Ik heb nu het volgende, de PC heeft altijd gewerkt. Tot nu toe heb ik er een Soundblaster Live in gehad, maar omdat ik naar digitaal geluid over wilde stappen leek het mij dat de onboard sound net zo goed zou werken. Dus... PC opengemaakt, Live eruit, kast weer dicht, en opgestart.
PC begint met zelftest enzo, alles ok, maar op het moment dat ie Windows moet starten.... niks meer. Zwart beeld. En ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kon doen... Wat ik al heb gedaan:
Memtest gedraaid, geen fouten, heeft 20 testen gedaan.
Andere HD
Andere CD drive
Van poort gewisseld (primair/secundair)
Geboot van CD, dat doet ie prima, maar Windows setup hangt op het moment dat ie de hardware wil controleren
Knoppix CD werkt prima (tot de melding dat ie geen drivers heeft voor mijn Ati Radeon 9200SE voor de grafische schil)
Voltages zijn OK
Geen warmteprobleem
Alle hardware losgekoppeld en alleen CD eraan (gaat prima)
Alle hardware losgekoppeld en alleen HD eraan (dit gaat dus fout)
Bios geupdate
Opstarten met alleen onboard VGA
Opstarten in safe modus
Ik heb ook al in de bios alles wat onboard zit en niet nodig is uitgeschakeld
Allemaal geen succes...
Mijn config:
Asus P4S800-MX bordje
256MB DDR (Crucial) ram
Celeron 2,4Ghz
Sapphire Radeon 9200SE
Hij wil dus alleen starten van CD, als ie een HD moet gebruiken is het afgelopen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
PC begint met zelftest enzo, alles ok, maar op het moment dat ie Windows moet starten.... niks meer. Zwart beeld. En ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kon doen... Wat ik al heb gedaan:
Memtest gedraaid, geen fouten, heeft 20 testen gedaan.
Andere HD
Andere CD drive
Van poort gewisseld (primair/secundair)
Geboot van CD, dat doet ie prima, maar Windows setup hangt op het moment dat ie de hardware wil controleren
Knoppix CD werkt prima (tot de melding dat ie geen drivers heeft voor mijn Ati Radeon 9200SE voor de grafische schil)
Voltages zijn OK
Geen warmteprobleem
Alle hardware losgekoppeld en alleen CD eraan (gaat prima)
Alle hardware losgekoppeld en alleen HD eraan (dit gaat dus fout)
Bios geupdate
Opstarten met alleen onboard VGA
Opstarten in safe modus
Ik heb ook al in de bios alles wat onboard zit en niet nodig is uitgeschakeld
Allemaal geen succes...
Mijn config:
Asus P4S800-MX bordje
256MB DDR (Crucial) ram
Celeron 2,4Ghz
Sapphire Radeon 9200SE
Hij wil dus alleen starten van CD, als ie een HD moet gebruiken is het afgelopen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 30-01-2005 17:21 ]