[iPod] iPod 4G hapert en stoort.

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een iPod 20GB van de 4e generatie in mijn bezit. Prachtig apparaat, etc, etc. Maar ik heb echter een probleem. Als volgt:

Als ik een liedje speel (staan zo'n 1500 nummers op), en ik kies een willekeurig ander nummer (dus niet het opvolgende nummer van de afspeellijst) dan duurt het 5s voordat hij deze begint af te spelen. Bovendien loopt in dat korte tijdsbestek het scherm volledig vast (clickwheel en knoppen reageren totaal niet meer) Ik kan het begrijpen dat hij de cache moet legen en opnieuw moet vullen, maar 5 seconden vind ik persoonlijk veel te lang (zeker voor een speler van 329 euro) Bovendien loopt het scherm dus ook vast. Dat leidt bijvoorbeeld tot ineens een belachelijk hoog volume (omdat er niks gebeurt scroll ik een paar keer, en dan ineens wordt het heel hard, erg ververlend :( ) Ik vroeg me af of dit normaal is... Daarbij komt ook nog dat als ik een nummer aan het luisteren ben, en ik ga uit het "huidige nummer" venster, en ik ga naar "notities" (alwaar 1 notitie stond), ik dan ook 5s moet wachten. Weer die cache waarschijnlijk, maar wederom duurt mij dit veel te lang :(

Waar het op neerkomt is dit: Is het normaal dat dit soort dingen gebeuren bij deze versie van de iPod? Ik zit er dus over te denken om hem terug te sturen, maar ik wilde eerst weten of dit normaal is alvorens ik dit soort stappen neem.

/edit: ik was vergeten: hij stoort ook nog tijdens nummers. Dit zijn nummers met over het algemeen 320 kbps MP3 indeling. Kraakjes en kleine storinkjes (en af en toe overslaan) zijn het vooral.

[ Voor 10% gewijzigd door oli4100 op 30-01-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:31
lijkt me niet normaal he, apple even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Blijkbaar dead on arrival.

Garantie gebruiken, dit hoort niet bij een iPod :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
THW Arie schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:34:
Blijkbaar dead on arrival.

Garantie gebruiken, dit hoort niet bij een iPod :)
Ok, dat ga ik zeker doen. Echter heb ik een iPod met custom gravering en er zitten al een paar kleine oppervlakkige krasjes op de achterkant (wat wil je ook, met zo'n chromen spiegel |:( ) Maar is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Neehoor; die garantie geldt natuurlijk nog gewoon. Anders zou iedereen na 1 dag al geen garantie meer hebben ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
leokennis schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:59:
Neehoor; die garantie geldt natuurlijk nog gewoon. Anders zou iedereen na 1 dag al geen garantie meer hebben ;)
Aha ok. Geldt dat dan voor zowel de gewone garantie als de binnen-10-dagen-terugsturen-als-je-niet-tevreden-bent-garantie (waarbij je je geld terugkrijgt?) ?

Want het tweede lijkt me de beste optie. Dan koop ik er nl. misschien een gewoon in NL, dat is makkelijker, of ik koop een kleiner model (want ookal heb ik voldoende muziek, ik merk dat het toch teveel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

oli4100 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:27:
*toeters en bellen*
Daarbij komt ook nog dat als ik een nummer aan het luisteren ben, en ik ga uit het "huidige nummer" venster, en ik ga naar "notities" (alwaar 1 notitie stond), ik dan ook 5s moet wachten. Weer die cache waarschijnlijk, maar wederom duurt mij dit veel te lang :(
Dit heeft mijn iPod Mini ook wel eens, bij notities. Dan doet hij heel even niks meer en dan opeens schiet hij menus verder omdat je vaker op de knop hebt gedrukt ofzo. Ik dacht dat dit bij notities normaal was of ook niet ? Aangezien ik geen last heb van de rest, dus bij het "huidige nummer" of iets anders.

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Suaver schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:03:
[...]

Dit heeft mijn iPod Mini ook wel eens, bij notities. Dan doet hij heel even niks meer en dan opeens schiet hij menus verder omdat je vaker op de knop hebt gedrukt ofzo. Ik dacht dat dit bij notities normaal was of ook niet ? Aangezien ik geen last heb van de rest, dus bij het "huidige nummer" of iets anders.
Ja, het leek mij ook al wel aannemelijker voor de notities dan voor de nummers. Maar goed, dit neemt echter niet weg dat hij nog steeds die nummers niet goed doet en dat mag niet dus daarom ga ik hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Soms heb ik ook wel even die vertraging in die menu's, maar als hij het elke keer 5 seconden lang doet is er inderdaad iets mis. Ik zou wel eerst nog ff proberen hem te formatteren en alles er opnieuw op te zetten, misschien dat het iets uithaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
Bigs schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:09:
Soms heb ik ook wel even die vertraging in die menu's, maar als hij het elke keer 5 seconden lang doet is er inderdaad iets mis. Ik zou wel eerst nog ff proberen hem te formatteren en alles er opnieuw op te zetten, misschien dat het iets uithaalt :)
Al gedaan, maakte niets uit :(

offtopic:
weltrusten allemaal :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
De afloop (handig voor mensen die hetzelfde probleem hebben):

Ik heb gebeld met de Apple Service Line en ze vonden het prima als ik hem terug wilde sturen. Ik kreeg gelijk een mailtje waarin ik even mijn rekeningnummer en andere gegevens moest invullen en een kwartier later werd ik teruggebeld om me een nummer te geven dat ik op het pakketje moest zetten. Ik had zelf een doosje gefabriceerd om het iPod doosje in te doen, en de TNT kwam netjes op een woensdag het doosje aan de deur ophalen. Nummer er zelf opgezet met viltstift, dat was allemaal prima. De vrachtbrief kreeg ik toegestuurd van de TNT over de email, ik moest hem zelf 3x uitprinten, 1x voor mezelf, 2x voor de TNT. Toen de TNT kwam heeft de man van de TNT mijn versie getekend, en daarmee was mijn kant van het verhaal afgedaan. Vervolgens is de woensdag daarop (een week later dus) het geld teruggestort. Prima service dus, van Apple. Jammer van de iPod, maar ja, maakt niet uit.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ga je een nieuwe kopen of een andere mp3speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
O.D.Smolik schreef op zondag 13 februari 2005 @ 12:08:
Ga je een nieuwe kopen of een andere mp3speler?
Ik denk het allebei niet. Ik wacht nog wel even denk ik. Of misschien de iPod Shuffle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
oli4100 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:05:
[...]

Ik denk het allebei niet. Ik wacht nog wel even denk ik. Of misschien de iPod Shuffle :)
1gig ga je spijt van krijgen O-) (neem dan de mini bijv)
Pagina: 1