[MCE 2005] Remote: Logitech Harmony 880

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 19:00
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6615.jpg

deze staat met stip hoog in mijn verlanglijstje
Hij kan alles leren, heeft een kleuren display en een docking charging station

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6624.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6643.jpg

Helaas is de releasedate nog niet bekend
Lees net: The US$249.95 device will be available in the U.S. in June, and in Europe in May, the company said.

quote:
The Harmony 880 Advanced Universal Remote puts you in control of your entire audio-video system with just one button. It´s home entertainment the way it should be—simple.

Optimized for complicated HDTV and PVR systems, the Harmony 880 helps you tame tough configurations like switching your television between video aspect ratios depending on the program source. The interactive color display lets you quickly choose a 16:9 ratio for movies and HDTV, or a standard 4:3 ratio for basic television programming.

en dit:

Patented Smart State Technology®
Smart State Technology allows the Harmony remote to completely control an entertainment system by knowing how to control each separate component while tracking the current state of up to 15 devices simultaneously.

meer info op Logitech site

[ Voor 5% gewijzigd door Tonton op 30-01-2005 21:28 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie alleen nergens of deze ook MCE compatible is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

de 680 heeft native ondersteunig voor MCE. Misschien kun je deze 880 wel zo programmeren maar ik blijf het een gok vinden om zo'n dure remote te kopen om erachter te komen dat je MCE er niet behoorlijk mee kan bedienen (geen letter bijvoorbeeld zoals bij de remote wonder). Ze zijn beide overigens niet in Nederland verkrijgbaar.

Ik wacht zelf op de 680 of opvolger (http://www.logitech.com/i...EN,contentid=9966,crid=34) in Nederland.

of deze:

http://www.ehomeupgrade.com/entry/513/philips_media_center

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 19:29 ]

• Tonton
Hier is een link voor de Logitech 680
Als ik het verhaal lees is de 880 gewoon een luxe 680
Als de 880 net zo goed MCE ondersteunt dan weet ik het wel voor 50$ prijsverschil
Die 880 ziet er echt veel cooler uit

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Ik heb de 680 gisteren binnengekregen. Ik heb lang lopen wikken en wegen....

Het enige wat de 880 echt meer biedt is een kleurendisplay en een dockingstation. Gezien de hoeveelheid problemen die er met dit dockingstation zijn was me dit zeker GEEN 80 euro's meer waard. Vandaar dus de 680 besteld en nu binnengekregen.

Tot zover, erg tevreden met de 680!! :9~ . Ligt super in de hand, knoppen voelen goed aan (alhoewel niet alle knoppen hetzelfde aanvoelen, de ene is iets softer dan de andere).

Over de configuratie mogelijkheden via het internet hoef ik niet veel te zeggen: deze zijn super. :Y)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is die 880 nou MCE of niet MCE? Ik zie het namelijk nog steeds nergens expliciet vermeld... Iemand enig idee?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03 15:14
Je kunt met de 880 ook MCE bedienen, alleen is de 680 daar wat beter op ingesteld, d.w.z. de layout van de knoppen lijkt op de MCE afstandsbediening.

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Eigenlijk zijn bijna alle Harmony's onder de moterkap hetzelfde... Alleen de button layout verschilt over het algemeen... Zo voegt de 880/885 ook niet veel meer toe dan een kleurenschermpje en een wat mooier uiterlijk en een cradle die veel kuren vertoont.

[ Voor 97% gewijzigd door Darth Malak op 11-07-2005 15:51 ]

• Tonton
zo kom ik ineens mijn oude topicje weer tegen:
ik heb toendertijd besloten om de Kameleon 6in1 (2nd gen) te kopen
http://www.oneforall-int....products/urc/URC-8206.htm

en nog steeds geen spijt van, al mijn apparatuur erin en tevens mijn MCE remote

Verwijderd

Exacte bronnen kan ik nu niet noemen maar ik heb een maand geleden uitgebreid research gedaan naar de hele harmony-reeks, omdat ik er een overwoog voor mijn MCE. Resultaat:

- ze zijn allemaal via een internet-proces te programmeren voor allerlei apparaten (incl. MCE). Ook teletekst en lettertoetsen doen het dan. Aangezien een originele MCE-receiver vereist is neem ik aan dat de harmony's MCE ook uit standby/hibernate kan halen.

- de indeling van de goedkopere harmony's en de 880/885 is niet ideaal voor MCE. Deze zou ik afraden. Bijvoorbeeld de navigatietoetsen (green button/back/pijltjes) die je MCE vaak nodig hebt zitten vaak onhandig uit elkaar.

