PC wil niet van HD booten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 09:20

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik heb nu het volgende, de PC heeft altijd gewerkt. Tot nu toe heb ik er een Soundblaster Live in gehad, maar omdat ik naar digitaal geluid over wilde stappen leek het mij dat de onboard sound net zo goed zou werken. Dus... PC opengemaakt, Live eruit, kast weer dicht, en opgestart.

PC begint met zelftest enzo, alles ok, maar op het moment dat ie Windows moet starten.... niks meer. Zwart beeld. En ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kon doen... Wat ik al heb gedaan:

Memtest gedraaid, geen fouten, heeft 20 testen gedaan.
Andere HD
Andere CD drive
Van poort gewisseld (primair/secundair)
Geboot van CD, dat doet ie prima, maar Windows setup hangt op het moment dat ie de hardware wil controleren
Knoppix CD werkt prima (tot de melding dat ie geen drivers heeft voor mijn Ati Radeon 9200SE voor de grafische schil)
Voltages zijn OK
Geen warmteprobleem
Alle hardware losgekoppeld en alleen CD eraan (gaat prima)
Alle hardware losgekoppeld en alleen HD eraan (dit gaat dus fout)
Bios geupdate
Opstarten met alleen onboard VGA
Opstarten in safe modus
Ik heb ook al in de bios alles wat onboard zit en niet nodig is uitgeschakeld

Allemaal geen succes...

Mijn config:
Asus P4S800-MX bordje
256MB DDR (Crucial) ram
Celeron 2,4Ghz
Sapphire Radeon 9200SE

Hij wil dus alleen starten van CD, als ie een HD moet gebruiken is het afgelopen. Iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door mvds op 30-01-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Wat voor hdd heb je?
Ga naar de site van de fabrikant en haal daar ergens een testprogramma vandaan voor je hdd. Daarmee kan je vanaf een diskette testen of je hdd verrot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
en als je je live kaartje er weer inzet ? doet die het dan weer wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het gevaar af dat ik genadeloos wordt neegesabelt door iemand die het écht snapt...
Ik heb ooit enorme problemen gehad toen ik de ene audiokaart voor de andere inruilde. Na veel gerommel bleek dat de vorige kaart in het autoexec.bat niet was verwijderd, waarop de startup sequence nadat de kaart niet was gevonden vastliep met een fraai bleuscreen.

Het zou ook kunnen dat er iets anders is kapotgegaan terwijl je de kaart wisselde. Loopt alles weer 100% als je de oude kaart terugstopt?

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hele stomme vraag misschien, maar heb je al geproberd de SB kaart er weer in te steken en dan weer te booten :?

Ik weet ook niet of je eerste hem software matig verwijderd hebt alvorens je de kaart eruit trok :?

offtopic:
Iets over spuit 11 enzow :P

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 30-01-2005 17:49 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
SB er weer terug in heb ik nog niet geprobeerd nee. Maar het vreemde is dat ook Windows XP setup niet wil starten. Windows 98 lijkt de schijf dan weer wel te kunnen benaderen.

[edit] als ik de SB er weer terug indoe dan veranderd er niks. De PC wil nog steeds niks met de HD doen. Windows XP setup hangt bij detectie van de hardware.

[ Voor 32% gewijzigd door mvds op 30-01-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Iemand nog een idee verder? Zou dan toch gewoon mijn mobo kaduuk zijn? Vreemd dat ie wel vanaf CD kan booten maar niet met de HD kan werken. Detecteren van de HD gaat gewoon goed overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Nou, ik heb een nieuw mobo en alles werkt weer :) Er was toch iets mis met de HD controller.
Pagina: 1