Toon posts:

krijg canyon router niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede computeraars,

ik heb onlangs een canyon wireless router gekocht(cn-wf506). Deze heb ik genomen ivm mn laptop draadloos te kunnen internetten. Echter ik krijg m totaal niet aan de praat. Met mn oude router(wired) geen enkel probleem, met deze krijg ik m zowel wired als wireless niet aan de gang. Als ik mn laptop met een draad verbind naar de router kan ik m wel pingen,ik kan in de setup van de router komen, maar geen internet. Wireless krijg ik m helemaal niet werkend. Ik heb de helpdesk gebeld van canyon en die zeiden dat r wat problemen kunnen zijn icm @home verbindingen. Ik heb voor zover ik weet alles al zo'n beetje geprobeert maar geen succes.
Heeft iemand toevallig dit type router icm met @home?? Zoja, werkt ie??? Of weet iemand de gouden oplossing,anders krijgt de router gewoon vliegles 8)7 .
Ik hoop dat iemand hier iets op weet.

bvd

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Het lijkt mij sterk dat het aan je @home zal liggen. Eerder zal het iest zijn in de setup van de router en of je laptop.

Kan je iets meer over de configuratie vertellen?

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
pc1: acer laptop draait op windows xp met een intel pro/wireless 2200bg network card. Met deze pc kan ik de router wel pingen als ik m wired aansluit, wireless helemaal niets,krijgt de router ook geen ip adres door vanuit t modem.(tenminste ik kan m niet pingen,aangezien de laptop zegt dat r geen beschikbare draadloze netwerken aanwezig zijn)
pc2: desktop draait met windows xp,geen draadloze verbinding,dus wired. Kan modem wel pingen maar ook hier geen internet.

• Twarp

Twarp

just grin...

Zien de PC's elkaar wel en wat heb je op de router voor @home ingesteld?

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost,het lag dus niet aan mij of aan de instellingen. De wan poort van de router was kapot,oftewel,ik kreeg geen ip door vanuit het modem,nieuw modem,binnen 2 minuten op internet _/-\o_

Verwijderd

De wan poort van je router is kapot en je krijgt een nieuw modem :P

Canyon...tja wat zal ik er eens van zeggen. Ik had het vage probleem dat elke 2 minuten de verbinding eruit geknald werd. Nieuwe firmware loste het wel op, maar deze is nog niet zo lang uit en heb 2 maand aan lopen klooien met dat ding.

Ik zou dus sowieso ff de nieuwe firmware erin flashen, van www.canyon-tech.com

• Twarp

Twarp

just grin...

Wat goed werkt moet je niet verklooien als dit niet nodig is.

Voor tweakers ligt dit wel eens anders maar dan stel je ander eisen aan de werking en is de motivatie weer anders.

Meh ...

Pagina: 1