- de 885 is voornamelijk bedoeld voor mensen met veel verschillende apparaten. Je kunt een soort macro's instellen voor iets van 16 apparaten, maar het display gaat niet werken met MCE. Bovendien vind ik dat omwille van het kleurendisplay alle toetsen min of meer op de onderste helft zijn gepropt. Als je een AB met 1 hand hanteert (zoals de meeste mensen denk is) zit je dus slechts met het benedenste 1/3 deel in je hand. Voor E. 160 moet een AB perfect zijn, vind ik, en dat is de 885 simpelweg niet, zeker niet voor MCE.

- De 680 is eigenlijk een voor MCE omgebouwde 676, waardoor de toetsenindeling niet ideaal is voor MCE naar mijn mening. De Green Button zit bijvoorbeeld te ver van het navigatiewiel en de back-knop zit iets te hoog. Zie: http://www.satelliteguys.us/voom/CEDIA-2004/NewHarmonyHR.JPG

Wel is deze het meest geschikt als je toch een harmony wilt nemen. De korte batterijduur waar veel over gesproken wordt op internet (bij alle harmony's behalve de 880) kan worden opgelost hierdoor: http://www.gppowerbank.nl/ (altijd verse batterijen)

- ik heb zelf dan ook besloten om nog even te wachten op deze: http://www.press.ce.phili...6F7E00530E4F?opendocument (zie downloads -> images) en dan pas een keuze te maken.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:14
Ik heb sinds kort de Harmony 885 in bezit, en ben er erg tevrede over. Zoals reviews al opmerken is de internetsite die je gebruikt om het beestje in te stellen hier en daar wat onlogisch, maar uiteindelijk krijg je hem precies zoals je hem wilt hebben. Hij heeft geen enkele moeite met mijn apparaten, en de leerfunctie werkt perfect. Ook is er gratis telefonische support tot diep in de nacht (wel engels, maar dat zou tegenwoordig toch niet uit moeten maken :P ) De support medewerker kan precies zien hoe jou harmony staat ingesteld, en kan je zo goed helpen je vragen te beantwoorden.

Hij ligt goed in hand en de knoppen zijn vrij goed te bereiken met een hand. Ook het blind vinden van knoppen is goed te doen. Er zitten ook reference pikkies op de forward en backward knoppen, om vanuit die positie de op elkaar lijkende knoppen blind te kunnen vinden.

Omdat eigenlijk al mn apparaten altijd aanstaan (veel vrienden over de vloer) maak ik niet echt gebruik van de activities (waarbij je dus apparaten aan en uit kan laten schakelen of andere taken kan laten uitvoeren) Ik heb de functies die ik gebruik, van al mn apparaten (TV,logitech Z-5500, pc mbv girder, en mn casema digitv box) onder 1 layout onder gebracht. Het kleurenschermpje word hierbij gebruikt voor extra knoppen, door de beschrijving die er dan bij staat, kunnen mn vrienden ook met het ding overweg. Als je dan de media knop indrukt, veranderd het schermpje in een lijstje met tv kanalen. Hierbij komt het kleurenschermpje echt in actie, ik heb namelijk van alle bekende tv kanalen van internet het tekentje geript, en met photoshop mooi op formaat gebracht. Zodat je dus op het knopje naast het tekentje kan drukken, om naar het betreffende kanaal te gaan. Geinteresseerden voor de verzameling plaatjes van de televisiezenders kunnen PM`en

Ook de screensaver die aangaat als je hem in de dockingstation legt, is grappig. Nutteloos, maar grappig. Ik heb foto`s gemaakt van mn oog in verschillende posities, dus mn AB kijkt in de rondte als ie gedockt is :P

Ik heb nog geen spijt van mn aankoop. Ik ben ook nog van plan om ab gestuurde contactdoosjes aan te schaffen, zodat ook verlichting en wat al niet meer aangestuurd kan worden, en uiteraard een beamertje met een automatisch rollend scherm :P En dan alles vanuit je bed ff uitzetten voor het slapen gaan, lijkt me heerlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door MrJT op 26-09-2009 03:21 ]

Verwijderd

Nou een screensaver is niet bepaald nutteloos :)

Verwijderd

MrJT schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:41:
IAls je dan de media knop indrukt, veranderd het schermpje in een lijstje met tv kanalen. Hierbij komt het kleurenschermpje echt in actie, ik heb namelijk van alle bekende tv kanalen van internet het tekentje geript, en met photoshop mooi op formaat gebracht. Zodat je dus op het knopje naast het tekentje kan drukken, om naar het betreffende kanaal te gaan. Geinteresseerden voor de verzameling plaatjes van de televisiezenders kunnen me mailen op ajakramer[OP]hotmail.com.
Heb sinds kort ook de harmony 885 (met een knopje media).
Echter is me bovenstaande nog niet gelukt. Kan iemand me misschien vertellen waar ik dit kan instellen in de harmony remote software (versie 7.01)
Pagina: 1