Toon posts:

Geforce 4 Ti verdacht bij uitvallen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce Ti 4200. Als ik een spel speel dat aardig zwaar is voor mijn computer, bijvoorbeeld doom 3 of world of warcraft, dan crashed na niet al te lange tijd mijn computer. Eerst word het lampje van mijn monitor oranje (hij valt dus weg) en daarna slaat de computer helemaal vast. Ik verdenk mijn videokaart voor het veroorzaken van dit probleem. Als ik een spel speel dat niet zo enorm zware systeemeisen vereist gaat alles wel goed.

Zou dit aan mijn videokaart liggen, met andere woorden, verhelp ik het door een nieuwe videokaart te kopen? Of is het iets anders, bijvoorbeeld een softwarematig probleem?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Ik heb eergisteren na vergelijkbaar gedrag een defect fannetje uit m'n Ti4800 gepeuterd. Zelfs het draadje ervan was donkergeblakerd. Altijd heeft het ding het gedaan en ik heb ook géén idee hoe lang het fannetje al defect was...

Ander niet-passend klein fannetje opgezocht, drupje superlijm tussen fannetje en koellichaam en hij gáát weer! 8)

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Je videokaart is idd niet snel genoeg om die spellen makkelijk aan te kunnen, maar dat verklaart absoluut niet waarom je hele pc dan vastloopt.

Als je videokaart niet mee kan, dan krijg je een lage fps en framedrops.

Ik zou het probleem eerder bij je voeding zoeken. Kun je es je voedingslijnen posten? (En meteen ook maar ff de rest van je specs ;) )

Verwijderd

Topicstarter
JHMvP schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:07:
Ik heb eergisteren na vergelijkbaar gedrag een defect fannetje uit m'n Ti4800 gepeuterd. Zelfs het draadje ervan was donkergeblakerd. Altijd heeft het ding het gedaan en ik heb ook géén idee hoe lang het fannetje al defect was...

Ander niet-passend klein fannetje opgezocht, drupje superlijm tussen fannetje en koellichaam en hij gáát weer! 8)
Ik heb even snel een kijkje in mijn kast gedaan maar ik zie geen fannetje op mijn kaart zitten. Hoort dat zo? Ik vind hem wel vrij heet worden.
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:08:
Je videokaart is idd niet snel genoeg om die spellen makkelijk aan te kunnen, maar dat verklaart absoluut niet waarom je hele pc dan vastloopt.

Als je videokaart niet mee kan, dan krijg je een lage fps en framedrops.

Ik zou het probleem eerder bij je voeding zoeken. Kun je es je voedingslijnen posten? (En meteen ook maar ff de rest van je specs ;) )
Ja het is niet zozeer dat het spel trager word oid, hij houd er gewoon mee op.

Het is verder ook heel wisselend, de ene keer kapt ie na 1 minuut, de andere keer kan ik een uur spelen.

Hoe kom ik aan voedingslijnen?

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:39
Ik heb ook een Geforce 4 TI 4200, een XFX 64MB om precies te zijn. Ik heb hetzelfde probleem.
Echter niet bij alle spellen, en ook niet perse alleen bij zware spellen. Ik speel vrij veel spellen en het is tot nu toe bij mij gebeurd bij
- GTA 3
- GTA Vice City
- Michael Shumacher Kart 2004

Verder reboot mijn pc zeer vaak spontaan bij het afsluiten van NBA Live 2005.

Overigens interessant om te vermelden dat ik sinds kort een geheel nieuwe pc heb, waarvan alleen de grafische kaart, de HD en de DVD brander overgezet zijn van het oude systeem (waar de problemen bij optreden) naar het nieuwe (waarbij het nog steeds gebeurt).

Verschillende drivers geprobeerd.

Mijn vermoedens waren dus ook al dat de grafische kaart te veroorzaker is.

[ Voor 10% gewijzigd door DeadMetal op 30-01-2005 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeadMetal schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:21:
Ik heb ook een Geforce 4 TI 4200, een XFX 64MB om precies te zijn. Ik heb hetzelfde probleem.
Echter niet bij alle spellen, en ook niet perse alleen bij zware spellen. Ik speel vrij veel spellen en het is tot nu toe bij mij gebeurd bij
- GTA 3
- GTA Vice City
- Michael Shumacher Kart 2004

Verder reboot mijn pc zeer vaak spontaan bij het afsluiten van NBA Live 2005.

Overigens interessant om te vermelden dat ik sinds kort een geheel nieuwe pc heb, waarvan alleen de grafische kaart, de HD en de DVD brander overgezet zijn van het oude systeem (waar de problemen bij optreden) naar het nieuwe (waarbij het nog steeds gebeurt).

