[Firefox] Verbinding maken geweigerd?

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Zit hier op de pc van een kennis, waar ik firefox vor em wil installeren omdat Explorer teveel troep achterlaat op z'n pc elke keer als ie het net opgaat.

Maar nadat ie geinstalleerd is, krijg ik telkens de volgende foutmelding:

"Het verbinding maken met [vul in domein] werd geweigerd"

Heb gekeken bij de opties, maar kan niets vinden qua instelling dat verkeerd zou kunenn staan:

Gaat om een Planet Abbonement, via ADSL met inbelverbinding. Ook na het inloggen blijft de melding staan.

Signature?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

André

Analytics dude

Options -> General -> Connection

Misschien moet je daar wat dingen veranderen?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

En als je direct een ip adres invoert werkt dat wel ? (bijv. tweakers.net 213.239.154.35)
Check anders ook de verbindings opties van IE en zoals andre zegt die van firefox en stel ze het zelfde in.

[ Voor 38% gewijzigd door Schapie op 30-01-2005 13:35 ]

No signature found

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
André schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:34:
Options -> General -> Connection

Misschien moet je daar wat dingen veranderen?
Staan alleen proxy proxy instelling, en die gebruikt hij niet. Heb hier al gekeken zoals in me startpost stond.
Schapie schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:34:
En als je direct een ip adres invoert werkt dat wel ? (bijv. tweakers.net 213.239.154.35)
Check anders ook de verbindings opties van IE en zoals andre zegt die van firefox en stel ze het zelfde in.
Direct ip invoeren leidt tot hetzelfde, kan verder niets vinden over inbelverbinding of iets dergelijks?

Signature?

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Kan het misschien zijn dat de firewall roet in het eten gooit door de verbinding te weigeren?

help :?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
ZuBat schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:48:
Kan het misschien zijn dat de firewall roet in het eten gooit door de verbinding te weigeren?
Norton werkt hier niet meer, die heb ik er inmiddels afgegooid. Dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt mij.

Signature?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
ga eens pingen
check je netwerk instellngen -> in geval van dhcp, HEB je wel een geldig intern ipadres ontvangen van je adsl modem?
dns servers correct ingesteld?

Het niet op kunnen zetten van een verbinding ligt dan meer aan je bekabeling en overige netwerk settings, dan je firefox.

Pas als je wel kan pingen.... dan moet je gaan denken aan problemen met firefox.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
komakeef schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:03:
ga eens pingen
check je netwerk instellngen -> in geval van dhcp, HEB je wel een geldig intern ipadres ontvangen van je adsl modem?
dns servers correct ingesteld?

Het niet op kunnen zetten van een verbinding ligt dan meer aan je bekabeling en overige netwerk settings, dan je firefox.

Pas als je wel kan pingen.... dan moet je gaan denken aan problemen met firefox.
Ik zit nu wel lekker hier te posten met internet explorer, dus nee daar ligt het niet aan... :X

Signature?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Doe eens in command: tracert ipadres ... misschien gaat het ergens fout in de routing?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Vidra schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:08:
Doe eens in command: tracert ipadres ... misschien gaat het ergens fout in de routing?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\>tracert 213.239.154.35

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  2     9 ms     9 ms    17 ms  iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.5]
  3    19 ms     9 ms     9 ms  iawxsrt-m6-bb14b.wxs.nl [213.75.1.30]
  4     9 ms    11 ms    58 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  5    21 ms    17 ms    17 ms  ge4-47.e600-2.ams5.trueserver.nl [213.239.138.14
5]
  6    11 ms    11 ms    11 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

C:\

Signature?

• cavey
Osdorp-Dude schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:08:
[...]

Ik zit nu wel lekker hier te posten met internet explorer, dus nee daar ligt het niet aan... :X
ow.. eh.. oops, dat had ik er niet uit opgemaakt. sorry...

about:config, filteren op network (of proxy als je niet alles wilt zien) en kijken of er daar nog iets mis staat?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
komakeef schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:16:
[...]
ow.. eh.. oops, dat had ik er niet uit opgemaakt. sorry...
:P
about:config, filteren op network (of proxy als je niet alles wilt zien) en kijken of er daar nog iets mis staat?
Hoe bedoel je precies? Zie namelijks qua opties en instelling zo weinig instelbare mogeljkheden in firefox. En omdat het bij mij altijd direct werkt, heb wel ethernet modem ipv inbel modem, nooit verder in verdiept.

Signature?

