[XP] Drivers van scanner verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik ben een scanner aan het installeren, een HP Scanjet 3400 ofzo, maar ik heb problemen. Hij staat nou wel bij apparaatbeheer, maar hij kan geen verbinding maken ofzo. Er moet iets mis zijn gegaan bij het installeren van de drivers, want de kabels zitten er allemaal in enzo.
Het probleem is alleen dat als je de drivers wil updaten, dat hij geen betere vindt. En als je alle drivers verwijdert, dan komt Windows bij de reboot meteen weer met de net verwijderde drivers, dus dat schiet niet op (en dat deed hij niet de eerste keer dat ik het apparaat out-of-the-box aansloot. En ook het apparaat er eerst afkoppelen is geen optie, waarom weet ik even niet meer, maar dat werkte iig ook niet.

Hoe kan ik de drivers permanent verwijderen, zonder dat Windows ze weer terugzet?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Verwijderd

Probeer het .inf bestand eens weg te gooien... Staat in %windir%\inf

In het Inf-bestand staat de informatie waardoor jouw drivers geinstalleerd worden.

Gooi slechts de inf van de HPscanner weg.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:48
Vaak moet je een USB apparaat niet aansluiten bij het installeren van de drivers. Kijk eens wat er gebeurt als je de drivers van de CD installeert of geupdate drivers van de site van de fabrikant installeert terwijl de scanner niet is aangesloten.

Het volgende is volledig voor eigen risico daar ik het nog nooit geprobeerd heb. Maak eerst even een systeemherstelpunt. Als je ze echt wil verwijderen kijk dan bv via Apparaatbeheer bij Stuurprogrammagegevens welke bestanden de drivers vormen. Wis deze. Ik weet niet of er nog registersleutels zijn die je moet wissen.

Waarom kan de scanner niet eventueel stuk zijn? Even testen in een andere PC. Krijg je wel een symbool in het systeemvak dat er een USB apparaat is aangesloten? Staat de betreffende USB poort wel aan in de BIOS?