HD maxtor 200GB S-ATA doorgebrand

Pagina: 1
Acties:

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11-2025

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
Ik heb veel gelezen in de topics hier.

Mijn verhaal even:

Ik heb hier een probleem met een s-ata schijf van maxtor (200 gb).
Ik heb een HEC voeding.
Ik zette de computer aan en hoorde eerst een krakend geluid.
Toen zette ik hem vlug uit natuurlijk.
Ik dacht ach ja, fannetje met een kabel ertegenaan of zo.
Dus ik zet die computer weer aan en poef! Ik zag een grote steekvlam en een grote rookwolk.
Ik heb toen de stroom ervan af gehaald en de computer uit elkaar geschroeft en bleek de s-ata schijf doorgebrand te zijn.

Best bagger allemaal.

Eerst viel mijn computer ook de hele tijd uit zomaar.
Nu weet ik denk ik waar dat aan heeft gelegen ;)

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen, of heeft iemand dit probleem al eerder gehad, ik zou dit namelijk graag op mijn garantie willen verhalen, maar ik weet niet wat er is gebeurt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik verdenk toch sterk je voeding, omdat je pc ook de hele tijd uitviel.

Bekijk even de voltages dan weet je waarschijnlijk genoeg, zal wel erg instabiel zijn. Ik denk dat je hardeschijf eventjes teveel energie heeft gehad...

Tweakers Discord

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Eerste 'krak' is denk ik de voeding geweest. HEC zegt mij weinig trouwens, hoeveel Watt was deze?

Als je een defecte voeding aanzet met al je hardware er aan, heb je kans dat je alle hardware sloopt die aangesloten is. Ik hoop voor je dat alleen je schijf kapot is. :/

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 30-01-2005 11:41 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Die HEC voeding is misschien qua watt wel voldoende, maar levert, gezien je vorige topic, maar 15A op de 12V lijn, daar zal ik geen schijf aan willen vertrouwen, als er ook een sterk systeem aan hangt. Je hebt een Asus P4P800, en nou zijn intels slurpers, maar in de handleiding van bijvoorbeeld de MSI 915 reeks staat ook dat er MINIMAAL 18A op de 12V lijn moet zitten, nou zal de plank niet veel meer gebruiken, maar de prescott wel. Wat dat betreft denk ik dat die regel behoorlijk veilig toe te passen is op je eigen moederbord.

• kompjoeterfreak

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
Prutz0r schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:32:
Eerste 'krak' is denk ik de voeding geweest. HEC zegt mij weinig trouwens, hoeveel Watt was deze?

Als je een defecte voeding aanzet met al je hardware er aan, heb je kans dat je alle hardware sloopt die aangesloten is. Ik hoop voor je dat het alleen je schijf kapot is. :/
Het is een 400 Watt voeding

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Als je voeding stuk aan het gaan is (dit denk ik omdat je pc iedere keer uitviel) kan hij ook een te grote stroomstoot door je pc hebben gestuurd, dit heeft in het minst erge geval alleen je harde schijf gefrituurd. Ik zou alle andere hardware ook maar testen of die het nog wel doet ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• kompjoeterfreak

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
De features van mijn computer zijn:

- asus P4P800 SE moederbord
- P4 3,2 ghz
- 1 gb twinmos pc3200 400 mhz
- hec voeding 400 watt 12 v
- s-ata schijf maxtor 200 gb
- ata schijf wd 160 gb
- ati radeon 9800 xt

Verwijderd

Dat trékt die voeding niet, nogmaals. 15A op 12V ICM prescott, 2 HDD's, dikke VGA kaart = fataal. Sterker nog: als maxtor hier achter komt, betwijfel ik of je nog garantie kan krijgen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:45:
Dat trékt die voeding niet, nogmaals. 15A op 12V ICM prescott, 2 HDD's, dikke VGA kaart = fataal. Sterker nog: als maxtor hier achter komt, betwijfel ik of je nog garantie kan krijgen.
Ja, dan worden ze heel boos. :+

Dus, doe je computer een plezier en koop een goede voeding. In het voedingen topic staan veel ervaringen en een lijst met A-merk voedingen. Bespaar niet op een goede voeding, hier begint immers de stabiliteit van een systeem. :)

Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

offtopic:
Toevallig, CABAL. :)

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 30-01-2005 11:58 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Prutz0r schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:48:
[...]

Ja, dan worden ze heel boos. :+

Dus, doe je computer een plezier en koop een goede voeding. In het voedingen topic staan veel ervaringen en een lijst met A-merk voedingen. Bespaar niet op een goede voeding, hier begint immers de stabiliteit van een systeem. :)

Welke voeding heb ik nodig? Deel 9
Agreed.

offtopic:
je hebt je NB koeler op dezelfde manier bewerkt als ik dat deed. Lievelijk!

• kompjoeterfreak

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
Deze voeding kostte me bijna 80 euro!

Ik ben al langer van plan een nieuwe voeding te kopen, maar ik wil niet met deze voeding blijven zitten, en het bedrijf dat hem erin heeft gebouwd (omdat mijn oude het niet zou kunnen trekken Q-tec 350 Watt) wil deze voeding niet meer terug nemen omdat die het makkelijk aan zou moeten kunnen.
Ik ben van plan er nu toch maar aan te geloven en de coolermaster Real power RS-450-ALCY (450 Watt) te kopen.

Lijkt jullie dit wat?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
HEC voedingen zijn echter in Duitsland als erg goed getest.
Thuis draait een 300w versie met een P4 2.66 1gb en een 6800GT en geen enkel probleem.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

80 euro voor een 120Gram voeding met 15A op de 12V-lijn, zoals je in je vorige topic zei??? SICK! Welk bedrijf is dat? Vul een shopsurvey in! En nee, die Q-Tec wou inderdaad niet.

