Toon posts:

[Wireless] Twee computers op 1 router

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wireless accespoint (Sitecom wsl-026). Als ik hierop connect met 1 laptop gaat alles prima. Als ik een tweede laptop wil laten connecten gaat het mis.

Als ik bij de tweede laptop de windows firewall uitzet krijg ik wel een ip-adres maar deze is out of range van de range die aangegegevn staat in de router. Ik kan vervolgens ook niet op het internet komen. Tevens is de laptop als hij dat ipadres heeft gekregen niet te zien in de lijst van clients op de router.

Ik heb al de handleiding doorgespit en gezocht op google en tweakers. Is er iemand die een oplossing weet? :?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

En in welke volgorde je de Laptops laat connecten maakt dus niet uit.?

Dus als je laptop A als eerste laat conecten werkt B niet

en

Als je B laat connecten werkt A niet?

Of is het altijd dezelfde laptop niet niet connect?

Vragen:
Maken ze gebruik van hetzelfde protocol? (11b of 11g)
Maak je gebruik van Mac filtering?
Maak je gebruik van Wep / WPA? (zo ja bieden laptop indentiek ingesteld?)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:40:
En in welke volgorde je de Laptops laat connecten maakt dus niet uit.?
Klopt, in welke volgorde ik ze laat connecten maakt niet uit. Je denkt dus dat het probleem in de router zit en niet in de laptop. Ik gebruik beide laptops op twee locaties en beide locaties hebben dezelfde router. Op beide locaties zijn er problemen.
Vragen:
Maken ze gebruik van hetzelfde protocol? (11b of 11g)
Dit durf ik niet te zeggen waar kan ik dit instellen?
Maak je gebruik van Mac filtering?
Nee ik maak geen gebruik van mac filtering
Maak je gebruik van Wep / WPA? (zo ja bieden laptop indentiek ingesteld?)
Ja ik heb zelfs de sleutel veranderd zodat ik zeker de goede gehad. Deze werkt op de eerst aangesloten laptop prima. De tweede heeft een probleem.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:48:
Klopt, in welke volgorde ik ze laat connecten maakt niet uit. Je denkt dus dat het probleem in de router zit en niet in de laptop. Ik gebruik beide laptops op twee locaties en beide locaties hebben dezelfde router. Op beide locaties zijn er problemen.
Als het elke keer een andere laptop is die problemen geeft, dan moet het wel in de router zitten en niet in de laptop. Als het telkens dezelfde laptop is die problemen geeft dit het in de laptop
Ik ga nu even uit van optie 1 -> Het lijkt dus alsof de 2 laptops elkaar in de weg zitten. Je hebt geen mac-adress gespooft in de laptops (ze hebben dus beiden een uniek mac adres??). kun je zien door in de commandline ipconfig /all in te tikken. Voor de DHCP-server heb je ingesteld dat hij meer dan 1 ip adres mag uitgeven? En je hebt hem echt als broadband router ingesteld en niet als accespoint?
Dit durf ik niet te zeggen waar kan ik dit instellen?
Voor de router niet intressant, die kan alleen 11b zag ik net. Voor je netwerkkaart op je laptop (losse kaarten of ingebouwd in de laptop? zoja welke?) moet je het kunnen instellen.
Ja ik heb zelfs de sleutel veranderd zodat ik zeker de goede gehad. Deze werkt op de eerst aangesloten laptop prima. De tweede heeft een probleem.
Gooi even alle WEP en WPA eraf, zodat je een vrij toegankelijk netwerk hebt. Als alles goed werkt en connect kun je langzaam je beveilingsniveau gaan opvoeren. Maar dan weet je wel waar het zit en alle hardware correct werkt.

O en kijk met netstumbler even of die 2de laptop uberhaupt het accespoint ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 30-01-2005 14:59 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 16:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ik bij de tweede laptop de windows firewall uitzet krijg ik wel een ip-adres maar deze is out of range van de range die aangegegevn staat in de router
Laat me raden, het IP begint met 169 ? Dan krijg je gewoon geen verbinding met de router.
Als het dus idd gewoon altijd een 2e PC is die er niet opkomt (terwijl die het wel doet als het de 1e zou zijn), is het dus je router.
Je zou eens een firmware update kunnen doen, de helpdesk bellen of teruggaan naar de winkel waar hij vandaan komt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels met de tips hierboven de volgende situatie:

Laptop 1 heeft verbinding.
Laptop 2 komt ook voor in de client list met een ipnummer

ipconfig levert het volgende verschil op:

De ene laptopheeft een dns suffix. OPGELOST

THANKS

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:37 ]

Pagina: 1