[Traktor DJ Studio 2] Probleem met 2 geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131563

Topicstarter
Hallo,

Ik zit al een tijdje te kloten met Traktor 2.5.3 en sinds kort heb ik 2 geluidskaarten. Een Soundblaster Live! 24-bit en een Sweex 5.1 6Channel Soundcard. Ik heb in diverse topics gelezen dat men al veel problemen heeft ondervonden om dit werkend te krijgen. Ik wil dus graag mijn sb live op m'n boxen aansluiten en de sweex kaart gebruiken om te kunnen voorluisteren.

Als ik bij de settings van Traktor kijk, kan ik alleen OF de sb live, OF de sweex kaart gebruiken. Na het lezen van een aantal topics hier kwam er uit dat het misschien met behulp van Asio drivers zou kunnen werken. Dus heb ik de demo van Cubase SX gedownload want daar zitten die drivers bij. Ook heb ik de drivers geprobeerd van www.asiox.tk en van www.asio4all.com. Ze geven allemaal hetzelfde probleem: wanneer ik in Traktor instel dat ik als device de asio drivers wil gebruiken, lijkt het alsof het probleem is opgelost. Ik kan dan voor master de sb live instellen en als monitor de sweex kaart. Maar zodra ik op 'Ok' klik, hangt mijn systeem en moet ik gedwongen opnieuw opstarten. Dit heb ik een aantal keer geprobeerd maar niets lijkt te helpen.

Nu heb ik een ander programma geprobeerd (Virtual DJ van atomix) en hiermee werkt het wel, perfect zelfs! Alleen dit programma vind ik een stuk minder dan traktor omdat je veel minder er mee kan doen. Daarom blijf ik ook veel liever bij traktor.

Heeft er iemand een mogelijke oplossing voor mijn probleem? Misschien is er nog een ander programma op de markt? Of misschien een (goedkope) geluidskaart die hier geen problemen mee heeft? Of?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
*kick*

Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:32
Het lijkt er op aan de hand van wat je beschrijft dat Tractor het probleem is, ik zou de oplossing dan ook in hun support zoeken. Zoals je aangegeeft werkt het namelijk met andere software wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

ik doe dat zelf anders, ik heb een onboard nvidia soundstorm, en ik pak m'n voorkanalen voor de uitgang, en m'n achterkanalen gooi ik op m'n koptelefoon. werkt prima. absoluut geen probleem, ik zie ook niet waarom je 2 geluidskaarten voor traktor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 81237 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:26:
ik doe dat zelf anders, ik heb een onboard nvidia soundstorm, en ik pak m'n voorkanalen voor de uitgang, en m'n achterkanalen gooi ik op m'n koptelefoon. werkt prima. absoluut geen probleem, ik zie ook niet waarom je 2 geluidskaarten voor traktor nodig hebt.
Huh? kan je dan gewoon voorluisteren? zou dat ook bij mij moeten werken? en hoe stel ik dat in bij traktor?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131563 op 31-01-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik kan idd ook niet voorluisteren...
Om de definitie voorluisteren maar ff te definieren:
je speakers geven het master geluid weer (dus deck A + B ) en de koptelefoon geeft OF deck A OF deck B weer. Zodat je dus kunt beatmatchen/voorluisteren zonder meteen alles "live" te gooien.
Ik hou dit even in de gaten want het is mij ook niet gelukt :|

[ Voor 3% gewijzigd door DutchTSE op 01-02-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DutchTSE schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:30:
Om de definitie voorluisteren maar ff te definieren:
je speakers geven het master geluid weer (dus deck A + B ) en de koptelefoon geeft OF deck A OF deck B weer. Zodat je dus kunt beatmatchen/voorluisteren zonder meteen alles "live" te gooien.
Ik hou dit even in de gaten want het is mij ook niet gelukt :|
Juist! dat wil ik ook met traktor

Alleen jammer dat niemand reageert hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 07:34
Ik gebruik zelf BPM Studio & ik gebruik 2 x een Creative Audigy ZS 2 met kxproject drivers.