Lees je vorige topic nog eens door, daarin werd verteld dat die coolermaster best goed was, check vooral die amperages eens goed. Koop géén voeding puur en alleen op Watt. Je koopt toch ook geen processor omdat-ie meer megahertz heeft? (bad example).

Overigens was ik voor m'n Tagan480, belasting maximaal 480watt continu, piek belasting 510Watt, 28A op +12V, 87 euro kwijt.
kompjoeterfreak schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:10:
[...]

op het plaatje van de voeding staat in de tabel:

DC output.....+3,3V...+5V...+12V...-5V...-12V...+5Vsb
MAX A...........35A.....36A....15A....1A....1A......2A
Bart-01 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:03:
HEC voedingen zijn echter in Duitsland als erg goed getest.
Thuis draait een 300w versie met een P4 2.66 1gb en een 6800GT en geen enkel probleem.
Je kan mij nog meer vertellen, maar dat smaakt naar "budgetvoeding". Dit soort amperages verwacht je van een voeding in complies kasten, en die zijn van staal gemaakt waar normaal frisdranken inzitten.
langezwieper schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:05:
Ik heb hetzelfde is gezien bij een vriend van me wat had die gozer gedaan: de sata voedingskabel en molex stekker tegelijk aangesloten (dit is bij jou echter niet het geval geweest)
ik denk gewoon pech :)
DM10 series heeft in ieder geval géén molex meer, alleen vroege DM9 series hadden dat.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 12:07 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde is gezien bij een vriend van me wat had die gozer gedaan: de sata voedingskabel en molex stekker tegelijk aangesloten (dit is bij jou echter niet het geval geweest)
ik denk gewoon pech :)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• kompjoeterfreak

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:04:
80 euro voor een 120Gram voeding met 15A op de 12V-lijn, zoals je in je vorige topic zei??? SICK! Welk bedrijf is dat? Vul een shopsurvey in! En nee, die Q-Tec wou inderdaad niet.

Lees je vorige topic nog eens door, daarin werd verteld dat die coolermaster best goed was, check vooral die amperages eens goed. Koop géén voeding puur en alleen op Watt. Je koopt toch ook geen processor omdat-ie meer megahertz heeft? (bad example).

Overigens was ik voor m'n Tagan480, belasting maximaal 480watt continu, piek belasting 510Watt, 28A op +12V, 87 euro kwijt.
Ik ben blij dat iemand die voeding eens flink afkraakt, want ik heb geen zin om nog eens een ker 90 euro voor een voeding uit te geven terwijl ik nog 120 euro aan voedingen heb staan!
Maar oke

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Kijk anders naar een Tagan 480 Watt, die kost niet zo ontzettend veel en het is wel een hele goede voeding :)

edit:
ben ik ff traag zeg :X

[ Voor 16% gewijzigd door Turkish op 30-01-2005 12:07 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• kompjoeterfreak

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
Turkish schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:06:
Kijk anders naar een Tagan 480 Watt, die kost niet zo ontzettend veel en het is wel een hele goede voeding :)

edit:
ben ik ff traag zeg :X
Ik kan deze voeding niet aankomen hier in de buurt en ik heb geen zin meer om een voeding ver weg te kopen of via internet.
Vanwege alle problemen natuurlijk!

Verwijderd

Waar woon jij? Hij staat gewoon op de lijsten van enkele grote groothandels? Vertel ook even wat voor zaak het is die je zo'n oor aangenaaid heeft (als ik het zo mag stellen). Vul IIG een slechte shopsurvey in. Tenzij ik er werk natuurlijk, maar dat lijkt me erg sterk als ik dit zo hoor.

• kompjoeterfreak

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:11:
Waar woon jij? Hij staat gewoon op de lijsten van enkele grote groothandels? Vertel ook even wat voor zaak het is die je zo'n oor aangenaaid heeft (als ik het zo mag stellen). Vul IIG een slechte shopsurvey in. Tenzij ik er werk natuurlijk, maar dat lijkt me erg sterk als ik dit zo hoor.
Het bedrijf heet DIGIMA computers in Asten.

Ik woon dus ook in Asten (vlakbij eindhoven in N-B)

Verwijderd

Whew, gelukkig andere kant van Nederland, helemaal.

Hun website valt gelijk al bij koelers vreemd op. Zalman ZM7000B, dat is een processorkoeler, voor 45 euro. Alleen zetten ze d'r niet bij of het de CU (koperen) is, of de AlCu, die van Alu en Koper is, en een stuk goedkoper. Alleen maar maxtor schijfen is vrééémd, en €75 voor 80GB 8MB is té veel. Hun geheugenprijzen zijn extreem, en verder is hun assortiment crap (geen socket 939 mobo's? Alleen intel, en dan maar één 775, en 754!). Overigens hebben ze een 350Watt AOpen voeding in hun lijst staan, ik ga d'r maar vanuit dat het een X-Power is, die is sterker dan je 400Watt HEC. DAMN wat een crapzaak, zo op het eerste gezicht te zien aan die prijslijst (duur, weinig, duidelijk geen productkennis...)

Er zijn nog geen shopsurveys voor neergezet (http://www.tweakers.net/shopsurvey/3376 <-- hiero), dus wens ik je veel plezier met het invullen en geven van cijfers. Doe je verhaal!

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 12:55 ]

• kompjoeterfreak

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
Het is nu opgelost. Ik ben met mijn HD teruggegaan naar Computerland en ik kreeg zo een nieuwe mee!
Geen enkel probleem.
Ook heb ik de coolermaster realpower 450 W Rs-450-ACLY gekocht, mijn systeem werkt weer prima!
Pagina: 1