Automatische stop internet verkeer Pc-A als Pc-B aan is

Pagina: 1
Acties:

• tomhuuuuu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb een klein thuisnetwerkje met 3 pc's (allen XP Pro SP2):
Pc-A : Download pc (altijd aan)
Pc-B : Studeerkamer pc
Pc-C : HTPC

Nou is het volgende het geval: Als Pc-B wordt gebruikt voor internet of email is de verbinding tergend langzaam, dit veroorzaakt door Pc-A. Kan ik ff met remote Pc-A pauzeren, maar dit kan ik mijn vriendin niet uitleggen en is elke keer wat omslachtig.

Kan ik natuurlijk de router zo zetten dat het internet verkeer voor pc-A alleen 's nachts plaatsvind, dit vind ik alleen zonde van de ongebruikte bandbreedte als Pc-B overdag niet gebruikt wordt.

Wat ik eigenlijk wil is dat als Pc-B aanstaat/gaat het internetverkeer Pc-A stopt en als Pc-B weer uitgaat het internetverkeer Pc-A weer hervat.

Toen dacht ik gewoon met een shortcutje vanaf Pc-B naar Pc-A automatisch uit te laten loggen bij het opstarten, maar dat lukt niet helemaal. Ik kan wel naar Pc-A browse maar het enige wat ik vervolgens uitlog is Pc-B (\\Pc-A\%windir%\System32\rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation). Shares aan of uit maakt niet uit.

Hoe krijg ik dit vervolgens toch voor elkaar? Kan het met een shortcutje naar de andere Pc? Of zal het met een additioneel programmaatje moeten? Heb al ff gegoogled maar kan niets vinden hierover.

• tomhuuuuu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01-2025
Niemand iets !!!????

Ik heb inmiddels PC-anywhere bemachtigd misschien dat hier wat makelijke features inzitten die bovenstaande makkelijk kunnen oplossen.... :P

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 13:31
Ok Pc-C heeft er dus niets mee te maken begrijp ik. Kun je met QoS niets? Daar kun je toch bepaald verkeer voorang geven (of zoiets)? Ik heb me er nooit in verdiept maar misschien dat dat een oplossing kan zijn voor je.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

remote shutdown al door google heen gehaald?

http://www.beyondlogic.org/solutions/shutdown/shutdown.htm (dat beyond, produkt is reclame, maar de rest van de info is goed)

als je p2p programma's op die andere pc hebt draaien kun je die wellicht het best limiteren op 80/90% van je up& download, dan werken andere PC's toch nog heel redelijk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.