Toon posts:

het nut van Service Pack 2 (XP Pro)

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allen,

Ik hoor van veel mensen dat ze problemen hebben met Service Pack 2 van Windows XP, en dat zelfs sommige helpdesks adviseren het ding te verwijderen als je internet niet meer goed functioneerd.

Ik gebruik Windows XP Pro en vraag mij af: wat is het nut van SP2, kan men zonder?

PS - de zoekfunctie hier bood niet echt een eenduidig antwoord

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 11:51 ]

Verwijderd

SP2 geeft gewoon veel beveiligings updates die voor sommige mensen voor een uitdaging zorgen (te complex) zijn.

Het is gewoon een dikke aanrader.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Reptile209

- gers -

Als je weet wat je doet (qua bestanden, internet, etc.) heb je SP2 niet perse nodig: je hebt dan al een firewall, up-to-date virusscanner en popupblocker. Toch blijven er dan kwetsbaarheden in windows over waarop je gepakt zou kunnen worden. Ofwel: eigenlijk wil je het wel installeren, maar als je een fatsoenlijke manier van werken met je PC hanteert, boeit het minder.
En als internet het niet doet na de installatie van SP2 ben je waarschijnlijk toch al toe aan een flinke update qua drivers, of een herinstallatie... :)

Zo scherp als een voetbal!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het dichten van lekken, want anders: '...waardoor kwaadwillenden de computer kunnen overnemen' als je het niet doet. ;)

En natuurlijk kun je ook zonder SP2, je hebt alleen kleine kans dat je computer 'overgenomen' wordt door een 'kwaadwillend' persoon. :)

Heb er zelf geen problemen mee btw. Ik zou alleen even de firewall uitzetten als je problemen hebt met het verkrijgen van internet.

[ Voor 41% gewijzigd door PD2JK op 30-01-2005 11:57 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33
Ik snap juist de mensen niet, die met een lek OS het internet op willen.

En nog erger vind ik de mensen die dat 'adviseren', aan noobs.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

mhr-zip schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:54:
Ik snap juist de mensen niet, die met een lek OS het internet op willen.

En nog erger vind ik de mensen die dat 'adviseren', aan noobs.
Jah exact... ik ben nu al een aantal klanten tegengekomen die geen SP2 willen omdat ze van een Kennis of in een blaadje gelezen hebben dat het 'slect is'. Maar ondertussen staan hun PCs wel vol met spyware en lopen om de 5min vast.

Keuzes, keuzes...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

min6,

Er zijn echt heel, heel heel heel heel veel ervaringen over SP2 topics geweest na de introductie van SP2, daarnaast zijn er recent ook nog twee van dit soort topics weer eens geweest.

Begin die rustig maar eens met lezen want elke week die discussie aanzwengelen heeft geen zin :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.