• cavey
mja, ben zelf ook niet zo'n held met de about:config dat ik precies weet wat welke optie doet, maar misschien dat daar nog iets van een proxy instelling ofzo staat, die niet naar voren komt via de "options" dialoog schermen.

of een andere vage http/netwerk optie die alleen op die manier te bereiken is.

Maar ehmz, er moet dus steeds een inbel verbinding gestart worden voordat er uberhaupt ge-internet kan worden?

Hieruit kan ik dus opmaken dat IE het eigenlijk "automagisch" doet?

Het pingen, heb je dat toen ook gedaan tijdens het openstaan van een IE scherm?

Wat als je gaat firefoxen terwijl je al een IE open hebt staan?

Wellicht dat je dus geen permanente internetverbinding hebt, omdat je praat over een inbel verbinding....

Wat als je naar start -> configuratie -> netwerken & inbelverbindingen gaat, en daar handmatig de inbelverbinding opstart en vervolgens gaat firefoxen?

Mocht dat werken, zet dan een snelkoppeling naar de inbelverbinding op je bureaublad (zo werkte ik iig altijd, vond automatisch in laten bellen door IE maar lastig vroeger ten tijde van het ouderwetse modemgebeuren) en problem solved?

Geen idee hoe je firefox dan automatisch in kan laten bellen......

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
komakeef schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:30:
mja, ben zelf ook niet zo'n held met de about:config dat ik precies weet wat welke optie doet, maar misschien dat daar nog iets van een proxy instelling ofzo staat, die niet naar voren komt via de "options" dialoog schermen.

of een andere vage http/netwerk optie die alleen op die manier te bereiken is.
Zal dit zo es proberen, moet er nog wat meer over opzoeken maar voor zover ik wet wordt bij planet geen gebruik gemaakt van proxy's.
Maar ehmz, er moet dus steeds een inbel verbinding gestart worden voordat er uberhaupt ge-internet kan worden?

Hieruit kan ik dus opmaken dat IE het eigenlijk "automagisch" doet?
Mooie term, automagisch, maar jah zodra je internet op wil komt de wizard omhoog en vraagt ie of je wil inbellen.
Het pingen, heb je dat toen ook gedaan tijdens het openstaan van een IE scherm?

Wat als je gaat firefoxen terwijl je al een IE open hebt staan?

Wellicht dat je dus geen permanente internetverbinding hebt, omdat je praat over een inbel verbinding....
Die zou er wel moeten zijn, zit hier met een Alcatel speedtouch modem en die worden volgens mij alleen gebruikt bij permanente verbindingen.
Wat als je naar start -> configuratie -> netwerken & inbelverbindingen gaat, en daar handmatig de inbelverbinding opstart en vervolgens gaat firefoxen?

Mocht dat werken, zet dan een snelkoppeling naar de inbelverbinding op je bureaublad (zo werkte ik iig altijd, vond automatisch in laten bellen door IE maar lastig vroeger ten tijde van het ouderwetse modemgebeuren) en problem solved?
Helaas, poging heeft niets opgeleverd :'(
Geen idee hoe je firefox dan automatisch in kan laten bellen......
Heb het inmiddels ook al op de support forums gepost van Mozilla, misschien weten zij het :)

Signature?

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Delete Firefox nu eens en download en install m opnieuw. Want deze foutmelding kan ie niet zomaar geven. Waarschijnlijk iets verkeerd gegaan bij de installatie?

• cavey
hehe suc6 :)

mijn inbel helpdesk kennis is al aardig stroef geworden....

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
FireArrow schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:44:
Delete Firefox nu eens en download en install m opnieuw. Want deze foutmelding kan ie niet zomaar geven. Waarschijnlijk iets verkeerd gegaan bij de installatie?
sorry had ik erbij moeten zetten, maar meerdere keren installeren hebben niets opgeleverd.
komakeef schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:44:
hehe suc6 :)

mijn inbel helpdesk kennis is al aardig stroef geworden....
Nou probleem ligt veel dieper kom ik net achter. Installeer net AVG, en wat blijkt. 6 virussen, waaronder 4 trojans. Doe net hele scan, en systeem wordt afgesloten en vervolgens heel traag opgestart. Denk toch dat ik windows er opnieuw ga opzetten, systeem is toe aan een schoonmaak beurt.

Signature?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Zo te horen wel ja :X

Doe naast Ff en vooral Windows automatisch alles laten patchen er meteen even een cursus niet-op-alles-klikken :P
Auto windowsupdate is lastig met een inbelaccount maar juist daar heb je er erg last van als je hele verbinding wordt misbruiks door spammers, dDoS'ers etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1