kopieren naar externe disc vanaf gecrashte harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 21:38
mijn Windows is gecrasht en dat is heel vervelend maar geen ramp. Ik wil nu mijn harde schijf eerst formateren en dan windows opnieuw installeren.Herstel lukt namelijk ook al niet mee. Ik krijg de melding dat er een ernstige fout is geconstateerd.

Eerst wil ik echter belangrijke bestanden kopieren naar een externe harde schijf. Mijn vraag is nu: Hoe kan ik vanaf diskette of cdrom opstarten (die mijn externe Maxtor herkend) en dan in een verkennerachige omgeving bestanden en mappen kopieren. Ik heb knoppix geprobeerd maar dan blijk ik geen rechten te hebben. Iemand nog suggesties? Je zou ons erg helpen.........

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Heb je niet toevallig nog een tweede pc in de buurt waar je de gecrashte schijf ff in kan hangen? Dat zou denk ik makkelijker zijn.

public void ik()

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien is het probleem met Knoppix wel makkelijk op te lossen.

Geen rechten? Hmm.. Misschien zijn de schijven read-only gemount (kan je controleren door in een shell-windowtje 'mount' te typen, staat er 'ro' bij /dev/hd*n dan is dat zo). Heb ik ook weleens last van.

mount /mnt/hd*n -o remount,rw

lost dit bij mij op. hd*n is steeds de betreffende harde schijf-partitie, bijvoorbeeld 'hda1'.

Alleen je kan niet kopiëren naar een NTFS partitie.

Anders, tja, andere pc, of met partities en schijven gaan schuiven en Windows op een andere partitie installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Expander op 30-01-2005 16:44 ]

Expanding the inexpandable