komakeef schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:30:
mja, ben zelf ook niet zo'n held met de about:config dat ik precies weet wat welke optie doet, maar misschien dat daar nog iets van een proxy instelling ofzo staat, die niet naar voren komt via de "options" dialoog schermen.
of een andere vage http/netwerk optie die alleen op die manier te bereiken is.
Zal dit zo es proberen, moet er nog wat meer over opzoeken maar voor zover ik wet wordt bij planet geen gebruik gemaakt van proxy's.
Maar ehmz, er moet dus steeds een inbel verbinding gestart worden voordat er uberhaupt ge-internet kan worden?
Hieruit kan ik dus opmaken dat IE het eigenlijk "automagisch" doet?
Mooie term, automagisch, maar jah zodra je internet op wil komt de wizard omhoog en vraagt ie of je wil inbellen.
Het pingen, heb je dat toen ook gedaan tijdens het openstaan van een IE scherm?
Wat als je gaat firefoxen terwijl je al een IE open hebt staan?
Wellicht dat je dus geen permanente internetverbinding hebt, omdat je praat over een inbel verbinding....
Die zou er wel moeten zijn, zit hier met een Alcatel speedtouch modem en die worden volgens mij alleen gebruikt bij permanente verbindingen.
Wat als je naar start -> configuratie -> netwerken & inbelverbindingen gaat, en daar handmatig de inbelverbinding opstart en vervolgens gaat firefoxen?
Mocht dat werken, zet dan een snelkoppeling naar de inbelverbinding op je bureaublad (zo werkte ik iig altijd, vond automatisch in laten bellen door IE maar lastig vroeger ten tijde van het ouderwetse modemgebeuren) en problem solved?
Helaas, poging heeft niets opgeleverd

Geen idee hoe je firefox dan automatisch in kan laten bellen......
Heb het inmiddels ook al op de support forums gepost van Mozilla, misschien weten zij het