"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
of in het startmenu onder 'documents'
zoek op gewijzigde word bestanden met als wijzigingsdatum vandaag
er zijn zat mogelijkheden
[ Voor 60% gewijzigd door Mr.Nobody op 30-01-2005 14:35 ]
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Ook de Temp, Temporary internet files heb ik al doorzocht
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Hij moet dan idd in temp internet files staan... Alleen... TEMPORARY.... de naam zet: dat is geen bewaarplek dus best kans dat ie al pleite is....MrDirk schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:42:
Zo makkelijk is het niet. Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Dat werkt volgens mij niet, omdat het niet lokaal/via word wordt geopend, maar via IE.
Ook de Temp, Temporary internet files heb ik al doorzocht
Zoeken op word bestanden weet ik wel, maar dat gewijzigd lukt me niet?
ben nu bezig.
Heeft niets opgeleverd.
[ Voor 20% gewijzigd door MrDirk op 30-01-2005 14:52 ]
En inderdaad best kans dat het weer is overgeschreven. Een cache is maar een cache. Zoeken in temp inet files: wel op de juiste manier gezocht, dus wel hidden files etc aanstaan?
Open eens een nieuw word doc en doe opslaan als om te zien waar het terecht komt. Het zal niet per se in dezelfde dir komen maar wel in de buurt.
Ik snap dat je met zoiets in paniek kan zin maar ga ajb een volgende keer eerst zelf even rondzoeken cq. initiatief tonen in de topicstart. De antwoorden kon je grotendeels zelf ook al geven en men denkt hier liever mee en het leek zo alsof je de vraag over de muur gooide zonder mee te denken
[ Voor 31% gewijzigd door F_J_K op 30-01-2005 15:27 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Bij mij werden Word docs op de volgende locatie opgeslagen (geen idee of dat voor elk soort Office-doc geldt, en of die map voor iedereen hetzelfde is, maar hier iig wel)
Locatie: "C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temporary Internet Files\OLK361"
Vervang dan uiteraard %username% door je eigen inlognaam.
Vreemd is dan wel dat de map "OLK361" bij mij níet zichtbaar is in de verkenner, ook al staan alle opties vwb verborgen of systeemmappen uit. Je kunt er dus niet naartoe browsen: gebruik in plaats daarvan de "uitvoeren" of "run" optie, anders kom je nooit bij die map uit.
Zoeken naar het bestand is níet mogelijk (tenminste: je krijgt geen resultaten terug) Zoeken naar de map "OLK361" lukt óók niet, ook al geef je aan dat Windows moet zoeken in systeemmappen ed.
Ook is in Word dát document op die locatie níet zichtbaar, alleen de laatst opgeslagen versie. En bij het opslaan komt altijd de vraag waar het dan wel opgeslagen moet worden.
Daarbij heb ik het idee dat de documenten die erin staan weer verdwijnen na een reboot, maar dat kan ik even niet testen.
Verder is het te reproduceren: je kunt jezelf even een testdocje sturen, als attachment. Je volgt precies dezelfde procedure, en als je het attachment dan opent in Word, en vervolgens "opslaan als" kiest, laat Word automatisch zien wat de huidige locatie is. Dan weet je het ook meteen. Als het goed is, zie je meteen jouw niet-te-vinden document erbij staan, en kun je die verplaatsen.
Succes!
[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Bean op 30-01-2005 15:52 . Reden: gek#t met opmaak :D ]
Ik zou zeggen; zoek eens naar de term 'Temporary Internet Files' en je zal wel vinden dat dit de cache van je IE is; waarvandaan bestanden dus ook geopend worden. Waarschijnlijk is niet eens nodig om op zoek te gaan naar de OLK63 map; maar moet het bestand ook in de lijst in 'Temporary Internet Files' zelf te vinden zijnBean schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:48:
Ik heb pas hetzelfde probleem gehad...ik ben er (gelukkig) achtergekomen.
Bij mij werden Word docs op de volgende locatie opgeslagen (geen idee of dat voor elk soort Office-doc geldt, en of die map voor iedereen hetzelfde is, maar hier iig wel)
Locatie: "C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Temporary Internet Files\OLK361"
Vervang dan uiteraard %username% door je eigen inlognaam.
[...]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Duidelijk uiteraard.Spider.007 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:02:
[...]
Ik zou zeggen; zoek eens naar de term 'Temporary Internet Files' en je zal wel vinden dat dit de cache van je IE is; waarvandaan bestanden dus ook geopend worden.
Niet dus. Probeer het zelf maar eens uit: een webbased ding waar je documenten van kan openen. Bijvoorbeeld via hotmail een word document als attachment bijvoegen, of via OWA, wat dan ook.Waarschijnlijk is niet eens nodig om op zoek te gaan naar de OLK63 map; maar moet het bestand ook in de lijst in 'Temporary Internet Files' zelf te vinden zijn
/edit: Firefox icm Hotmail doet 't toch anders, en zet het bestand in de "temp" map (niet eens temporary internet files)
Firefox icm OWA vraagt direct het bestand op te slaan, openen kan niet direct.
IE icm OWA doet hetzelfde: gaat dus ook goed.
Outlook 2003 icm een pop3 adres: dan kom je het probleem wel tegen. Dit was ook mijn probleem in eerste instantie.
Andere testmogelijkheden heb ik even niet...
Als je dan aangeeft het bijgevoegde bestand direct te willen openen (af en toe wel zo handig, dat scheelt weer wat extra klikwerk), dan wordt het document níet direct in je temporary internet files gezet, maar in een submap daarvan. Die submap is niet zichtbaar, ook al staan al je instellingen op 'niet verbergen' (daar heb ik nml nogal een hekel aan...)
Nu speelt dat probleem niet op het moment dat iets is ingevoegd in de HTML van een pagina (dus GIFjes en dat soort zaken komen inderdaad direct in de temporary internet files te staan), maar Office bestanden zijn blijkbaar een ander verhaal.
Ik vraag me dan toch af hoe je direct een bestand opent via hotmail: zoals ik het geprobeerd heb, moet ik eerst de bestanden opslaan voordat ik ze kan openen (en dus niet via de browser openen)
[ Voor 24% gewijzigd door Dr. Bean op 30-01-2005 19:45 ]