Verschillende drivers geprobeerd.

Mijn vermoedens waren dus ook al dat de grafische kaart te veroorzaker is.
Ik heb het inderdaad ook bij GTA3 en Vice City.

Drivers updaten helpen niet. Ik dacht eerst dat het aan de warmte lag maar ik heb mijn kast opengehaald en een grote ventilator erop gezet en nog deed ie het. Ik denk dat de kaart er gewoon niet op is gebouwd berekeningen te maken van dat niveau.

Dat is mooi vervelend, waarschijnlijk word het dan een nieuwe kaart.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Zoals Carnage al meldde, kan dit niet de reden zijn van spontane coldboots...

Mijn Ti4800 heeft nog nooit grote problemen gehad met games (zij het natuurlijk met "aangepaste" instellingen) tot een zeker moment, een paar dagen geleden. Dat was dan ook de reden om eens naar het kaartje te gaan kijken en bleek dat het fannetje kaduuk was.

Nu doet-ie het weer prima (in een XP Barton 2500+@3200+ op lucht, gebruikmakend van de OmegaCorner-drivers) 8).

[ Voor 7% gewijzigd door JHMvP op 31-01-2005 09:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fannetje was inderdaad ook het eerste waar ik aan dacht, maar het ding op mijn kaart draait nog perfect, al is het niet echt een fan te noemen. Daar is de kaart te oud voor.

Het probleem van het uitvallen moet toch echt aan de kaart liggen. Het beeld valt eerst weg, paar seconden later staat is helemaal stil. Dat betekend dus gewoon dat in de computer zelf de videokaart ophoud met draaien waardoor alles crashed. Misschien is het wel een algemeen probleem bij de ti 4200 kaarten.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

8)7 Eh....eerder zei je dat er géén fannetje op zat !?

Nou ja, een paar wilde gokjes:
- Laatstelijk een BIOS-update gedaan?
- Te hoge overclock-instellingen?
- Geheugen niet jofel?
- Aperture niet op 64Mb?
- AGP niet op 2X of 4X?

...enneh...heb je het probleem nu óók met games die het eerder wél perfect deden?

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 13:36
Kijk allereerst of je Videokaart genoeg stroom krijgt.
Mijn TI knalde ook heel vaak eruit. Bleek dat de videokaartpinnen in de voedingsconnector flink aangebrand waren en niet meer aan de vraag kon voldoen. Resultaat... moederbord en voeding die weggegooid konden worden :(

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

AFAIK heeft een Ti geen extra voedingsconnector?

• Refragmental
JHMvP schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:14:
AFAIK heeft een Ti geen extra voedingsconnector?
Heb het uiteraard over de 20-pins connector naar het moederbord toe. De bovenste vier (?) pinnen zijn dedicated voor de videokaart. Bij mij waren er 2 doorgebrand en dat zorgde voor talloze problemen zoals het vaak gewoon wegvallen van het beeld.

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Learning all the time...
Maarreh...trok jouw Ti dan ZO veel stroom dat je een zwarte stekker kreeg?

Verwijderd

Topicstarter
Van binnen ziet alles er goed uit. Ik krijg steeds meer de illusie dat het gewoon een driver probleem is. Ik heb op de Technical Support forums van die games lopen neuzen en ik ben niet de enige met dit probleem. En het vreemde is dat het ook met radeons gebeurd.

Een precieze omschrijving van het probleem is:
Als ik speel verbreekt de videokaart om willekeurige tijden (soms 1 minuut, soms 1 uur) de connectie met de monitor. Enkele seconde later zit de hele boel vast.

Ik heb 10tallen verschillende drivers geprobeerd, geen enkel effect.

Als het niet aan de drivers ligt, zou het een hardware probleem kunnen zijn, maar welk apparaat. Het kan de voeding zijn, de videokaart maar ook het geheugen. Hoe zou ik daar ooit achter kunnen komen?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Beginnen met testen van geheugen met Memtest.

Kijk eens in je log of daar iets is te vinden, probeer eens een ander geleend videokaartje als je daar aan kan komen.

Ti4200 heeft een koelfan, kijk eens of deze niet onder de stof zit, dan koelt hij dus een stuk minder.

Een ti4200 heeft geen extra poweraansluiting.

Trek dus eerst een die kaart eruit en maak hem eens even schoon, kaart overklokt?

Welk merk is je kaart precies en verdere gegevens van je systeem zijn welkom.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Flame17 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:36:
Beginnen met testen van geheugen met Memtest.

