[emule] Low ID

Pagina: 1
Acties:

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Ik heb een low id bij emule, ik heb geen idee hoe dit komt.
Dit is wat ik al heb gedaan:
Poorten opengezet in Windows firewall
Windows firewall gedisabled

Het kan zijn dat de adsl modem of de hub van het netwerk de zaak blokkeert, maar volgens mij hebben die geen NAT mogelijkheden, dus ik weet niet of dat echt zo is. Dit is de modem: Speedtouch 330. De hub: Nexhub HA050.
Ik heb van de apparaten geen ip kunnen vinden, dus ik denk niet dat je de instellingen ervan kunt veranderen. Ik heb ook al in dos ipconfig gedaan, maar ik kon nergens het ip van de modem of de hub zien.
Help me a.u.b.
Alvast bedankt!

Cold_Phoenix

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 18:46

• PhoenixT
Poorten opengezet in Windows firewall
Windows firewall gedisabled
Als je mijn post goed had gelezen, had je gezien dat ik dat al had geprobeerd!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-08 18:46
Cold_Phoenix schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:05:
[...]

Als je mijn post goed had gelezen, had je gezien dat ik dat al had geprobeerd!
als jij die link ( de pagina van de link ) goed had gelezen, had je gezien dat er onderaan nog 2 links staan.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
Een hub blokkeert zowieso niets, dat is gewoon een dom ding. Is je speedtouch als modem ingesteld, of als router? ("Bel" je in via windows of niet?)

Roomba E5 te koop

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Wat je kan proberen is Zonealarm installeren, en die van windows uitzetten. Dan maak je een "Expert Rule" aan in Zonealarm (Zonealarm Program control venster--> Zoek Emule op--> rechtermuisklik--> Options--> en dan het tabblad Expert Rules--> Add--> Protocol, en daar moet je dan even verder knutselen).

Die regel moet dan zeggen dat Emule alle tcp en udp poorten mag gebruiken die hij nodig heeft.
Bij mij heeft het geholpen.

Succes!

edit:

typo

[ Voor 8% gewijzigd door vleppyniles op 30-01-2005 14:17 ]

• PhoenixT
Ja, maar als je ZoneAlarm installeerd en vervolgens zo'n exception-rule aanmaakt, dan kun je toch net zo goed zonealarm niet installeren?

• PhoenixT
De adsl modem is een usb modem. Instellen als router kan volgens mij niet. Je kunt iig niet via een ip "in" de modem. Ik heb trouwens wel ingesteld dat je de internetverbinding uit kunt zetten, als je de pc aanzet moet je dus eerst "inbellen" op adsl zeg maar.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 20:01

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Jij hebt het over een Hub en een netwerk, terwijl je een USB ADSL modem gebruikt.
Mischien is het makkelijk om te vertellen hoe je netwerkje dan in elkaar zit.
Vanaf welke pc start je Emule, hangt die soms elders in het netwerk?
Wanneer je de pc die aan de USB Modem hangt als een internet sharing/router (NAT) gebruikt, dan heb je wel weer met port forwarding te maken.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• PhoenixT
Ah, dat zou kunnen.
Ik heb 2 pc's. Beiden hangen aan de hub. Aan pc 1 hangt de usb modem. Via het netwerk heeft pc 2 ook internet. Emule op pc 2 werkt niet, low id. Iets blokt dus het verkeer, pc 1, pc 2, de hub of de modem. Pc 1 is het niet, ik heb al port forwarden gebruikt en de firewall uitgezet, geen effect. De hub kan het volgens een post hierboven ook niet zijn. De usb modem kan het ook niet zijn want die heeft geen NAT instellingen ofzo, er zit geen firewall in. Dan zou het pc 2 moeten zijn, maar porten forwarden daar heeft ook geen effect. Het enige wat ik kan bedenken is dat ICS iets raars zit te doen. Help me a.u.b.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
Als ik het goed begrijp zit het bij jou dus zo in elkaar:

Modem -> pc1 -> hub -> pc2 (met emule)

op pc2 hoef je dan geen poorten te forwarden, dat is immers het "eindstation", als je daar poorten forward stuur je dus al het emule evrkeer weer weg.

Probeer eerst op pc1 eens emule te draaien? Als je daar al geen high ID krijgt moet je het op pc1 gaan zoeken.

Roomba E5 te koop

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

deze al gelezen?

Het Grote Poortmappingsverhaal

je moet dus poorten forwarden op pc1.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• PhoenixT
Als ik op pc 1 de poorten forward werkt emule nog niet. Ook als ik de firewall uitzet werk het niet. En als ik emule op pc 1 installeerd, dan werkt het ook niet! :'(

Pagina: 1