder programma naar dvd pal kunnen omzetten.

Canopus ProCoder 2 kan dit. Maar is geen gratis programma :)

Verwijderd

Mag ik vragen hoe je op dit moment bezig geweest bent met dubben? Mijn suggestie is om een videocapturekaart in je pc te rossen en direct vanaf de camera op de pc op te nemen. Vanaf daar omzetten naar een PAL DVD of opnemen op NTSC op DVD en het de DVD speler laten uitzoeken. Over die persoon die jouw bruiloft heeft opgenomen op NTSC en op LP...... leeft ie nog? :P

• sypie
  • Niet online
Gelukkig was het verloving, maar ook dat doe je maar 1 keer als het goed is. De trouwerij komt over anderhalf jaar...en dan zorg ik der wel voor dat ook dat soort ongein NIET in de soep kan lopen...

Ik heb geen videobewerkingskaart of software, vandaar mijn vraag op GoT. Dit is voor mij ook het enige tapeje wat dit probleem heeft.

Maarrrrr... is het wel goed voor de (resterende) kwaliteit om het op dubbele snelheid op je pc te zetten, en je pc het dan om te laten zetten naar SP? dus de helf zo langzaam?

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
bij mijn voormalig werkgever hebben ze daar alle spulletjes voor.
www.ecpgroup.nl
Ik werk er niet meer, anders had ik het zo voor je opgelost.
bel ze anders voor een (vrienden)prijsopgave....

heb je in ieder geval max. kwaliteit.

suc6,

Jeroen Meester :)

p.s. als je op je pc de snelheid gaat halveren, hoe dacht je dat met je geluid op te lossen dan? krijg je er uberhaupt wel geluid uit op sp.....

[ Voor 22% gewijzigd door Meester_J op 06-02-2005 16:52 ]

• sypie
  • Niet online
dank je voor de link, er ligt bij hun een P.O. op de mail...we zullen zien..

inderdaad met dat geluid zit je dan ook nog een keer te klooien :S

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je hebt de camera waarmee het is opgenomen niet meer?

• sypie
  • Niet online
De camera waarmee het opgenomen is ligt in brazilie, daar waar ook de tape is opgenomen.Over een half jaar kan ik die camera weer even in handen hebben als het moet, maar daarmee staat die tape nog niet op normale video of DVD, en dat is juist het punt: mijn aanstaande wil een kopie van de tape hebben (heel begrijpelijk als je elkaar langere tijd niet ziet.)

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb zelf geen Video8 camera, dus kan je daar helaas ook niet mee helpen...

• sypie
  • Niet online
prijsopgaaf binnen van eerder genoemd bedrijf: iets meer dan 100 eurie...is toch een fiks bedrag voor nog net geen half uur tape...

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Een goede (Europese, dus PAL) Hi8 camera "uit de betere klasse" die LP en SP aan kan, zou die NTSC niet kunnen afspelen? Ik heb ooit een leeg NTSC bandje gekocht toen we in Amerika op vakantie waren, en die nam prima op in PAL (maar ja da's een soort format en opnieuw opnemen...)
En wat vraagt zo'n bedrijf voor een rechttoe rechtaan NTSC -> PAL omzetting op bijv S-VHS cassette? Het capturen en omzetten naar DVD kan je dan zelf doen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

franssie

Save the albatross

Zou het niet werken op een digital-8 camera? Ik heb zelf nog nooit een NTSC tape in de mijne gehad, als je in Amsterdam/omstreken woont misschien leuk om te proberen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• sypie
  • Niet online
La_Pazz schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:09:
Een goede (Europese, dus PAL) Hi8 camera "uit de betere klasse" die LP en SP aan kan, zou die NTSC niet kunnen afspelen? Ik heb ooit een leeg NTSC bandje gekocht toen we in Amerika op vakantie waren, en die nam prima op in PAL (maar ja da's een soort format en opnieuw opnemen...)
En wat vraagt zo'n bedrijf voor een rechttoe rechtaan NTSC -> PAL omzetting op bijv S-VHS cassette? Het capturen en omzetten naar DVD kan je dan zelf doen.
Heb gevraagd van tape naar DVD, hier een stukje van het antwoord (is exclusief het maken en bewerken van DVD menu en andere extra dingen)

In het volgende de kosten voor het omzetten van een Video-8 NTSC tape,
lengte 30 minuten naar een DVD viewing PAL.

De kosten hiervan bedragen €. 91,10 ex. B.T.W.
Inclusief B.T.W. €. 108,41
franssie schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:18:
Zou het niet werken op een digital-8 camera? Ik heb zelf nog nooit een NTSC tape in de mijne gehad, als je in Amsterdam/omstreken woont misschien leuk om te proberen?
Heb al 2 Sony camera's geprobeerd, erg luxe uitgevoerde ook nog. Beide Hi-8 camera's backwards compatible, maar niet met LP...

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:23

franssie

Save the albatross

Ik zal eens in mijn gebruiksaanwijzing duiken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• sypie
  • Niet online
De combinatie NTSC en SP is wel te doen. De moeilijkheid is NTSC en LP...

• Meester_J
sypie schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:28:
[...]

Heb gevraagd van tape naar DVD, hier een stukje van het antwoord (is exclusief het maken en bewerken van DVD menu en andere extra dingen)

In het volgende de kosten voor het omzetten van een Video-8 NTSC tape,
lengte 30 minuten naar een DVD viewing PAL.

De kosten hiervan bedragen €. 91,10 ex. B.T.W.
Inclusief B.T.W. €. 108,41

[...]

Heb al 2 Sony camera's geprobeerd, erg luxe uitgevoerde ook nog. Beide Hi-8 camera's backwards compatible, maar niet met LP...
Heb nog steeds (omkoopbare) vrienden bij dit bedrijf... :9
als je er echt niet uit komt wil ik evt wel een balletje opgooien.

• sypie
  • Niet online
is nooit een fout idee uiteraard, want 100 euri is best veel, als je er vanuit gaat dat ik bijna iedere cent aan de kant leg om te emigreren....

• Meester_J
emigreren? probeer maar eens als starter een huis te vinden in het gooi...
ik denk dat het verhuizen naar groningen wordt ofzo.
is ook bijna emigreren >:)

• sypie
  • Niet online
Emigreren naar brasil is wat anders dan van Friesland naar Groningen..., maar nog geen video overgezet...

• Meester_J
hmm, Joure ligt niet echt om de hoek.....

• sypie
  • Niet online
Maakt niet uit...Ik wil het graag eens proberen, misschien zou je mij het type camera door kunnen geven, want ik heb ook al 2 sony's onder handen gehad...

• Meester_J
de cameraatjes die we daar gebruikten waren geimporteerde digital8 cameraatjes van sony.
je ziet eigenlijk helemaal geen verschil met de pal-versie.

[ Voor 88% gewijzigd door Meester_J op 22-02-2005 23:06 ]

• sypie
  • Niet online
inderdaad jammer...waarschijnlijk zijn ze vaker open dan alleen op die dag..

[ Voor 5% gewijzigd door sypie op 15-02-2005 19:02 ]

Pagina: 1