Toon posts:

[geheugen] werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil net 256 mb SDRAM, in me computer stoppen, maar nou herkent hij hem niet.

pc: Toshiba 3150M
Het is een PC-133 MHZ.
Intel Celeron II 733 mhz
single side geheugen.

Everest herkent hem wel. Maar de BIOS niet.
Kan ik nog wat veranderen aan de BIOS waardoor hij wel werkt??

pics...
http://members.lycos.nl/cruiserforlife/rint.jpg
http://members.lycos.nl/cruiserforlife/bios.jpg

In de BIOS zie ik wel iets met cache met geheugen erbij, kan ik dat veranderen, zodat hij wel werkt??

Alvast bedankt,

Stefan

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als everest hem herkent, herkent de bios hem zeker hoor :P
En dat kun ej niet zien aan het scherm waar jij nu op zit te kijken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:41

makje

Professioneel prutser

Dat plaatje van je BIOS heeft hier verder niets mee te maken, daar iets veranderen heeft dus ook geen zin (cache is iets heel anders dan werkgeheugen).

Wat voor moederbord heb je? Als het gebaseerd is op een oude BX440 chipset of intel 810/815 chipset dan kan hij geen single sided 256MB reepjes aan. Het aanschaffen van een dubbelzijdig reepje is dan de oplossing, of een 128MB module...

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is, dus dat bij het weergeven van het geheugen (op moederbord een aantal kb, en wat er aan los geheugen is geinstalleerd ziet hij nog maar 64 Mb.)

Dus het moederbord èn Windows zien dus maar de 64 Mb van het geheugen wat er al in zat. Het verbaaste mij ook dat Everest het wel herkend.

In de handleiding staat dat hij geheugenmodules tot 256 Mb aan kan. Totaal mag er voor 512 Mb in (in 2 banken). Het moederbord ondersteund enkel- en dubbelzijdige geheugenmodules.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 15:45 ]

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:30:
Ik wil net 256 mb SDRAM, in me computer stoppen, maar nou herkent hij hem niet.

Het is een PC-133 MHZ.
Intel Celeron II 733 mhz
Waren er wel Celeron II 733Mhz? Is het gene P3 Celeron? Dat terzijde. Misschien ondersteund je mobo gewoon geen reepje van 256Mb. Of het is gelimiteerd op 192MB.

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Verwijderd

Topicstarter
everest zegt, dat het een celeron II is.
Hij is niet gelimiteerd.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:41

makje

Professioneel prutser

Ja, hij kan wel 256MB dual sided reepjes aan, maar geen single sided.

En je haalt banken en sloten door elkaar zie ik. Reepjes geheugen stop je in een slot op het moederbord. Een slot kan bestaan uit 1 of 2 banken. Een geheugenreepje kan ook 1 of 2 banken gebruiken, dit heet enkelzijdig of dubbelzijdig.

De chipset op jouw moederbord kan 6 banken adresseren en kan per bank 128MB aan. Jouw moederbord heeft 2 sloten met elk 2 banken gekregen van de fabrikant. Oftewel per slot kan hij 1 reepje enkelzijdig geheugen van 128MB óf 1 reepje dubbelzijdig van 256MB aan....

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
als ik alleen de 256 erin stop, wil de pc niet eens opstarten, monitor gaat niet eens aan. Ik denk dat de ram kapot is, maar toch wel herkent word, maar niet werkt.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 16:12 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:47:
everest zegt, dat het een celeron II is.
Hij is niet gelimiteerd.
Ja en die bestaat niet :P

Staat er niets op de CPU?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
de cpu zegt dat het een celeron III is :s

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:15:
de cpu zegt dat het een celeron III is :s
Een pratende cpu, het moet niet gekker worden. 8)7

Wat voor chipset geeft Everest aan? Grote kans dat je dus een 815 810 chipset hebt. effe opgezocht

Laat ik het nog wat ingewikkelder maken. Sommige double-sided reepjes kunnen ook single-sided zijn. Fysiek zijn ze double-sided, maar werken als single-sided.

Gebruik 16Mx8 modules. Deze zijn een stuk duurder en moeilijk te vinden, maar het werkt wel. :+

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 30-01-2005 17:33 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1