De volgende code werkt wel onder ms-dos in windows, maar niet in pure dos modus. In deze pure dos modus kom ik via een opstart cdrom.
Deze batch file kijkt of het bestand ghost.gho op de D schijf staat. Wanneer dit het geval is en ghost1 t/m4.gho ook al bestaan, wordt ghost.gho hernoemt naar ghost5.gho.
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom dit niet in pure dos modus werkt en wat ik eraan moet veranderen om het wel te laten werken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| @ECHO OFF SET fatschijf=D IF NOT EXIST %fatschijf%:\GHOST.GHO GOTO VERDER for %%v in (30 29 28 27 26 25 24 23 22 21 20 19 18 17 16 15 14 13 12 10 9 8 7 6 5 4 3 2) do (IF NOT EXIST %fatschijf%:\GHOST%%v.GHO (SET I=%%v)) REN %fatschijf%:\GHOST.GHO GHOST%I%.GHO :VERDER |
Deze batch file kijkt of het bestand ghost.gho op de D schijf staat. Wanneer dit het geval is en ghost1 t/m4.gho ook al bestaan, wordt ghost.gho hernoemt naar ghost5.gho.
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom dit niet in pure dos modus werkt en wat ik eraan moet veranderen om het wel te laten werken.
offtopic:
Ik heb dit nodig voor een volledig automatische Ghost boot CD
Ik heb dit nodig voor een volledig automatische Ghost boot CD