Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Coolermaster Aerogate II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een paar dagen de Aerogate 2 van Coolermaster binnen en heb hier een paar vragen over aangezien de userguide niet bepaald geweldig is:

1. Hoe moet ik de hitte sensoren bevestigen? (misschien met die doorzichtige plaatjes? :? zo ja: hoe? zo niet: waar dienen die doorzichtige plaatjes dan voor?)

2. Waar moet ik ze precies plaatsen: ik bedoel, bij de processor, waar precies? b.v. tussen cooler en processor in? :? En waar de andere precies: case, vga, hdd?

3. Mijn hdd cooler heeft geen 3 kabeltjes (rood, zwart en geel) maar 2 rode en 2 zwarten (als ik het goed heb). Hij is aangesloten op de hdd stroom-steker (z'n verloop stekker ervan). Heeft deze de RPM-tel functie? Hoe kan ik deze dan op de Aerogate II aansluiten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:30:
Ik heb nu een paar dagen de Aerogate 2 van Coolermaster binnen en heb hier een paar vragen over aangezien de userguide niet bepaald geweldig is:

1. Hoe moet ik de hitte sensoren bevestigen? (misschien met die doorzichtige plaatjes? :? zo ja: hoe? zo niet: waar dienen die doorzichtige plaatjes dan voor?)

2. Waar moet ik ze precies plaatsen: ik bedoel, bij de processor, waar precies? b.v. tussen cooler en processor in? :? En waar de andere precies: case, vga, hdd?

3. Mijn hdd cooler heeft geen 3 kabeltjes (rood, zwart en geel) maar 2 rode en 2 zwarten (als ik het goed heb). Hij is aangesloten op de hdd stroom-steker (z'n verloop stekker ervan). Heeft deze de RPM-tel functie? Hoe kan ik deze dan op de Aerogate II aansluiten?
Antwoorden:
1. Er zijn 8 pinnetjes (4x2) en daar op kan je ze aansluiten, zo: :::: --> IIII
2. Je kan de sensoren tussen de koeler en de processor van je AGP/CPU, ik zelf heb hem gewoon bij de koelers gedaan om te kijken hoe heet de lucht is.
3. dit probleem heb ik bij alles, zie mijn forum [rml][ CM] Aerogate II en fan's zonder gele draad[/rml]
Het kan niet iniedergeval, ik kan geen van mijn fans regelen, dat is vrij bagger want dat ding zit er nu dus voor niks in (een coolermaster kast, en dan zette ze daar niks goeds in voor hun Aerogate II :( |:( !!!)

Ik vond de handleiding ook erg bagger, ik vond het niet eens op een handleiding lijken, maarjah
Veel succes!!!

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de snelle reply.

Nog een vraagje dan: kan ik die hitte sensoren dan gewoon letterlijk tussen processor/cooler plaatsen? dus waar de sillicone pasta ook zit?

en is het dus niet mogelijk om bij deze (zie foto's) de rpm te meten?

Afbeeldingslocatie: http://www.sacred.nl/am/fileupload/uploads/gt/gt2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sacred.nl/am/fileupload/uploads/gt/gt1.jpg
die gele kleur in de zwarte draad is gewoon reflectie

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

nee daar zit geen rpm meting op.
doorzichtige plaatjes? hoe groot zijn ze?
ik denk dat het mica plaatjes zijn. deze geleiden geen stroom maar wel warmte. ze zijn wel eens handig bij het koelen van meerdere dingen met1 koelblok
ik heb trouwens geen aerogate II.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Topicstarter
ongeveer 2 cm bij 1 cm...

grootste gedeelte doorzichtig bruin en aan zijkanten helemaal doorzichtig

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Nee, je moet de temperatuur diode niet in de koelpasta doen!!!! Je moet hem naast de core vastmaken.(hoewel dat nog risci is) En aangezien je er niet zoveel van af weet lijkt mij het slimste om hem gewoon op de heatsink te plakken.
enne tim 123 : volgens mij werken de aerogates met stapjes in volt en niet met toerental. Dus ook al heb je geen gele draad je kan wel de fans aansturen. Je moet dan gewoon luisteren hoe hard ze ongeveer draaien. (zo werkt mijn aerogate 3 tenminste)