Daarmee heb ik zelf in totaal 6 stereo outputs. Is dit niet een idee voor jou ook?

Ik ben er zelf zeer tevreden over & super stabiel...

Uitgangen:

- Player A
- Player B
- Monitor player A
- Monitor player b
- Effecten
- Algemene monitor

[ Voor 21% gewijzigd door jeroenzelle op 01-02-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm voorluisteren kan op 1 koptelefoon, dr zit een cue knop rechts onderaan net boven de playlist, daar kan je het mee regelen.

traktor kan niet meer als 2 kanalen los uitsturen dus je master + 1 koptelefoon

de andere kanalen kun je d.m.v. 1 druk op de knop managen

je hebt 2 5.1 geluidskaarten, maar je hoeft er maarb 1 te gebruiken, laat dat sweex ding dus gewoon zitten...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 01-02-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frank2kill: hoe sluit ik dan EN m'n boxen EN m'n headset aan op m'n sb live ?

Edit:

Beetje stomme vraag natuurlijk :) Ik wist alleen niet dat het kon!! Ik was er ook heilig van overtuigd dat je er 2 geluidskaarten voor nodig had maar dankzij de tip van frank2kill werkt het gewoon!! :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 131563 op 01-02-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 14:47
2 geluidskaarten kan sowieso niet met Traktor 2, dat hebben ze bewust gedaan vanwege de vele problemen die dat op leverde in Traktor 1.

Je SBlive heeft voor en achteruitgangen, nou voila, je 2 stereo uitgangen.
Download eens de KX driver (www.kxproject.com). Daar kan je bijvoorbeeld ASIO via je SBLive mee aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-04 07:34
Dat bedoel ik ... die drivers... die gebruik ik al een tijdje;)

Voor het aansturen van 2 Creative's ;)

Werkt super .. lkkr veel uitgangen voor weinig geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja de meeste goede geluidskaarten hebben standaard al asio drivers. maar wat wil je met 2 geluidskaarten als je voor traktor dj studio aan een 4 kanaals al genoeg hebt?

BPM werk ik ook wel eens mee, en idd daarvoor is het hoe meer uitgangen hoe leuker.

dus daar gaan de asio drivers zeker voor op. als je kaartjes het beiden maar ondersteunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 13:12
traktor 1.12 werkt overigens wel perfect met twee geluidskaarten als je bvb een directx en een asio driver gebruikt, twee asio drivers tegelijk geeft vaak de ellende. Inmiddels hebben alle kaarten minstens 4 uitgangen dus is twee drivers gebruiken overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Anoniem: 131563 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:20:
frank2kill: hoe sluit ik dan EN m'n boxen EN m'n headset aan op m'n sb live ?

Edit:

Beetje stomme vraag natuurlijk :) Ik wist alleen niet dat het kon!! Ik was er ook heilig van overtuigd dat je er 2 geluidskaarten voor nodig had maar dankzij de tip van frank2kill werkt het gewoon!! :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
OK, het is duidelijk dat het ook kan met 1 geluidskaart, in dit geval SB Live!, maar hoe stel je dat precies in bij je audio-configuratie? 2x SB Live! kiezen?

Ik heb zelf nog een oude SB 128bit (volgens mij geen 5.1) en ik kan deze slechts 1 maal kiezen. Dus OF voor Master OF voor Monitor.

Ligt het hier aan mijn geluidskaart of iets anders?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de sb 128 is nog geen 4.1 of 5.1 kaart, dus het kan niet.

je gaat naar setup -> audio

in het geval van mijn nvidia soundstorm gebruik ik de nvidia asio driver (standaard meegeleverd)

Master Left (mono) 0: Left
Master Right 1: Right
Monitor Left (mono) 4: Surround Left
Monitor Right 5: Surround Right

in het manage programma van de geluidskaart moet je in dit geval aangeven dat je 4 speakers gebruikt, anders komt je monitor door de master heen galmen
Pagina: 1