Toon posts:

Ethernet ADSL disconnect zodra PC op netwerk reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een desktop PC met ADSL (modem BeWAN ADSL Ethernet), aangesloten op mijn on-board Ethernet aansluiting. Werkt prima. Daarnaast heb ik een Laptop, die ik via aan UTP kabel verbonden heb met een simpel Realtek ethernetkaartje in mijn desktop PC. Netwerkfunctionaliteit (fixed IP) werkt prima.

Probleem: als ik mijn laptop uit of aanzet, verlies ik mijn ADSL internetverbinding op de desktop PC. Enige manier om weer in te loggen is de ADSL modem te resetten (stroom eraf).

Wat is hier aan de hand?

(heb trouwens al een andere netwerkkaart geprobeerd met hetzelfde resultaat, dus ik denk dat het softwarematig is)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 08:42
wat bedoel je precies met fixed IP in dit geval? Desktop DHCP van je provider? Waarom neem je geen simpel routertje van 30 euro voor dit?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
paella schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:40:
wat bedoel je precies met fixed IP in dit geval? Desktop DHCP van je provider? Waarom neem je geen simpel routertje van 30 euro voor dit?
nee ik bedoel dat ik mijn netwerk tussen de twee pc's heb geregeld met vaste ip-adressen ipv de automatische manier van XP (waar ik altijd problemen mee heb).

een routertje is een idee, maar dit zou toch ook gewoon moeten werken?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

Reptile209

- gers -

Je hebt toch niet stiekum je laptop op DHCP staan en dan de DHCP-pool laten beginnen op je fixed IP van je desktop he? Post je Netwerkinstellingen van beide PC's eens?

Zo scherp als een voetbal!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je hebt toch niet zoiets als drivers geinstleerd op de laptop om de modem aan te sturen die de reboot detecteren en/of het "inbellen" regelen?

Als je de kabel uit de laptop haalt, is je desktop dan meteen zijn internet kwijt?

En doe eens ipconfig van je laptop & desktop posten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.