Verwijderd

Topicstarter
ok das duidelijk :) bedankt

En het bevestigen: moet dat met speciale tape?

edit: wat ik trouwens ook vervelend ga vinden is dat het temp. programmatje Asus Probe zegt dat mijn cpu 49C is en de aerogate zegt dat ie 38C is... (deze heb ik nu dan ook vlak naast de processor zitten en dus onder de koeler)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 18:13 ]

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat laatste komt omdat je sensor niet helemaal op je cpu is bevestigd. die 49 graden die Asus Probe uitleest komt van de sensor van je cpu zelf.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-11 14:23
Bij mij begint de aerogate te piepen als ik de computer afsluit. Weet iemand waar dat aan ligt?

_@/'

Verwijderd

Metal schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:49:
Nee, je moet de temperatuur diode niet in de koelpasta doen!!!! Je moet hem naast de core vastmaken.(hoewel dat nog risci is) En aangezien je er niet zoveel van af weet lijkt mij het slimste om hem gewoon op de heatsink te plakken.
enne tim 123 : volgens mij werken de aerogates met stapjes in volt en niet met toerental. Dus ook al heb je geen gele draad je kan wel de fans aansturen. Je moet dan gewoon luisteren hoe hard ze ongeveer draaien. (zo werkt mijn aerogate 3 tenminste)
dat zou ik ook denken, maar toch is het niet zo, want hij reageert op het toerental! als hij ziet dat het toerental 1300 is, en je draait hem naar een 1500, dan kijkt hij wanneer het 1500 is en daar zet hij precies genoeg spanning voor op, als je die toerental niet hebt, dan ziet hij hem niet als een fan, maar als dat bij jou wel zo is, kan je me dan even uitleggen hoe dat werkt, want mij is het nog niet gelukt!!! :( 8)7 |:(

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Ik ben nu ook in het bezit van een Aerogate.
Alleen jammer genoeg zat er geen handleiding er bij.
Nu had ik een vraagje er over wat de drukknop doet in een draadknop
en wat je kunt programmeren

Verwijderd

Hey,

Ik heb sinds kort de Aerocool GateWatch Fan controller, en ik wil graag 2 fans van
mijn kast erop aansluiten. Helaas zitten deze fans via Molex stekkertjes..
Is er een optie om er een andere stekker op te solderen of misschien iets makkelijkers?

BVD
Wessel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 19:42:
Hey,

Ik heb sinds kort de Aerocool GateWatch Fan controller, en ik wil graag 2 fans van
mijn kast erop aansluiten. Helaas zitten deze fans via Molex stekkertjes..
Is er een optie om er een andere stekker op te solderen of misschien iets makkelijkers?

BVD
Wessel.
Kleur op kleur solderen, heb ik ook gedaan, werkt prima :)

Verwijderd

Bedankt :)

Verder vroeg ik me, deze hebben dus geen RPM metertje..
Ik heb het idee dat mijn AeroCool Gatewatch met RPM
werkt..

Kan iemand dit bevestigen? Of werkt het wél met voltage en kan ik
toch mijn andere fans ook aansturen?

B.v.d.
Wessel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:21:
Bedankt :)

Verder vroeg ik me, deze hebben dus geen RPM metertje..
Ik heb het idee dat mijn AeroCool Gatewatch met RPM
werkt..

Kan iemand dit bevestigen? Of werkt het wél met voltage en kan ik
toch mijn andere fans ook aansturen?

B.v.d.
Wessel.
De aearogate II kijkt naar de fan speed en aan de hand van dat doet hij controleren, als je geen gele draad hebt, dan werkt hij niet, maar ik weet niet hoe het is met een andere controller
Pagina: 1