2 verschillende tinten zwart

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik moest voor een eindopdracht van een projectje een flyer maken van een event. In photoshop en in illustrator. Nu heb ik een foto bewerkt in photoshopmet een zwarte achtergrond (CMYK) en als ik die importeer in een document in illustrator en ik zet deze foto op een zwarte achtergrond in illustrator en ik druk hem dan vervolgens af dan zie ik dat er voor de foto een andere tint zwart wordt gebruikt dan de achergrond waar de foto op is geplaatst. = lelijke flyer

De beide documenten zijn alle 2 (CMYK)

Op het scherm ziet het er allemaal goed uit. Maar zodra ik hem afdruk zie je de verschillen. Hoe kan ik dit voorkomen?

Hier kun je de flyer waar het omgaat vinden

Twitter | Linkedin

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Is het zwartkanaal van het plaatje in de K-laag aanwezig? Anders krijg je lelijk zwart gemengd uit CMY. Je tekst is waarschijnlijk wel alleen K, dus misschien ligt het gewoon aan het feit dat het plaatje geen K-kanaal heeft.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

Verwijderd

Verschillende standaard CMYK-colorspaces in Ill. en PS?

Kreeg je bij het importeren/openen in illustrator nog een vraag over kleurprofielen?

Niet mijn sterkste punt maar ik zou het in die hoek zoeken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Photoshop gebruikt een opgebouwde zwart die een stuk zwarter is. Dus niet alleen de 100K die illustrator gebruikt. Het slimste is om gewoon even te meten met pipetje hoe de zwart in je Photoshop bestand is opgebouwd en die waarden ook in Illustrator te gebruiken. Dan heb je een veel mooiere en diepere zwart dan wanneer je alleen 100K gebruikt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ha. fijn dat je het zegt Oscar. Ik had laatst een poster die ook een een zwarte achtergrond had en een zwarte foto erover... ik heb uiteindelijk heel smerig in Photoshop CMYK naar RGB omgezet - en tegen mijn verwachting in werkte dat. Máár! Ik wil zeggen dat ik dondersgoed weet dat dat de foute oplossing was en dat een drukker bijv. geen RGB wil hebben B)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dark Blue schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:58:
Ha. fijn dat je het zegt Oscar. Ik had laatst een poster die ook een een zwarte achtergrond had en een zwarte foto erover... ik heb uiteindelijk heel smerig in Photoshop CMYK naar RGB omgezet - en tegen mijn verwachting in werkte dat. Máár! Ik wil zeggen dat ik dondersgoed weet dat dat de foute oplossing was en dat een drukker bijv. geen RGB wil hebben B)
Bij dergelijke problemen is het altijd slim om wanneer je mogelijkheden hebt kleurgescheiden uitdraaien te maken. Daarop zie je dan in 1 oogopslag waar het mis gaat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 21:58

Mach

[END]Avengers

Het zwart-probleem daargelaten....volgens mij loopt het woord "concert" niet geheel evenwijdig aan de rode streep waarin het staat.......misschien is het de bedoeling, maar ik vind het niet zo mooi :)

DUGG

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Mach schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:26:
Het zwart-probleem daargelaten....volgens mij loopt het woord "concert" niet geheel evenwijdig aan de rode streep waarin het staat.......misschien is het de bedoeling, maar ik vind het niet zo mooi :)
offtopic:
Ja klopt idd, dit is nog een oude versie

Twitter | Linkedin

Pagina: 1