Toon posts:

Moderatie "Overheid trekt 17 miljoen euro uit voor..."

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Overheid trekt 17 miljoen euro uit voor sneller internet

Hier is iemand daarnet vreemd aan het modden geweest;

De eerste post was inmiddels al naar 0 gemod (terecht omdat die niets toevoegt). In de reply erop wijs ik hem aan (omdat hij zegt dat er wel een linkje naar het artikel geplaatst mag worden) dat dat onder "bron" staat (plus on-topic reply), waarna hij z'n reply aanpast.

Nu is er net iemand langsgeweest die zijn reply van 0 afhaalt (+1 informatief), en mijn reply waadeert als (-1 Flamebait).
Ik weet wel dat dit zichzelf vanzelf rechttrekt straks, dus da's geen probleem.
Het gaat me om het modereren op de FP in het algemeen, en de enige manier is dan helaas om het even te rapporteren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

๐Ÿ’€ too old to die young

Die user heeft de gewoonte om erg vaak z'n posts te editten, ik zal er eens dieper induiken.

De reacties zijn inmiddels al behoorlijk bijgetrokken, maar enige controle is wenselijk.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Rare reaktie - twee keer dezelfde link geven die bovendien al boven het artikel staat. Ik voel een -1 aankomen :)

Ik zou je wel willen aanraden om niet op zulke slechte posts te reageren. Dat je min of meer persoonlijke kritiek ("jouw post is fout! edit: nu nog fouter!") levert, voegt niks toe en biedt een mogelijke verklaring voor de flamebaitmoderatie die je mocht ontvangen.

Bovendien gaat die fipo geheid onder nul eindigen, en dan is jouw reactie dus ook onzichtbaar - met of zonder ontopic gedeelte, dat maakt dan ook niet meer uit. Make it easy on yourself ;)
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:30:
Het gaat me om het modereren op de FP in het algemeen, en de enige manier is dan helaas om het even te rapporteren, toch?
Niks helaas, graag zelfs :*) maar als het je om het modereren in het algemeen gaat dan mis ik nog een stelling, een onderbouwing en wellicht een paar voorstellen tot verbetering. Met alleen een voorbeeld kom je d'r niet :P

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

De editting fipo'ert post gelukkig zelden dus hoeven we daar geen verdere tijd in te stoppen :).

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja, dat de reactie onder nul zou eindigen bedacht ik me ook achteraf :)
de reactie had ik als reactie op zijn post gezet omdat ik het idee had dat het verschijnsel "bron" hem niets zei; was niet lullig bedoeld maar kan idd verkeerd vallen. De edit daarna vond ik minder, aangezien 1) zijn post ineens kant nog wal raakte 2) mijn reply daardoor ineens รณรณk kant nog wal raakte.

Volgende keer dus gewoon even hier een belletje doen dat een user misschien even op de opbouw van berichten kan worden gewezen om dat soort offtopic-spul in reacties te mijden (wist ik eigenlijk ook al, maar toch hรจ... Het is niet altijd makkelijk :P)

Wat betreft het modereersysteem; misschien dat de zwaarte van de beoordeling af kan hangen van de kwaliteit van de posts van degene die modereert, waarbij modereren sowieso niet mogelijk is bij < 25 posts? (ik roep maar wat)

Ik ben zelf ook geen frequente poster (en ik mag zelf ook wat vaker de modereerschoenen aantrekken), maar als ik een post zet dan stel ik er zelf toch ook minimale kwaliteitseisen aan. Laat de beoordeling van de mensen die zelf vaker hoge beoordelingen krijgen dus wat zwaarder meewegen dan die van degenen die regelmatig first posts, flaimbaits of overbodigs scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Als de schrijver van de first post waarmee dit topic begon (ook al ging de discussie uiteindelijk om het modereren en niet de post zelf), wil ik toch even reageren. Ik had inderdaad aanvankelijk niet gezien dat er wel degelijk een bron vermeld stond. Da's natuurlijk niet slim, dus heb ik gekeken of ik die post niet in zijn geheel kon verwijderen. Die mogelijkheid bestond niet, dus heb ik hem ge-edit om er toch nog iets van te maken. Dat de post vervolgens weggemod werd, leek uiteindelijk een prima oplossing. Wellicht was een opmerking in de trant van "[edit: even niet goed opgelet, mod me maar weg]" nog beter geweest tegenover mensen die zo'n post blijkbaar heel erg serieus nemen.

Overigens post ik inderdaad niet vaak, namelijk alleen als ik meen een nuttige bijdrage te hebben en dat is niet zo snel. En dit is de meest ingrijpende edit die ik ooit heb uitgevoerd; normaal gesproken zijn het alleen typfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Bedankt voor de feedback fondacio :).

"[edit: even niet goed opgelet, mod me maar weg]" zou idd misschien wel een nette oplossing kunnen zijn.

FXDLS 'S&S edition'

๐Ÿ’€ memento mori ๐Ÿ’€

Pagina: 1