Sinds kort heb ik een probleem met mijn Maxtor DiamondMax 9 80GB UATA. De performance is opeens teruggevallen naar 3MB per seconde. Het systeem reageert ook niet meer goed tijdens het gebruik van de schijf. Ik heb hem getest met HD Tune, maar deze geeft aan dat de health ok is. Het enige opvallende is dat de "CA" attribute heel laag staat (11 ipv 251). Voor de rest normale getallen, net zoals mijn andere maxtor. De temperatuur is 37 ipv de 34 graden van de andere schijf, dus dat zal het ook niet zijn.
De schijf is aangesloten op een Asus a7v8x moederbord, welke nog nooit problemen heeft gegeven. Ik heb de kabel proberen te vervangen, heb de cdrom speler eraf gehaald zodat de schijf alleen op de kabel zat, maar niks mocht baten. Heeft iemand een verklaring? De schijf heeft namelijk maanden goed gewerkt, en in de tussentijd is er niks veranderd.
De schijf is aangesloten op een Asus a7v8x moederbord, welke nog nooit problemen heeft gegeven. Ik heb de kabel proberen te vervangen, heb de cdrom speler eraf gehaald zodat de schijf alleen op de kabel zat, maar niks mocht baten. Heeft iemand een verklaring? De schijf heeft namelijk maanden goed gewerkt, en in de tussentijd is er niks veranderd.