Kijk eens in je log of daar iets is te vinden, probeer eens een ander geleend videokaartje als je daar aan kan komen.

Ti4200 heeft een koelfan, kijk eens of deze niet onder de stof zit, dan koelt hij dus een stuk minder.

Een ti4200 heeft geen extra poweraansluiting.

Trek dus eerst een die kaart eruit en maak hem eens even schoon, kaart overklokt?

Welk merk is je kaart precies en verdere gegevens van je systeem zijn welkom.
Memtest vind geen errors, geheugen is ok. Ik heb heel veel fans in mijn kast en mijn voeding werkt ook perfect. Van overheating is absoluut geen sprake. Alle fannetjes werken ook prima en worden niet tegengehouden door stof.

Ik heb de kaart niet overclocked (kan geen eens hehe) en ik heb zon beetje alle drivers geprobeerd vanaf dat mijn kaart uitkwam. Geen effect.

De kaart is een XFX Geforce 4 Ti 4200 128MB
Meer weet ik er niet over.

Ik heb op een forum gelezen dat meer mensen dit probleem hebben bij allerlei verschillende games.

Het kan echt van alles zijn: drivers, windows bugs, computer settings, hardware.
Ik ken toevallig een persoon die dit ook heeft gehad, of iig iets dat er op leek. Zijn oplossing was Bios shadowing/caching uitzetten maar dat kan ik niet vinden in mijn Bios, ik zie alleen maar L1 en L2 cache en ik heb me laten vertellen dat dat belangrijk is. Verder had hij zijn CPU een beetje gedowngrade maar ook dat heb ik niet kunnen unlocken.

Heeft er iemand nog eventuele andere oplossing of suggesties?

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-08 22:06
Ik heb een Asus TI4200 128mb, en die werkt ook nog steeds en herken het probleem niet. Als ik jou was zou ik idd eens kijken naar je voeding, het lijkt wel alsof hij niet genoeg stroom kan leveren en dan als optie heeft uitslaan van pc. Misschien wordt je videokaart wel te warm????

MvG. Jack©©

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Refragmental
JHMvP schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:37:
Learning all the time...
Maarreh...trok jouw Ti dan ZO veel stroom dat je een zwarte stekker kreeg?
Nee, m'n TI 4600 werkt nu nog steeds perfect in dit systeem zonder enkele problemen.
Volgens mij zat er een haartje of groot stofdeeltje vast tussen de voedingconnector en de aansluiting op het moederbord. Ik rook namelijk wel vaker een rare brandlucht die ik niet thuis kon brengen, nergens zichtbare schade op moederbord of wat dan ook, het zat echt binnenin de connector. Aan de kwaliteit van beide componenten lag het ook niet. Themaltake 400W voeding en een Asus A7V600. Beiden kunnen weggooien (was zo stom om de week ervoor tijdens de grote zomerschoonmaak al m'n bonnetjes weg te gooien |:( )

Dus haal sowieso ook even de connector los en kijk uit naar zwarte donkere vlekken.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

De kaart is een XFX Geforce 4 Ti 4200 128MB
Meer weet ik er niet over.

Ik heb op een forum gelezen dat meer mensen dit probleem hebben bij allerlei verschillende games.
Ik heb dezelfde kaart ook gehad, tevens ook een in een andere Pc van Asus, deze liep op hogere snelheid en was uitgebreider.

Met de XFX heb ik nooit problemen gehad( minimale oc kan wel degelijk 275/550), wel om de zoveel tijd even de fan losgepeuterd en het stof eruit gehaald omdat het soms op een oude man begon te lijken, verder dus altijd normaal gedraaid en geen uitval van wat dan ook.

Wordt je beeld zwart als hij uitvalt of staat je pc gewoon helemaal vast en helpt crtl-alt-del dan ook niet meer.

Heb je niet de mogelijkheid om eens even een andere kaart te lenen?

Heb je al eens gekeken of er in je log iets is te vinden over fouten en komt Windows na reboot niet met een melding?

Voltage lijnen kan je zoeken met progje Mbm5 of andere progsel van je moederbord fabrikant.

GCpuid en MBM geven ook weer je voltagelijnen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Flame17 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 00:32:
[...]

Ik heb dezelfde kaart ook gehad, tevens ook een in een andere Pc van Asus, deze liep op hogere snelheid en was uitgebreider.

Met de XFX heb ik nooit problemen gehad( minimale oc kan wel degelijk 275/550), wel om de zoveel tijd even de fan losgepeuterd en het stof eruit gehaald omdat het soms op een oude man begon te lijken, verder dus altijd normaal gedraaid en geen uitval van wat dan ook.

