[CSS] suckerfish list tweaks voor IE (whitespace, margin)

Pagina: 1
Acties:

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Hoi!
Na een eerder topic deze om de laatste tweaks aan te brengen. Ben nu al een paar uur aan het knutselen maar kom er gewoon niet uit. :(

Check hier de testpagina. Het gaat om een HTML 4.01 strict pagina met suckerfish menu. IE 6 forceer ik in quirks mode.

Firefox en Opera doen het (uiteraard) perfect. _/-\o_

De bugjes: (allemaal IE)
:( De meest irritante: IE 5.5 heeft een grote marge bij de submenus. Ik heb van alles geprobeerd maar hij wil niet weg. Laatste uitweg is de voice-familt hack om een negative margin op te geven. Moet beter kunnen toch?

:( Menutje 3 heeft kleine legel regels tussen de lis. Die gaan weg als de white-space eruit gaat (zoals in menus 1 en 2). Menu 1 en 3 hebben onder de onderste link nog een grijze regel. Ook die wordt door white-space veroorzaakt.
Oplossing is dus de white-space eruit halen, maar kan dat niet beter? De links in de lis zijn block-level (voor het hover effect)

:( In de submenus is altijd alleen de eerste link over het hele vakje clickbaar. De links daaronder niet.

Bugs 2 en 3 zijn niet op te lossen door
Cascading Stylesheet:
1
ul { white-space: nowrap }

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Schop! Het is een tijdje geleden, maar ik ben er wel nog steeds mee bezig. Iemand?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Volgens mij is het ook gewoon op te lossen door je stylesheet beter op te zetten. Kijk eens op onderstaande pagina's waar voorbeelden staan van het stylen van lists:

[list]
Listamatic2: nested list options
whatever:hover cssmenu (en deze)

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Bedankt, maar die twee sites ken ik al.
Whatever:hover en Listmatic popup voorbeelden werken ook niet in IE5.5!
Denk dat ik dan toch maar met de voice-family hack aan de slag ga.

Iemand nog een oplossing voor problemen 2 en 3? Of een betere voor probleem 1?