Toon posts:

Anti-aliasing = interferentie instellingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik weet intussen door het lezen van andere topics en de FAQ wat termen als Antialiasing en Anisotropisch inhoudt. Alleen als ik bij de instellingen van mn videokaart (GForce FX5900XT) kijk zie ik verticale synchronisatie, anisotropisch filteren e.d er gewoon tussen staan, alleen Anti-Aliasing niet.....

Maar ik zie wel 'interferentie-instellingen' staan. Nu vroeg ik mij af of dit niet gewoon Anti-Aliasing is? Ik wil namelijk de instellingen hier en daar eens wijzigen, kijken of het een goed effect heeft.....

Ik hoor het wel!

Sonny

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

deze aanneming is zeer correct..

interferentie == anti-aliasing.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
mooi, dan weet ik in ieder geval dat deze optie er gewoon tussen zit! 8)

Overigens zag ik ook de volgende instellingen ertussen staan, waarover ik geen info ben tegengekomen: Mipmaps dwingen, Conformerende patroonklem en uitbreidingslimiet. Kan iemand iets meer over deze instellingen vertellen? En anisotropische voorbeeldoptimalisering staat bij mij aan. Wat is dit voor iets? Heeft het gewoon iets te maken met anisotropische filtering?

Bdankt!
Sonny

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:59:
mooi, dan weet ik in ieder geval dat deze optie er gewoon tussen zit! 8)

Overigens zag ik ook de volgende instellingen ertussen staan, waarover ik geen info ben tegengekomen: Mipmaps dwingen, Conformerende patroonklem en uitbreidingslimiet. Kan iemand iets meer over deze instellingen vertellen? En anisotropische voorbeeldoptimalisering staat bij mij aan. Wat is dit voor iets? Heeft het gewoon iets te maken met anisotropische filtering?

Bdankt!
Sonny
mipmaps dwingen
textures, het plaatje dat men op een bepaalt model plakt, worden door de 3d engine in verschillende plaatjes omgezet. Men neemt de basis texture, met resolutie 1024x1024 en downlscaled die tot 512x512, 256x256, 128x128, 64x64. Als je deze forceerd ga je bv enkel de reeks vanaf 256x256 gebruiken.

Anisotropische beeldoptimalisering is het mixen van trilineaire en bilineaire patronen.
aan de randen tussen de mip-maps, gaat met trinineair sampelen in de mipmap gaat men in het centrum een band bilineair sampelen.

Verwijderd

Topicstarter
mmm ok, maar de voornaamste instellingen vd videokaart zijn zeker Anti-Aliasing, Anisotropische filtering en Verticale Synchronisatie? Heeft het veel nut als ik aan de instellingen Mipmaps dwingen, Conformerende patroonklem en uitbreidingslimiet ga lopen sleutelen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig idee? :'(

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 22:15

Deathchant

Don't intend. Do!

laat lekker staan, je ziet er geen hol van. Performance gaat in Farcry en splintercell ietsje achteruit.
En by the way: geen anti aliasing aanzetten bij NFSU2. Alle taillights en headlights en shit wordt zeer wazig en blokkig -> artifact

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Deathchant schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:08:
laat lekker staan, je ziet er geen hol van. Performance gaat in Farcry en splintercell ietsje achteruit.
En by the way: geen anti aliasing aanzetten bij NFSU2. Alle taillights en headlights en shit wordt zeer wazig en blokkig -> artifact
das dan nieuw voor mij want ik heb dat nog nooit gezien(ik heb een radeon 9800pro ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties. Ik zal misschien alleen eens aan AF/AA en V-sync komen denk ik. Laat de rest wel lekker staan.

Mocht het beeld minder mooi/slechter worden dan zet ik de instellingen gewoon weer terug :*)
Pagina: 1