Wordt je beeld zwart als hij uitvalt of staat je pc gewoon helemaal vast en helpt crtl-alt-del dan ook niet meer.

Heb je niet de mogelijkheid om eens even een andere kaart te lenen?

Heb je al eens gekeken of er in je log iets is te vinden over fouten en komt Windows na reboot niet met een melding?

Voltage lijnen kan je zoeken met progje Mbm5 of andere progsel van je moederbord fabrikant.

GCpuid en MBM geven ook weer je voltagelijnen.
Ik heb alleen problemen bij games met mooie graphics, zware games dus.

Mijn beeld word ineens zwart, lampje van monitor word oranje. De muziek gaat gewoon door, nog zon 15 seconden en daarna zit alles vast.

Hij word absoluut niet te heet, heb 8 fans in mijn pc en heb voor de zekerheid zelfs de kast aan de zijkant opengehaald en er een grote ventilator op gezet. Alles wat in mijn pc zit heb ik erin laten zetten en dat is dus allemaal goed afgemeten, dus de voeding moet genoeg stroom leveren.

De error log van Windows kan ik niet vinden. Het probleem bij voltage lijnen controleren is dat er een dergelijk programma niet te vinden is van EagleTec, mijn moederbordfabrikant.

Ik ga binnenkort een andere kaart lenen om te controleren of dat echt het probleem is. Het is OF de kaart OF de voeding denk ik.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Oke, heb dat ook wel eens en meestal als hij oc is, je hebt je pc dus niet oc, kan het in ieder geval daar niet aan liggen.

Met al die meuk in je kast vermoed ik toch je voeding die het dan te krap aan krijgt en zodoende je voltage te laag wordt in combi met die zware spellen.

Eagle tec moederbord, zal eens kijken of daar wat ionfo voor te vinden is op het www.

Zet voor de zekerheid nog eens even je specs hier op een rijtje, dat heb je volgens mij nog niet gedaan!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs zijn:

AMD Athlon XP 2100+
512MB DDR RAM
EagleTEC Mainboard
Geforce 4 Ti 4200
Western Digital 120GB HD + Western Digital 80GB HD
iCute Kast incl. 6 fans

Het zou inderdaad aan de voeding kunnen liggen, maar hoe test ik dat?

Ik ga deze week ook nog een andere videokaart lenen. Dan hoop ik dat toch het een en ander opgehelderd is.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:29:
Mijn specs zijn:

AMD Athlon XP 2100+
512MB DDR RAM
EagleTEC Mainboard
Geforce 4 Ti 4200
iCute Kast incl. 6 fans

Ik ga deze week ook nog een andere videokaart lenen. Dan hoop ik dat toch het een en ander opgehelderd is.
Door toch even een progje te vinden die dat uitleest voor je moederbord.

Btw, hoe zit het met je voeding, minimaal 300 watt hoop ik toch?

• Refragmental
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 00:29:
Mijn specs zijn:

AMD Athlon XP 2100+
512MB DDR RAM
EagleTEC Mainboard
Geforce 4 Ti 4200
iCute Kast incl. 6 fans

Je kunt het ook zien in het BIOS waar tevens de CPU temperaturen te vinden zijn.
Als er daar ergens een afwijking is raad ik je aan om je pc uit te schakelen en van het lichtnet af te halen en vervolgens IEDERE connector los te koppelen en na te kijken op zwarte vlekken.

Bij mij kon ik namelijk va buiten af niks raars zien aan de connector, totdat ik em los probeerde te krijgen van et moederbord. Van binnen echt roetzwart en gesmolten.

• DeadMetal
Ik kan bevestigen dat het absoluut niet de hitte is. Momenteel heb ik een heel koel systeem met zowel op de grafische kaart als op de processor een actieve Zalman koeler. Zoals ik al zei: bij de overgang van mijn oude naar nieuwe pc is afgezien van de harde schijf en cd speler alleen de grafische kaart meegegaan. En het probleem treedt nog steeds op. Verder heb ik allemaal goed werkende apparatuur in de pc zitten, geen no-name shit.

Meerdere drivers geprobeerd, voor XP SP2 trad het ook al op, dus dat is de oorzaak ook niet. In de loop der tijd ook meerdere DirectX versies gehad.

Dat het daadwekelijk aan de kaart zelf ligt is dus ook mijn vermoeden, net als de TS doet.

Wat de TS over geluid zei: bij mij speelt het geluid niet nog een tijdje door, maar bij Kart 2004 laat hij infeite de laatste seconde (oid) geluid continu herhalen (net als een haperende cd).

