Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Hey medetweakers!,

Ik weet dat ik de vergelijking eigenlijk niet zou moeten maken maar ik doe het toch!

Ik zit de twijfelen tussen de Zen Micro en de Zen touch en kom er maar niet uit, misschien dat een van jullie mij kan helpen met de keuze maken want ik zit met een aantal probleempjes..

Zen Micro:
-Duurder
-5 Gig
-Kleiner
-Verwisselbare accu
-Voice recorder
-Fm ontvangst

Zen Touch:
-Goedkoper
-20 gig
-Groter
-Niet verwisselbare accu
-geen voicerecorder
-geen fm ontvangst

Waar ik dus mee zit, vooral, is dat de Zen Touch geen verwisselbare accu heeft, komt het nog veel voordat een accu dood gaat na 1 jaar? (als de garantieperiode afgelopen is)..want dat is eigelijk de reden waarom ik de Touch niet zou nemen..

Verder is ie wel een stuk groter..heeft iemand hem in de hand gehad? Zou wel willen weten hoe groot ie nou in praktijk is,

Naja als iemand me zou kunnen vertellen over die accu dan zou ik dat erg op prijs stellen! Heb al wat gezocht op GOT maar kon helaas niks vinden (kan aan mij liggen) |:( :X

Alvast bedankt!

:D

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Deslaw schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:25:
Hey medetweakers!,

Ik weet dat ik de vergelijking eigenlijk niet zou moeten maken maar ik doe het toch!

Ik zit de twijfelen tussen de Zen Micro en de Zen touch en kom er maar niet uit, misschien dat een van jullie mij kan helpen met de keuze maken want ik zit met een aantal probleempjes..

Zen Micro:
-Duurder
-5 Gig
-Kleiner
-Verwisselbare accu
-Voice recorder
-Fm ontvangst

Zen Touch:
-Goedkoper
-20 gig
-Groter
-Niet verwisselbare accu
-geen voicerecorder
-geen fm ontvangst

Waar ik dus mee zit, vooral, is dat de Zen Touch geen verwisselbare accu heeft, komt het nog veel voordat een accu dood gaat na 1 jaar? (als de garantieperiode afgelopen is)..want dat is eigelijk de reden waarom ik de Touch niet zou nemen..

Verder is ie wel een stuk groter..heeft iemand hem in de hand gehad? Zou wel willen weten hoe groot ie nou in praktijk is,

Naja als iemand me zou kunnen vertellen over die accu dan zou ik dat erg op prijs stellen! Heb al wat gezocht op GOT maar kon helaas niks vinden (kan aan mij liggen) |:( :X

Alvast bedankt!

:D
Ik heb de Zen Touch in handen gehad, en ik vind em toch wel wat te groot.
Als je genoeg hebt aan 5GB, dan zou ik gewoon de Micro nemen.
Ik denk dat de batterij wel aardig lang meegaat als je em normaal gebruikt, maar idd, mocht ie ns kapot gaan, dan heb je behoorlijk pech, want reparatie is dan enorm duur.

Weeg ns af wat je het liefst wil, iets minder geld uitgeven en meer opslagcapaciteit? of minder opslagcapaciteit, maar een (imho) veel betere speler die wat meer kost.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:44
Tsja, als je 5 gig genoeg vind is de keuze al gemaakt! Persoonlijk niks dan lof over beide spelers, maar de extra's op de Micro vind ik gewoon geweldig. Dé reden om 5 gig genoeg te vinden.

Vergeet alleen niet dat de Touch wel 'echte' knoppen heeft en de Micro niet, en dat de Touch 24 uur batterij heeft.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 13:08
volgensmij kan je die touch gewoon openschroeven en de batterij vervangen .. ja en anders niet .. ik ben er erg tevreden mee iig _/-\o_

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Verwijderd

Ben tevreden met mijn Zen Micro.
Batterij moet ik om de 2 dagen opladen ofzo, verder geen probleem, doe'k gewoon 'snachts.
Die "knoppen" zijn wel ff wennen maar eigenlijk ook wel enorm vet :9~
5 gig is voor mij meer dan genoeg.
Hij ziet er echt superslick uit, dat blauwe licht in het donker is echt de shit :P
FM ontvangst is niet altijd even goed, op school wel, thuis niet helaas.
Ik had destijds ook de keuze, iPod - Zen Touch - Zen Micro - Philips ding.
De keuze was bij mij vrij snel gevallen ;)

Verwijderd

nog enkele verschillen tss de micro en de touch:
- bij de Micro kun je maar 2gig gebruiken van de 5gig al 'verwisselbare schijf' in windows.
- de Micro heeft ook synchronisatie met outlook

Verwijderd

ik zou als ik jou was geen van beide nemen....
de zen touch heeft afmetingen van een baksteen en is enorm zwaar
beeldscherm is btw ook erg slecht
voor de 250 wat je daarvoor betaald mag op zijn minst betere geluid uitkomen

wat me verbaast is dat het door Creative is ontworpen....en dan komen met ze zulke geluidskwaliteiten aan....

de micro heeft wel leuke dingetjes zoals voice recorder en FM
maar hoevaak neem je nou een memo of iets dergelijks op.....
en Fm gebruik je heus niet als je een assortiment hebt van 5 gig.

als je voor echte kwaliteit gaat kan je beter een iRiver nemen of een iPod
voor de ipod mini betaal je minder? of evenveel invergelijking met de micro
je hebt wel 1 gig minder...
een groter apparaat...
geen extra functies...

maar de ipod heeft daarentegen wel de beste service + betere geluidskwaliteit

maar ik durf al te concluderen dat je neit voor de ipod gaat

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Wat zit je me nou over te halen voor Ipod? Ik vraag toch over meningent ussen Touch en Micro..

ANyway, op je reactie:

Zen Micro heeft betere (veel betere) geluidskwaliteit dan de Mini (vooral door betere oordopjes)
Zen Micro is goedkoper dan mini
en je hebt 1 gig meer dus..wel handig
fm gebruik ik dus wel
Micro is kleiner dan Mini alleen wel ietsjes hoger, verder kleiner in lengte en zelfde breedte
"maar de ipod heeft daarentegen wel de beste service + betere geluidskwaliteit"

Hoe kom je erbij dat die geluidskwaliteit beter is?

Naja iig dit is geen Micro vs Mini topic, dus, maar kheb mijn keuze al gemaakt, ga voor de Micro. Heb er erg veel goeds over gelezen, ook in reviews van Micro Vs Mini bijvoorbeeld, waarin die beter eruit komt.

Hoop me micro ergens volgende week te hebben, thx voor de mensen die me geholpen hebben een keuze te maken..topic mag dicht

zie: http://www.mp3.com/iPod+Mini+vs.+Zen+Micro/stories/1149.html voor ipod vs creative

thanks nogmaals! :P :)
Pagina: 1