[XP] Sata driver floppy word niet herkend bij installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Beste tweakers,
Ik gebruik al een maand of 2 een oude schijf maar ik heb al een paar keer dat ik als ik mijn pc opstart dat et gewoon zwart blijft. Ik denk dat het aan die schijf ligt dus wil ik windows installeren op een SATA schijf. Nou heb ik al heel wat gehoord dat er een floppy bij moet en zo.
Afijn, ik lees in mijn moederbord boekje van dat je een floppy moet maken met makedisk of zo iets. Dat heb ik netjes gedaan , floppy in computer> xp cd erin> booten f6 drukken tijdens installatie op het goede moment> diskette er in> word niet herkent.
Dit terwel ik de goede drivers heb , netjes f6 had gedrukt en netjes de drivers aanbood.
Nou ik ga kijken in de OM faq over sata en daar stond in dat ik op s moest drukken. Dit heb ik ook geprobeerd maar daar reageerde hij niet? Ik weet niet wat ik dan fout doe. ook heb ik nog gezocht op google en daar stond vaak dat er problemen waren met VIA RAID controller. De controller op mijn moederbord.
Helaas kon ik geen passend antwoord vinden op mijn vraag.

het gaat over dit systeem:
AMD 64 3200+
Asus K8V Deluxe SE
harde schijven:
oude schijf maxtor 60 gb 2 mb cache
schijf waar ik windows op wil: Maxtor DM 10 200 gb sata

nog even in het kort:
- floppy gemaakt
- met f6 tijdens installatie aangeboden> word niet herkend
- s gedrukt> reageert niet
-gezocht > alleen maar resultaten waar word gezegt dat ik met een floppy tijdens de installatie f6 moet doen.
- floppy opnieuw gemaakt op een andere diskette
- andere diskette station.

Ik twijfelde of dit bij OM moet of hier maar omdat het een driver issue is gok ik hier.
Als het toch niet goed is zou ik graag een lief modje willen vragen om dit bericht te verhuizen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Staan er op die floppy wel de goede bestanden? zoals TXTSETUP.OEM etc?

[ Voor 9% gewijzigd door RRX op 30-01-2005 13:11 ]

mijn T.net systeemspecspagina

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
als het goed is wel. this gemaakt via de cd die bij de moederbord met zo'n auto extract ding.
dit staat er op de diskette:
txtsetup.oem
vt6420
mappen:
SATA
PIDE
in beide mappen staan weer mappen voor elke OS ( win 2003, xp 2000, en zo)
en ook txtsetup.oem vt8237
ik ga nu proberen om die oemsetup.oem van de map sata en die vt9237 in de main map te zetten en kijken of dat helpt.

[ Voor 58% gewijzigd door wvdburgt op 30-01-2005 13:05 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Die TXTSETUP.OEM moet voor zover ik weet zowieso in de hooftmap staan idd.

mijn T.net systeemspecspagina

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
toen ik dat bestandje verplaatste zag ik iig wel dat ie iets gevonden had. toch gaf ie een error op een bepaalde regel. toen ik em nog maals maakte ging het wel goed. thanks voor het helpen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dus nu werkt het helemaal?

Je zou ook de driver in je XP-cd kunnen slipstreamen. Er circuleren wel wat howto's op internet :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
het werkt. en ik denk dat ik dat ga doen. ik zag een mooie tute in de faq staan. geweldig zo'n faq:)

Pagina: 1