Verwijderd

Topicstarter
DeadMetal schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:19:
Ik kan bevestigen dat het absoluut niet de hitte is. Momenteel heb ik een heel koel systeem met zowel op de grafische kaart als op de processor een actieve Zalman koeler. Zoals ik al zei: bij de overgang van mijn oude naar nieuwe pc is afgezien van de harde schijf en cd speler alleen de grafische kaart meegegaan. En het probleem treedt nog steeds op. Verder heb ik allemaal goed werkende apparatuur in de pc zitten, geen no-name shit.

Meerdere drivers geprobeerd, voor XP SP2 trad het ook al op, dus dat is de oorzaak ook niet. In de loop der tijd ook meerdere DirectX versies gehad.

Dat het daadwekelijk aan de kaart zelf ligt is dus ook mijn vermoeden, net als de TS doet.

Wat de TS over geluid zei: bij mij speelt het geluid niet nog een tijdje door, maar bij Kart 2004 laat hij infeite de laatste seconde (oid) geluid continu herhalen (net als een haperende cd).
Ja dat is precies wat ik ook heb. Heb je al een andere kaart geprobeerd? Als het namelijk zeker weten de kaart is, koop ik een andere.

• DeadMetal
Nee, ik heb helaas geen vervangende grafische kaart tot mijn beschikking. Over een paar maanden koop ik wel een HTPC waarvan ik de grafische kaart zou kunnen testen maar daar heb jij nu natuurlijk weinig aan.

• tafkaw
  • Laatst online: 07-08 06:13
Dit probleem had ik ook op mijn TI4400... Zalman erop gekwakt icm een stapeltje casefans en daar gaan we weer...

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem heeft niets te maken met overheating, dat is iets waar ik zeker van ben en wat ik uitgebreid heb getest.

Er zijn heel veel mensen met dit probleem, en een van de theorieën is dat het te maken zou kunnen hebben met de 'heatsink' van het moederbord. Deze word door het constante gebruik van het geheugen, processor en grafische kaart te heet. Maar ik geloof daar persoonlijk niet in.

Ik heb mijn kast opengehaald aan de zijkant en er een grote ventilator op gezet. Ook zitten er standaard al 8 fans in. Niks in mijn hele systeem kwam boven de 50 graden dus dat kan het gewoon niet zijn.

• Refragmental
Al je connectors nagekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die heb ik net allemaal nagekeken en alles ziet er goed uit.

Zou het te maken kunnen hebben met mijn sound blaster live? Het schijnt dat veel meer mensen met sblive deze problemen hadden. Ik las net een verhaal van iemand die het had opgelost door zijn sblive te vervangen door een audigy 2. Het spel werkte daarna perfect.

• DeadMetal
Is het probleem inmiddels opgelost? Ik heb er zelf nog steeds last van.

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 18-03-2005 12:30 ]

Verwijderd

Hehe toen ik de topic title las, dacht ik direct aan een DNA test 8)7
Maar dat gaat wat moeilijk worden :P

• DeadMetal
Ik hoop dat de topicstarter dit topic nog leest. Volgens mij heb ik bijna een mogelijke oorzaak te pakken:

Bij NBA Live 2005 trad het probleem bij mij vaak op. En laatst gebeurde het weer, maar deze keer waren al z'n game-settings weg.

Nu heb ik alles opnieuw ingesteld maar met de volgende wijzigingen:

- Texture filter: Trilinear (was Anisotropic)
- Triple buffer: Off (was On)
- V-sync: Off (was On)

En de pc loopt niet meer vast bij het spel! De kans bestaat dus dat de TI4200 moeilijkheden heeft met een van deze opties. Als ik tijd heb, zal ik ze een voor een nog eens ingeschakelen om te kijken welke het probleem precies veroorzaakt.

Wellicht werkt dit dan ook bij andere games!

Verwijderd

Als de problemen terugkomen kun je proberen down te graden naar de 44.03 of 45.xx serie. Bij mij thuis heb ik 2x een PC met de GF4 Ti series (4400 en 4600) die allebei faalden (blauwe schermen bij de een, lockups bij de ander) met de 66.93 drivers.

Op de oudere serie liepen ze weer als een zonnetje.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ook ik maak even een late reactie:
mijn ervaring bij dit soort symptonen is dat de voeding het niet (meer) trekt, wat te merken is in een daling van de 3.3v (agp voltage) lijn. zorg dat je die eens kan monitoren (desnoods loggen) en kijk of die onder de 3.2v komt, zo ja: dan zou ik toch s naar een nieuwe voeding gaan kijken
Pagina: 1